/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hjælp til omskrivning af sang!?!?!?
Fra : jjhj
Vist : 1202 gange
250 point
Dato : 11-04-05 22:45

Hej

Jeg har fået lavet denne sang og er ikke helt tilfreds med nogen af versene. Er der nogen der kan hjælpe mig ??
melodi: se den lille kattekilling.....

Mange år er gået siden du så dagens lys.
XX blev en storebror - følte paradis......

Skolen var det næste stop på fremtidsvejen din.
Børnehaveklasse, nej! du løftede øjenbryn........

Drømmerier har vi alle også XX her.
Landet rundt som håndboldpige, far og mor dig kør`.....

Gerne så tæt på dette som muligt, og helst noget der rimer!!!

Hilsen JJHJ

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-04-05 23:02

Mange år er gået siden du så dagens lys.
XX blev en storebror - og følte paradis......

Skolen var det næste stop på livets landevej.
Børnehaveklasse, nej! var ikke noget for dig

Drømmerier har vi alle også XX her.
Landet rundt som håndboldpige, far og mor dig kør`.....

Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-04-05 23:04

Hvis man nu vidste hvad pigen hed ku' det måske blive bedre

Kommentar
Fra : ahtn

Dato : 11-04-05 23:08

Mange år er gået siden du til verden kom
XX blev en storebror - dig syns' alle om.

Skolen var det næste stop på livets lange vej
Børnehaveklasse, nej! det var da lig' godt sej.

eller: Børnehaveklasse, ja du syntes det var sej
eller: Børnehaveklasse, det var ikke lige dig

Drømmerier har vi alle også XX her.
Landet rundt som håndboldpige, vi dig ofte ser

mvh ahtn.

Kommentar
Fra : jjhj

Dato : 11-04-05 23:17

Pigen hedder Tanja!

JJHJ

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-04-05 23:29

Jeg kan ikke lide at i allesammen kalder skolen et stop, Det er vel snarere et trin
Skolen var det næste trin på livets vej,

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-04-05 23:29

Drømmerier har vi alle også Tanja her.
Landet rundt som håndboldpige , far og mor dig ser
Mvh sune

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 11-04-05 23:39

Digter bliver jeg aldrig.

Det føles som var det i går at du så dagens lys
Tanja blev et englebarn i vores paradis

jeg ved godt - melodi og versefødder, jeg kan bedre lide noget i den stil !

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-04-05 23:48

Du blev født for længe siden - glæden den var stor
Og især for xx ,for nu var han storebror

Børnehaveklasse, nej! var ikke no'et for dig
skolen var det næste trin på livets fremtidsvej

håndbold kan du li' at spille, ta'r så tit afsted
rundt i hele landet, far og mor de kører med.

mvh dova

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-04-05 00:04

Li'som alle andre har du dine drømmerier
Og måske du drømmer om, hvordan din fremtid bli'r.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-04-05 00:28

Du skriver kun hvad der svarer til et vers, og det er vel ikke nok til en festsang?

Hvis jeg skal hjælpe dig, skal jeg have så mange oplysninger som muligt.
Du skriver heller ikke noget om, om det er en konfirmationssang en alm. festsang eller en bryllypssang.

Hvis du giver mig de nødvendige oplysninger, vil jeg lave sangen til dig.
Så skal vi tale sammen på email eller tlf.
Prisen er 3 kr pr. linie. så bestemmer du selv hvor mange vers du vil have

M.v.h. Arne

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-04-05 00:39

jjhj
Ja, jeg lavede altså de tre vers om til fire.
Kunne ikke rigtig få det med drømmerier til at passe ind med håndbolden, men nu må du jo se om du kan bruge noget af det.

mvh dova

Arne, der er da tre vers skrevet på den nævnte melodi, hvad er det så for noget ævl med at det kun svarer til et vers.

jjhj har jo fået lavet sangen, men ønsker ændringer af nogen af versene (de tre nævnte)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-04-05 00:46

Kære dova. I selve spørgsmålet er der ikke end gang et vers.
Citat
Fra : jjhj Send til en ven Dato : 11-04-05 22:45

Spørgsmål : "Hjælp til omskrivning af sang!?!?!?"

Hej

Jeg har fået lavet denne sang og er ikke helt tilfreds med nogen af versene. Er der nogen der kan hjælpe mig ??
melodi: se den lille kattekilling.....

Mange år er gået siden du så dagens lys.
XX blev en storebror - følte paradis......

Skolen var det næste stop på fremtidsvejen din.
Børnehaveklasse, nej! du løftede øjenbryn........

Drømmerier har vi alle også XX her.
Landet rundt som håndboldpige, far og mor dig kør`.....

Gerne så tæt på dette som muligt, og helst noget der rimer!!!

Hilsen JJHJ

Hvor pokker er de tre vers? og dine senere fire vers kan jeg heller ikke finde. ????

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-04-05 00:56

Nåh - hvis man kan kalde to linier for et vers. Så OK. Men den bliver squ noget ensformig at synge. Jeg ville sige:
Hellere ingen sang end en sang med den melodi. Så hellere finde på noget andet. Se den lille kattekilling, er ikke en melodi der bringer lykke. Sorry. Men det er nu min mening!

Med vers på 2 linier, skal der jo 30 vers til for at fortælle en rimelig historie, og så bli'r det træls både at synge og lytte til.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-05 00:59

Arne karl smart knyt nu for en gang skyld bylden der bliver ikke spurgt om hvor man kan købe en sang din krejler

Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-05 01:03

Og hvis jeg sku gætte på hvad det er til ku jeg tænke mig at det var en konfirmation da tiden taler for det og der skriver man vist også noget i teksten der driller konfirmanden
Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-05 01:05

Jeg har fået lavet denne sang og er ikke helt tilfreds med nogen af versene.
Står der vist så der må jo nok være flere værs spørgeren er tilfreds med

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-04-05 01:13

Sune. Din dumme skid. Hold din kæft. Du skal squ ikke hverken bede mig om at knytte bylden eller kalde mg krejler. Hvad fanden tror du, du bilder dig ind. Ej heller kalde mig for Karl Smart.
At du og andre føler jer i stand til at skrive en festsang med så få og dårlige oplysninger, viser jo kun jeres lidenhed.
JEG kan skrive en festsang, men ved også hvad der kræves. Det gør du ikke din lille dumme skiderik. Så knyt selv, og lad være med at komme ind i denne tråd med en så latterlig bemærkning som
Citat
Fra : Sunowich Dato : 11-04-05 23:02

Mange år er gået siden du så dagens lys.
XX blev en storebror - og følte paradis......

Skolen var det næste stop på livets landevej.
Børnehaveklasse, nej! var ikke noget for dig

Drømmerier har vi alle også XX her.
Landet rundt som håndboldpige, far og mor dig kør`.....

Mvh Sune

Find bare lige to linier der rimer?????

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-05 01:17

Jeg ka' hører du taler som du har forstand Arno Det ikke meget du siger Og du ka heller ikke læse fra en side ka jeg se tsk tsk.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-05 01:19

Og forøvrigt kræver det selvfølgelig at du kan sangen hvilket du ikke gør ud fra dine udtaelser Du kan finde den i de små synger ARno

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-04-05 01:19

Bemærk, at NU blev jeg igen modbydelig i mit sprog. Men det var fandme Sune der begyndte. INGEN skal eller kan tillade sig at skrive:
Citat
Arne karl smart knyt nu for en gang skyld bylden

Så var det altså Sune der begyndte med det svinske sprog.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-05 01:24

Hvis du giver mig de nødvendige oplysninger, vil jeg lave sangen til dig.
Så skal vi tale sammen på email eller tlf. Prisen er 3 kr pr. linie. så bestemmer du selv hvor mange vers du vil have

Tror du det her er den blå avis hr bedrevidende

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-05 01:27

Vi andre sidder og hjælper (eller efter din mening prøver) Så kommer du tromlende med dine faste meninger og om hvor god du er men hvis nogle vil vide hvor god ka' de betale ved kasse et Tsk Tsk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-05 01:31

Undskyld JJHJ
Men må lige få afløb... For Arne Jeg har læst mange af de tråde hvor du er oppe imod forskellige Jeg har aldrig før blandet mig men nu syntes jeg at det kunne være nok med din facon såe derfor min reaktiom overfor dig

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-04-05 01:35

Nej Suno - Du kan ikke hører noget som helst. For du kan ikke stave. Det hedder ikke hører, det hedder høre.
Og når man ikke kan stave det danske sprog, kan man squ heller ikke rime på dansk. Dit sørgelige forsøg, som jeg allerede har gengivet, er det mest ynkelige forsøg på at tjene point, jeg længe har set.
Intet rimer, alt er noget vrøvl. Nøjes med at svare på noget du kan. Noget MÅ der da være? Og bare rolig., Jeg har læst din profil. Den er heller ikke noget at være stolt af. Så Suno, før du næste gang begynder at overbeskide mig, så bør du nok sikre dig at dit røvhul er stort nok. (Men den forstod du formentligt heller ikke)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-04-05 01:40

M.h.t. prisen, var det jo kun et tilbud. Jeg har jo ikke på nogen måde tæsket spørgeren til at acceptere. Blot fortalt at jeg KAN løse opgaven. Hvad er der galt i det. Tager han/hun ikke imod tilbudet, er det da også OK. Men efter at have set jeres ynkelige bud, kan det da sagtens være at han/hun vælger at betale sig fra det. Hæ hæ.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-05 01:53

Ja men du beviser jo her at du er en højrøvet nar og jeg er sku da ligeglad om det er stavet rigtigt ,,det er jo kun til dig ønkeligt forsøg på at tjene poient siger du er det ikke spejlet du taler til Og din profil rager mig der praler du vel også med alt muligt du kan men bare ikke lige "gider" vise hi hi ,Og overskidt siger du Jaeee Røvhuller lugter jo
ka du holde dig selv ud Forstod du mon den Øhhh ¨nå nu gider jeg ikke spilde min tid merer på dig iaften

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 12-04-05 01:55

Nå det var den sang Håber du ka bruge noget jjhj
Mvh Sune

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-04-05 02:48

ARNE:

1 vers
-------
Se den lille kattekilling, nej hvor er den sød
den har fine hvide poter og en pels så blød.

2 vers
-------
Den kan sige mjav og spinde, lige som sin mor.
Den skal snart få lært at finde hen hvor musen bor.

3 vers
-------
Lille mus kom op af hullet, kom og leg tagfat.
har du ikke lyst at lege med den lille kat.

Det passer vist meget godt med verslinierne

Men selvfølgelig, hvis 2 linier pr. vers er for lidt:

1 vers
-------
Se den lille kattekilling
nej hvor er den sød
den har fine hvide poter
og en pels så blød

o.s.v.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 12-04-05 03:05

dova> Hvad koster det per linie ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-04-05 03:08

dova - Det vidste jeg da godt. Men jeg synes stadig at det er en elendig melodi at bruge til en festsang.
Lad mig forklare:

1.: Melodien. Alle kender den det er et plus. Rent melodiøst er den træls, fordi det er det samme og det samme igen og igen.
2.: Teksten: Kan ikke blive meget andet andet end træls. Versefødderne er så simple at alle kan gætte sig til det næste ord.
3.: Skal man lave en sang på den melodi, og man skal have hele historien med, bliver det 30 vers. Og når man har sunget 30 vers på den melodi, så HADER man den melodi.

Som jeg siger: Få ordene, forklaringen o.s.v. og så vælg en god sangbar melodi. så kan vi lave en god sangbar sang.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-04-05 03:15

jakjoe - det er ikke alle, der KAN lave en sang. Det er en kunst. At jeg kræver 3 kr. pr. linie er kun et tilbud. Alle har jo ret til at sige nej.
Havde du forventet at jeg skulle digte gratis blot fordi jeg er kandu'er?
Tror du at alle VVS'er arbejder gratis fordi de er Kandu'er og så videre?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 12-04-05 03:35

Jeg kan ikke synge digte eller slå på tromme.

Reklamer har ikke tidligere været ønsket her på kandu.dk.

Så deee

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 12-04-05 03:51

Jeg har ikke reklameret. sov godt

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 12-04-05 03:57

Ok, så er det ikke reklame eller annonce.

inden solen står op.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 12-04-05 07:45

Det er længe siden, vi for første gang, dig holdt.
(Peter?) han blev storebror, og ih hvor var han stolt.

Så sku’ du i skole – næste trin på livets vej,
dog var børnehaveklassen ikke lige dig!

Drømmen om en håndboldkarriere er begyndt;
Far og mor de støtter dig og kører landet tyndt!