/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Lovgivning et eller flere spil
Fra : ivanovic1
Vist : 400 gange
40 point
Dato : 12-04-05 13:48

Hej Alle,

Når man skal købe spil til en fritidsklub som skal installeres på 5 computere skal man så købe fem spil eller er det godt nok med et i følge lovgivningen. Spillene som skal installeres skal ikke spilles på nettet.

Mvh Ivanovic

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 12-04-05 13:53

Jeg er ret sikker på at du så skal købe 5 spil til de 5 computere. Sådan er det i hvert fald med Microsoft Windows licenser. Det står nok i de licensbetingelser der følger med spillet.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 12-04-05 14:12

kan det ikke vær lige meget,der kommer jo ikke nogle og tjekker det, det er da dumt at købe 5 af det samme spil når man kan bruget 1 spil det er min meningen om det

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 12-04-05 14:36

tja, det er jo ligesom med så mege andet.... at gå/køre over for rødt når der ikke er andre i nærheden, at være sortseer, at spille piratspil. Nogle gør det og håber på det ikke bliver opdaget. Andre holder deres sti ren. Det er jo så forskelligt hvordan man er.
Men chancen for at nogen hæfter sig ved det er nok ikke særlig stor. Bare husk på at mange spil kræver at CD/DVD'en sidder i PC'en når spillet skal spilles, og så er der kun 1 der kan spille det ad gangen hvis i kun har købt 1 kopi. (Det er der også en vej udenom med en "nocd" crack, men det er så vidt jeg ved ulovligt at fjerne eller omgås en "kopibeskyttelse" i et spil.)

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 50 point
Dato : 12-04-05 14:49

Hejsa
når du skriver en "fritidsklub" er i så ikke medlem af ungdomsringen ??
her vil du nemlig kunne få div. til special pris mv.
ligesom du kan købe X antal licens'er til Xp til en helt anden pris (select aftale)

du kan sagtens installere spil(ene) på flere computere, sålænge de ikke skal spille mod andre
hverken på lokalnetværket og på internettet med samme nøgle.
det hedder sig at spillet (programmet) må være installeret på flere computere men
må kun være aktivt på een computer af gangen.

ring eller send en mail til dem som har udgivet spillet og sig det er til en klub, i 9 ud af 10 tilfælde
får du mod et mindre beløb udlevet X antal nøgler.

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 12-04-05 15:52

Hvis der skal sidde CD i CD-rom drevet, er i jo nok nød til at købe 5.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 12-04-05 16:06

han kan jo bare lave en cd-crack. Det burdet du da vide cdripper

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 12-04-05 16:12

gril, det kan han ikke hvis det skal være lovligt. Det er jo det han spørger om.

Kommentar
Fra : gril

Dato : 12-04-05 16:29

FUCk loven

Godkendelse af svar
Fra : ivanovic1

Dato : 13-04-05 03:58

Tak for svaret dk.