/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Til ans vedr.: spg/64623
Fra : Bjarne_H
Vist : 566 gange
200 point
Dato : 12-04-05 00:58

Vedr. rigtig besvarelse: http://www.kandu.dk/dk/spg/64623

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-04-05 01:03

Hej Bjarne - kan du ikke lige kopiere tråden herind, for jeg syntes det er meget at bruge 5 point for at se et svar fra den bruger.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 12-04-05 01:07

OK bentjuul - når du nu ikke vil bruge 5 point

Men jeg har valgt at kpiere hele tråden - og uden at rette for meget i opsætningen - så jeg håber, at det kan læses!

Mvh
Bjarne

Knallert Spørgsmål Point : 50

Fra : hondaforever Send til en ven Dato : 11-04-05 20:19

Spørgsmål : "Hvad sker der hvis politiet tager på en 45 scooter"

hey... hvad sker der hvis man møder politiet og man kører på en 45scooter, og man er 16 år?

hilsen Søren

1 Kommentar

Fra : dova Dato : 11-04-05 20:24

Så får man en bøde på 5000 for at køre uden kørekort.

mvh dova

1 Kommentar

Fra : michaelholm Dato : 11-04-05 20:25

Så siger man at man har taget den fra sin far.
Hvis man er heldig slipper man med "skideballen" når man komme hjem. (tror politiet i hvert fald)
Som regel slipper man med en mindre bøde - men i værste tilfælde - normalt først når man er stoppet tre gange - udsættes kørekortet 1-2 år. Den skal naturligvis være indregistreret i fars navn.
MVH Michael

1 Kommentar

Fra : Pornsim Dato : 11-04-05 20:26

Jeg ved det ikke helt, men jeg kender nogen som bare fik besked på at trække hjem, og så gik politiet hjem til deres forældrer og sagde at de skulle passe bedre på deres barn...

Hilsen Simon

1 Kommentar

Fra : hondaforever Dato : 11-04-05 20:30

ok.. kan se der er forskellige meninger..
Hvad er den helt præcise straf?

1 Accepteret svar

Fra : arne.jakobsen Dato : 11-04-05 20:30

Hej Søren.

Så har du kørt uden kørekort. Og det får du en bøde for. Men så nemt er det ikke. Din ret til at opnå kørekort kan også blive udsat. Så det er noget rigtigt lort du har lavet. Når du bliver taget af politiet for at have kørt for hurtigt på en knallert, får du en bøde. Men det du har gjort svarer til at køre bil uden kørekort, og der er staffen større.

Nu skriver du jo ikke at det ER sket, men kun HVIS. Så lad være med at lade det ske. Det er squ for dumt. Hilsen AJ

1 Kommentar

Fra : hondaforever Dato : 11-04-05 20:36

ok jan...

Nej nej, det er ikke sket.. Det er fordi jeg står med en 45 scooter som jeg fik af min morbror, en lidt ældre en. Sælger den videre inde på dba.dk
Ville bare lige være helt sikker på hvad straffen var.

Mange tak for svaret.

hilsen Søren

1 Kommentar

Fra : hondaforever Dato : 11-04-05 20:37

Tak for svaret arne.jakobsen.

1 Kommentar

Fra : ans Dato : 11-04-05 21:16

hondaforever

Citat:
En straf af denne art vil ikke forhindre dig i at tage kørekort, når du er er fyldt 18 år.

fra denne side

http://www.ret-raad.dk/allespmsvar&spec=237fad4b5104dc9fe24f448d22fe86a3&t hemeid=200107312226_9329_3b67147289f3c&art_id=200107111134413015&type=q

Du får en bøde men bliver ikke frataget retten til at tage kørekort som 18 årig,, som arne.jakobsen skriver

Det beviser endnu en gang hvor klog arne.jakobsen er

1 Kommentar

Fra : Klumme Dato : 11-04-05 21:29

I guder... LOOL

1 Kommentar

Fra : arne.jakobsen Dato : 11-04-05 21:32

ans - det er igen noget dumt sludder fra din side. Der hersker de samme regler som hvis han havde kørt bil uden kørekort som 16-årig. Der er jo hele humlen, at 45-knallert ER lovmæssigt det samme. Det har du ikke forstået/fattet.
Men lad være med at forvirre vore kandu-spørgere. Ville du noget, og vidste du noget, kunne du jo have rådet spørgeren. Det gjorde du ikke!!!!!!

1 Kommentar

Fra : ans Dato : 11-04-05 21:39

arne.jakobsen, der er dig der forvirrer med noget sludder.

Hvis det ikke er sludder,det som du giver som et svar, vil det jo være godt for alle parter at du kunne henvise til hvor i lovgivningen det står, at det du skriver er lov.

1 Kommentar

Fra : EntrY Dato : 11-04-05 21:40

You go girl - mh-mh-mh-mmh

1 Kommentar

Fra : Klumme Dato : 11-04-05 21:42

Jeg tillader mig lige på vegne af Ans at citere den fulde ordlyd fra en adbvokat.

Af en eller anden grund har jeg mere tillid til en uddannet jurist, end til en selvbastaltet stormester og klogskider, der er så pointliderlig at det er til at brække sig over.

Fra det link Ans angav, som samtidig bekræfter Dovas indlæg

Citat:
Hvad er straffen for at køre 45-knallert uden kørekort?

Hvis man som 16- eller 17-årig kører på en 45-knallert og bliver stoppet af politiet, hvad sker der så?
Kan man så ikke få kørekort til bil eller motorcykel, når man bliver 18 år, og hvor stor bøde får man?
Er der forskel på, om scooteren er ulovlig eller lovlig?

Indehaver, Advokat (H) Henrik Thorstholm, Ret&Råd Skjern svarer:

Kører du på en 45-knallert uden at have erhvervet kørekort, vil du få en bøde.
Bødekravet er netop skærpet. Udgangspunktet er at bøden skal svare til det man sparer ved ikke at have taget køreundervisning. Altså 1.gang bøde på 5000,- kr.
Er du under 18 år, så kan du jo ikke tage kørekort, så du har ikke nogen besparelse. Bøden skulle derfor nedsættes, men da reglen er ny, ikke mindst i relation til 45-knallerter, så er der ingen retspraksis offentliggjort.
Ved de taktstmæssige bøder er det endvidere muligt for uddannelsessøgende at få nedsat bøden til det halve.
Der kommer en tillægsbøde, dersom knallerten er ulovlig, afhængig af, hvad der er galt.
En straf af denne art vil ikke forhindre dig i at tage kørekort, når du er er fyldt 18 år.

1 Kommentar

Fra : ans Dato : 12-04-05 00:00

Og hvad kan man så bruge det accepterede svar til ??????????

Spild af point at købe sig til noget, som ikke er et svar

1 Kommentar

Fra : Bjarne_H Dato : 12-04-05 00:52

Tak til ans, Klumme og Dova for at udtale sig om noget de ved noget om!

Til andre, der mener, at de ved noget så tøv lige en kende før man giver et (skråsikkert) svar, så spørgeren nærmest tvinges til at acceptere dette forkerte svar.

Men heldigvis , så fik vi det rigtige svar - så mine point ikke blev spildt.

Jeg opretter lige et par spørgsmål til ans og Dova af 100 point og Klumme du får ikke nogen, da du kun har sat dig til at være almindelig bruger.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-04-05 01:13

Godt jeg ikke købte det svar men tak skal du have Bjarne - jeg åbner en ny tråd med point til dig.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 12-04-05 01:17

NB! - Jeg venter lige nogle dage med at lukke dette spørgsmål - så pointspild undgås!!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 12-04-05 01:24

>bentjuul

Mange tak for dit tilbud om point - hvis du insistere - så OK; men eller har jeg rigeligt og hvis du mangler nogle - så giv lige besked!!

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 12-04-05 01:39

Tak for tilbuddet Bjarne, men da jeg ikke har deltaget i det offentliggjorte spørgsmål skal jeg heller ikke have point.

//bentjuul

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 12-04-05 01:43

Hmm - det kan da ellers være rimeligt nok - med alle de point der p.t. gives - men OK

Bjarne

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 200 point
Dato : 12-04-05 06:44

Det er bare helt OK Bjarne.

Det ville sikkert osse tage livet af AJ, hvis jeg som ikke bruger fik point. Det går fjolset meget op i LOOOL

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 12-04-05 10:21

Det ville være lækkert hvis alle gjorde det til vane at smide et link til deres kilde ind i deres svar. (Selvfølgelig kun hvis det er faktuelle oplysninger der bliver spurgt efter). Det er jo også det man lærer i skolen når man skriver rapporter - så underviseren kan se det ikke er noget man selv har fundet på.

Men det ville da gøre det meget lettere for spørgeren at finde det rigtige svar og komme videre!

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 12-04-05 12:08

Ja men Klumme- så opretter jeg lige et til dig også - så kan du jo bare acceptere og jeg kan sagtens undvære 100 point mere.

Bjarne

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 12-04-05 12:58

Det er synd systemet misbruges på den måde...

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 12-04-05 14:16

Tja Harlekin m.fl. - det har jeg synes i mange år og er har været en stor fortaler for at systemet ændres

Bjarne

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 12-04-05 14:27

Vi kan da håbe på at de laver det om i den nye version, der er på vej..

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-04-05 20:17

Et pointfrit kandu tror jeg vil give færre svar, men til gengæld vil de svar der kommer på et stillet spørgsmål være seriøse og gennemtænkte, i stedet for det vi ser nu. Nemlig et hurtigt og skide dårligt svar, i et forsøg på at redde sig et par point til en sølle historik.

Er det da ikke snart weekend?!

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 14-04-05 01:36

Hej Klumme m.fl

Ans har frabedt sig at modtage point se: http://www.kandu.dk/dk/spg/64623

Så derfor får du dem - så er de da godt placeret

Mvh
Bjarne

PS: >creamygirl - "svar være seriøse og gennemtænkte" - ja bare det var sådan !!

Godkendelse af svar
Fra : Bjarne_H

Dato : 14-04-05 01:38

Tak for svaret Klumme - så er der lidt point til samlingen

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-04-05 01:38

Jaaaa LOOL Jeg passer godt på dem, og de kommer ikke videre

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-04-05 01:40

Takkkkk Fed humor....

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 14-04-05 01:56

Taker og i lige måde

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-04-05 01:59

Om de point så er godt placeret, det kan jo så diskuteres, men nu er de da blevet placeret

Hilsen ans

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 14-04-05 02:01

Selvfølgelig er de godt placeret Ans....ligesom i Ebberød bank Jeg har oprettet en Ans konto, og du kan hæve dem om 100......???

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 14-04-05 02:05

Og bare sig til - hvis I mangler flere - jeg har masser af dele ud af

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 14-04-05 02:09

Man kunne jo også vælge at drille Arne og oprette et spørgsmål, der henviste til mine 3 + det oprindelige spørgsmål -
men det er nok at gå for vidt [hør]

Men det er nok ikke nødvendigt, han følger nok med på sidelinien

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-04-05 02:19

Nu er det tid.

Hilsen ans, der tror, at der er nogle, der har fulgt med på sidelinien

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 14-04-05 02:26

Ja OK og nok om dette