/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Bedste antivirus til gammel computer?
Fra : SubZero69
Vist : 590 gange
100 point
Dato : 12-04-05 12:01

Jeg har en rigtig gammel møghakker, der kører på mit trådløse net. Jeg har installeret Norton på den, men det kører så langsomt.

Hvilken ok antivirus skal jeg erhverve mig, der kan køre på en gammel computer?

//sub

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-04-05 12:18

Jeg har selv sådan en gammel møghakker. Jeg fik sat nogle flere ram i det kostede et par hundrede, den var født med 64 megabit ram. Den er blevet betydelig hurtiger, og den kører fint med Norton

Kommentar
Fra : macau

Dato : 12-04-05 12:22

ellers prøv avast antivirus,det er et godt program på fuld højde med norton.kan downloades på www.arlet.dk

macau.

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 12-04-05 12:27

Mere RAM og hvis harddisken er fyldt op ---> en harddisk hvor der er mindst 1/3 tilbage.... mvh bvh

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-04-05 12:39

Ok. Harddisken! Den er vel opdelt i to partioner? Jeg fik min slårt sammen til en så havde jeg pludselig 20 gigabit til rådighed, Så bruger jeg cd- rom og disketter til at sikkerheds opbevare på

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-04-05 12:41
Kommentar
Fra : SubZero69

Dato : 12-04-05 12:58

Ny ram og harddisk er fint nok, men jeg har brug for noget antivirus nu. Har ikke lige nogle ram liggende, men det kommer nok på et tidspunkt.

Kommentar
Fra : lordofchaos

Dato : 12-04-05 12:58

Norton antivirus er et af de programmer der æder mest af din ram,så hvis du sammetid har en ældre maskine kommer den hurtig i knæ.
Her er et antivirus program der er på samme højde måske bedre (kun min mening da den har fundet ting som norton ikke kunne, og sammetid bruger den ikke den sindsyge mængde ram og er sammetid GRATIS http://free.grisoft.com/softw/70free/setup/avg70free_308a468.exe) brugte selv norton antivirus 2005 med er altså gået over til AVG.

Kommentar
Fra : huntermis

Dato : 12-04-05 17:39

SubZero69 : jeg går ud fra at du bruger win98 på den der hakkebræt ( smid den ikke væk for det er altid rart at have en i reserve )

antivirus : som de andre også er inde på , AVG ; avast
men prøv også lige denne http://www.f-prot.com/
og prøv at kigge lidt på denne http://www.avirus.dk/startantivir.htm

( antivir )

og så er det en god ting at have en til dos : mcaffe ; f-prot

mcafee for dos : http://www.mcafee.dk/
og her henter du superdat-44XX ( i skrivende stund SuperDAT-4466)
og den pakkes ud sådan her: SDAT4466.exe /e
og kommandoen for at scanne = scanpm /all /clean c:

men ellers kig her
http://www.wilders.org/free_tools.htm

Kommentar
Fra : ans

Dato : 17-05-05 12:56

SubZero69

Vil du lige svare her http://www.kandu.dk/dk/spg/66994

Hilsen ans

Kommentar
Fra : johnnyp

Dato : 20-06-05 10:09

SubZero69
Ud over de programmer der er blevet omtalt skulle du prøve at kikke på Eset NOD32 som er det bedste antivirus program og det som scorer flest 100% udmærkelser i bl.a VirusBulletin.Se evt. på www.netcop.dk hvor det også er muligt at downloade et fuldt program og teste det gratis i 30 dage.