/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
script og windowsopdateringer
Fra : AndersFogh
Vist : 292 gange
50 point
Dato : 13-04-05 08:53

Jeg har windows xp home og har pt. installeret alle de anbefalede sikkerhedsopdateringer. Samtidig så arbejder jeg på, at lave en hjemmeside, hvor der blandt andet er indsat forskellige script. Et af scriptene er en menu, hvor alle undersiderne (rulle-ned-menu) toner frem når man klikker på overskrifterne i menulinien. Nu får jeg imidlertidig en advarsel om (når arbejder med hjemmesiden derhjemme, da den endnu ikke er lagt ud på nettet), at windows ikke er til script, men at jeg godt kan tillade det - og jeg ved godt det er rimelig nemt når man ved hvordan. På den anden side så synes jeg ikke jeg er stødt på problemet når jeg surfer på nettet. Det kan virke irriterende på brugerne, hvis de midt i det hele skal tage stilling til om deres pc skal acceptere script. Hvis folk intet kender til script, så er der nok mange der ikke tør acceptere det.

Er der nogen der ved om det fremover bliver et problem for brugerne hvis der er script på ens hjemmeside ? - jeg håber det godt nok ikke, da rulle-ned-menuen udgør hele strukturen på min hjemmeside. Desuden har jeg også nogle pop-up-vinduer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-04-05 09:14

Hvis eller klienten tillader scripting skuller der ikke være noget i vejen at lave dropdown-menuer i javascript, men jeg ville nu anbefale at bruge en CSS løsning : http://www.stunicholls.myby.co.uk/menus/dropdownfun.html

Problemet med Windows og scripts opstår med XP's pop-up blocker !!!

Dette er imidlertid kun tilfældet, hvis du benytter funktionen : window.open(...);

F.eks. kode alá : http://www.richardsonpublications.com/code/openwindow.jsp

Ved klik på et sådan link (knappen) skal klienten nu tage stilling til om vinduet må åbnes.

</MOLOKYLE>