/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
HJÆLPPPPP
Fra : fedtmule30
Vist : 599 gange
200 point
Dato : 16-09-02 18:30

Hej

Er der nogen her der kan fortælle mig hvilket brænder program man skal bruge til at brænde cder på 800 mb med,jeg har prøvet med "Easy CD Creator 5 " og "Nero" men de virker ikke

Fedtmule

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-09-02 18:44

Hej Fedtmule,

eh... NERO sku' understøtte det... men det kommer lige så meget an på selve brænderen...
så vidt jeg husker understøtter f.eks. Plextor ikke 90 min/800 Mb brændbare Cd'er...

hvilken CD-rom brænder har du?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-09-02 17:47

Mon, 16 Sep 2002 16:30:27 GMT, skrev "fedtmule30"
<fedtmule30.news@kandu.dk>:

>Er der nogen her der kan fortælle mig hvilket brænder program man skal
>bruge til at brænde cder på 800 mb med,jeg har prøvet med "Easy CD
>Creator 5 " og "Nero" men de virker ikke

Det afhænger da vidst ligeså meget om din brænder kan.

Men det har ikke noget med grafik at gøre, så spørg i
news:dk.edb.hardware.drev.cd-rom og fortæl, hvilken brænder du
har og brug en mere sigende overskrift end HJÆLPPPPP.

PS.
Og så kan jeg da kun anbefale at bruge din udbyders newsserver og
din newsreader (f.eks. Outlook Express) til at læse
nyhedsgrupper.
Du får et meget bedre overblik over indholdet i de forskellige
nyhedsgrupper og ikke noget pointpjat.
<http://www.usenet.dk> er et godt sted at læse om nyhedsgrupper.

--
Knud - http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede og
skær venligst det væk, du ikke svarer på, ellers ryger du i killfiltret.
Svar kun i nyhedsgruppen - tak! E-mails besvares ikke.

Kommentar
Fra : fedtmule30

Dato : 16-09-02 19:43

Jeg har en Yamaha CRW 4260 SCSI.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-09-02 21:09

Hej fedtmule30

Jeg har været på yamahas europæiske og japanske side og kan se at dit drev er fra 97-99, det fremgår ikke af nogen af siderne om dit drev kan brænde 800'ere, men det sandsynligste er at det ikke kan.
Jeg har selv et HP-drev fra samme periode der ikke kan brænde 800'ere.

Hvis dit drev kan brænde 800'ere er fremgangsmåden den at du i "NERO" , skal vælge overburn herefter kommer der vist en advarsel, den skal du bare ignorere.

Kommentar
Fra : Brian_L

Dato : 16-09-02 21:13

Da det er en ældre brænder understøtter den sikkert ikke de store cdrom.
Men du kan da prøve at opdater firmaware i den, måske det hjælper.
firmaware og programmer til at opdatere den, finder du på yamahas webside.
mvh
Brian

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-09-02 21:43

hej fedtmule

tja... umiddelbart ser det ikke ud til det, idet den sidste firmware er fra "November 11, 1998"... -->
http://www.yamaha.co.jp/english/product/computer/fw-01.html

men du ka' prøve som SRhansen siger med "overburn" i NERO... om det virker ved jeg ikke... jeg har f.eks. ikke kunnet få det til det med min 16 speed plextor brænder... men jeg har så heller ikke undersøgt det nærmere om der er kommet et firmware til den der gør... siden jeg sidst prøvede for ca. et ½ år siden...

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : Franksp

Modtaget 200 point
Dato : 16-09-02 22:44

Jeg tror du kan bruge et brænderprogram der hedder CDRWIN som du - helt legalt - kan downloade fra:
www.goldenhawk.com/ - 1k
Når jeg bruger den, brænder den altid det "jeg beder den om"
Jeg har ikke prøvet med 800 MB, da jeg ikke har haft brug for det, Men som sagt/skrevet kan den så meget andet.
Jeg ved ikke hvordan jeg indsætter et LINK så derfor skriver jeg bare "adressen".
Når/hvis du prøver så fortæl mig venligst om resiltatet.

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-09-02 22:53

Hej Frank,

hvis du vil indsætte et link ska' du bare skrive http:// foran selve adressen så www.goldenhawk.com bliver til... -->
http://www.goldenhawk.com/

så bliver den "linket" sådan at man bare ka' trykke på den, uden at ska' kopier og indsætte den i adresse feltet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : mister_t

Dato : 16-09-02 23:17

Hvis din brænder er en 4 speed braænder fra Creative, ja så har du et problem

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 16-09-02 23:54

Tak til strarup for din vejledning. Det er altid rart, der er nogen der vil hjælpe én, uden at man "bliver til grin" når man er ny.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 17-09-02 20:10

Tillykke, det var pokkers, det var sandelig en god nyhed !!

Jeg tror jeg vil prøve at downloade det program det kan jo være jeg er så heldig det også virker på min gamle oldsag