/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Rally drukner sig selv?
Fra : ZeeM
Vist : 1936 gange
410 point
Dato : 11-04-05 20:57

Min Aprilia Rally kører ikke ordentlig mere.
1. Den er begyndt at spytte benzin ud ved udstødningen, men den fir-takter ikke.
2. Den kan overhovedet ikke stå i tomgang og kører kun max 75 (der sidder malossi 47 mm sports cylinder på den med en twin udstødning)

1. Jeg har renset kaburatoren.
2. Jeg har sadt mindre dyse i (fra 93 til 90)
3. Jeg har prøvet at blokere chookeren så der ikke kunne komme benzin den vej.
4. Jeg har lige skiftet stempel ringe + top- og bundpakning.

Kan det være membran pladerne der ikke er helt tætte eller er det tændingen der er noget galt med? Det mærkelige er at den får så meget benzin at det render ud gennem udstødningspakninken men alligevel fir-takter den ikke.

Jo hurtigere svar jo bedre... Mangler den virkelig...

På forhånd tak.

ZeeM

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 11-04-05 22:44

Du bruger en alt for god Racerolie, der ikke forbrændes du du ikke kører med bundgas hele tiden.
2-taktsolier skal selvfølgelig være gode, men de skal forbrænde i forbrændingsfasen, og ikke løbe ud og stoppe udstødningen, og ud af evnt. utætheder mellem cyl/udstødning.
Se også på dit tændrør om det har den rigtige farve, jeg tror det er olieret.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 12-04-05 09:20

Hej

Nej mit tændrør er brunt (for meget benzin), men jeg har fuld syntetisk olie i tanken og 2% i benzinen... dvs 4% i alt... er det for meget for en tunet scooter? Skal jeg begynde at købe halv-syntetisk olie? troede bare det var godt med fuldsyntetisk.

ZeeM

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 12-04-05 17:15

Det er helt fin med fuldsyntetisk, den er normalt bedre end halvsyntetisk, men der er slet ingen grund til den extra olie i benzinen, det var i gl. dage man sagde at det var godt med en extra sjat når knallerten var boret.
Så min mistanke er at knallerten nok giver 3% selv, og du måske også er kommet 3% i benzinen, så summa sumarum= alt for meget, så det ikke forbrændes, men løber ud af udstødningen.
Tændrør brunt, behøver ikke at betyde for meget benzin, jo i almindelighed, men i dit tilfælde for meget olie.
Men om det er den eneste grund til problemerne, skal jeg ikke kunne sige.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 13-04-05 10:29

tak vil lige prøve at tømme tanken. Tror du også det kan være membranen? Jeg kan så er pladerne der åbner og lukker ikke er 100% tætte og det har jeg hørt de skal. Men er det ligemeget?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-04-05 15:44

Når der er problemer med membranen, plejer knallerten kun at ville gå i tomgang, og slet ikke rigtig tage gassen, og det er jo ikke tilfældet her.
Når det så er sagt, så vil jeg sige at membranen skal være tæt. Det kontrolleres ved at tage den af, og blæse og suge med munden (Lidt grim smag). Når man suger må der kun komme yderst lidt luft igennem, (højest ca 1liter luft på et minut) ellers skal pladerne udskiftes.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 13-04-05 19:36

Jeg her prøvet det med at skifte benzinen... Det er resulteret i at den er begyndt at 4-takte og benzinen som render ned i udstødningen springer der nede... Før var der gasrespons og jeg kunne køre ca 75, men nu kan den overhovedet ikke tage gas den sputter og hakker og kan kun næsten klemme sig op på 20 km/t. Den kan stadig ikke stå i tomgang.

Mvh
ZeeM

Forhøjere lige med 50 points for din hjælp ind til vidre.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-04-05 20:35

Du skal nok ned på en ca 84 dyse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 14-04-05 09:22

er det normalt at der kun skal en 84 dyse i til et 47 mm cylinder?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-04-05 16:42

Det er meget almindeligt, men afhænger jo også af udstødning og karburator mm.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 14-04-05 21:06

okay mener jeg har en 88 til at ligge... prøver lige den først...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 14-04-05 21:53

Ja, og så kan du også prøve at køre uden luftfilter så den ikke får så fed blanding.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 18-04-05 20:44

Nu hakker den ikke mere... løsningen var et tændrør med lang gevind ( den anden kunne ikke antænde benzinen)
Nu har jeg prøvet mange forskellige dyser. Selvom jeg har en 86 eller en 93 i så kører den kun 70 i modvind og 80 i medvind. Det er ligesom om at den hakker i motoren når man kører mellem 50 og 70. Det er ikke noget man kan mærke men bare noget man kan høre. Tror du det kan være noget med el, for selvom der ikke er tænding på så tænder lyset når man sparker på kickstarteren.

Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-04-05 21:32

Tændrøret skal selvfølgelig passe med længden i malossi 47 mm sports cylinderens topstykke, endvidere skal det have et varmetal på 8 eller 9.
Du har vel ikke hævet nålen i gasspjældet?
Men jeg tror den får for meget benzin, men kik på tændrøret efter en hård tur, og så sluk så den ikke går i tomgang.
Hvis tændrøret er gråt så passer strålespidsen, men hvis det er mere sort, så får den for meget.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 18-04-05 22:04

Tror også den får for meget, men kan bare ikke forstå hvorfor topfarten næsten ikke ændre sig selvom der kommer dyser fra 86 - 93 på.
Jeg har også prøvet at flytte på nålen med det hjalp heller ikke. Og hvad kan svaret være på at den kører ujævnt i motoren når den kører mellem 50 og 70. Det er ikke noget man kan mærke, men bare høre. Sidder der CDI begrænsning på en Rally? Kan bare ikke forstå hvis det er det for jeg havde den til at køre 90-95 inden stempelringene blev skiftet. Hvad kan være skyld i at selvom tændingslåsen er på off, så tænder lyset når man sparker på kickstarteren?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-04-05 00:23

Tændingslåsen er i stykker, eller ledningerne samlet forkert.
Nålen skal nedad igen.
Måske har du en utæthed under cylinderen.
Begrænsninger:
1. = En skive i variator.
2. = En skive i kobling.
3. = Et meget lille forrør. ( Måske blindrør./ Katalysator ).
4. = En 1 mm tyk toppakning / orginalt er den 0,1 mm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 19-04-05 08:55

Hvorfor skal nålen nedad igen?
Jeg har sat en ny bundpakning i som er til et polini tun. Den er godt nok af metal hvor den gamle var af noget mere blødt stof. Kan det være den ikke slutter helt tæt?
Ang begrænsninger:
1. Skiven må være fjernet siden har har haft den oppe op 100 km/t.
2. Samme her. Tror ikke jeg vill kunne køre 100 km/t med denne skive.
3. Der sidder et Ixil Twin udstødning på, så tror ikke det er problemet.
4. Der sidder malossi sports cylinder på med højkomprimeret topstykke så tror heller ikke det er problemet.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-04-05 17:13

For at starte fra begyndelsen, så sad der det på som du beskriver, og den kørte næsten 100.?
Så knækker stempelringen, eller du skifter den bare?
Du sætter en anden top og bundpakning på, er de tykkere? Hvis de er, så bliver der jo mindre kompression, og en tyk bundpakning, får udstødningsporten til at åbne for tidligt?
Hvis du har flyttet nålen, kan det kun give problemer i mellemgasområdet, og har ikke noget at sige ved fuldgas.
"Kan det være den ikke slutter helt tæt?" Måske, fordi jeg har set cylindere, hvor den runde krave til udstødningen var så langt nede, at den gik imod krumtaphuset, så cylinderen vippede og så ikke blev tæt ved bundpakningen. Det er fint nok at bruge en stålpakning, men alle pakninger, skal spændes jævnt, ved at spænde over kryds på topmøtrikkerne.
For øvrigt skal den cylinder ikke squeezes, med flere pakninger i bunden.
Begrænsningerne er nok fjernet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 19-04-05 18:41

Jeg skiftede stempel ringe fordi den første var knækket (cylinder fejler ikke noget) også skiftede jeg bundpakning fordi den var bukket ind i det ene hjørne ved øverste skyllekanal så den ikke sluttede tæt.
Forstår ikke det du siger med "den runde karve til udstødningen var så langt nede" og hvad mener du med "squeezes med flere pakninger i bunden"

Undskyld alt det arbejde jeg giver dig.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-04-05 19:17

Hvis der ikke var nogle spørgsmål, så var det jo ikke sjovt på Kandu.
Når man køber racercylindre, så har mange medleveret flere pakninger til bunden. Hvis du sætter alle pakningerne under cylinderen, så bliver den jo hævet, men stempelet går jo så ikke så tæt til topstykket, og så er der jo ikke så meget kompression, og dermed trækkraft. Hvis du kun sætter en af pakningerne under cylinderen, så er der en fandens masse kompression, men stempelet knalder måske mod topstykket. Derfor skal man følge tunfabrikantens anvisning, og squeeze (Presse/klemme) pladsen mellem stempel og topstykke. (Jeg vil ikke give en anvisning på antallet af pakninger, da du ikke har brug for det, som jeg kan se på forhandlernes hj. side er din cyl født med kun en pakning, og udstødningsporten rager heller ikke særligt langt ud, men det gør feks. Athena 47,6mm, som også skal squeezes)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 19-04-05 20:08

Kan det så være at det er CDI'en der lige pludselig ikke gider mere? Eller kan det bare være en simpel ting som tændrørs hætten? Det kan jo godt være noget med el-netværket da lyset jo funker selvom tændingslåsen er på off.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-04-05 20:51

CDIèn tror jeg ikke på, de enten virker eller ikke virker. Hvis den skulle have fejl, eller tændrør eller hætte, så skulle der være 4-takt, og det påstår du der ikke er.
Jeg tror der er to fejl der intet har med hinanden at gøre.
Den ene fejl er falsk luft, som du måske kan se ved at den smider oliefilm ud under cylinderen, eller luften kommer ind mellem karburator og cylinder.
Den anden fejl er tændingslåsen, prøv evnt. at sprøjte WD40 eller Pronto ned i nøglehullet og op under dens samlinger.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 20-04-05 13:42

Kan være jeg skal prøve at købe en ny bundpakning og toppakning + pakning til studs. Hvor finder jeg den bundpakning som passer præcist til mit cylinder? Du siger jo der er forskel på tykkelsen.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 20-04-05 16:24

Jeg siger ikke at få tiendedeles forskel betyder noget, men at du har en utæthed.
Du kan godt bruge lidt flydende pakning ovenpå bund og studspakningen, ellers køb et 47mm pakningssæt:
http://www.scooter-shoppen.dk/system/design_produktliste.asp?valg1=CPI&valg2=Popcorn&gruppe=Cylinder&nummer=86
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 25-04-05 21:38

hej igen

Nu har jeg skiftet bundpakning, membran pakning og flydende pakning mellem membran og indsugningsstus... havde vario af og kunne se at nogle af rullerne var ved at være slidt flade... kan det vare skyld i problemerne?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-04-05 22:39

Det kan godt være du skal fortælle igen om hvilket problem vi taler om, er det at den kører ujævnt i motoren når den kører mellem 50 og 70.
Ruller der er slidt flade, gør at varioen bliver træg til at skifte op i gear, og ligeledes ned igen, når der feks. kommer en bakke, altså de er længere om det, og det kan da godt virke ligesom motoren hakker (Feks. når man kun giver lidt gas, efter den har været helt oppe i ydelse, for så sætter rullerne fast helt oppe, hvor den har højt gear, og det er jo svært at trække for en racercylinder vil jo helst køre med mange omdrejninger)
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 26-04-05 17:51

Ja problemet er stadig at den hakker i motoren når den er oppe på 50 til 70. Kan det være rullerne der er skyld i det fordi de ikke kan komme ordentlig ud? Jeg hat sat 86 dyse i nu, men selvom min choker kabel er sprunget kan jeg godt starte den når den er kold. Ved bare ikke om det er godt at sætte mindre dyse i, hvis motoren nu bliver for varm...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-04-05 18:33

Det ville være rart hvis du skrev hele opsætningen, og om den har kørt helt ud uden de problemer.
Problemet startede jo med benzin ud af udstødningen, og har bevæget sig et andet sted hen.
Rullerne skal jo være i orden og på ca 6 gram, men de gl. kan jo have lavet riller/spor i varioen, som kan være svært at hoppe over.
Kan den godt komme over de 50-70 og holder den så med hakkeriet?
Jeg tror ikke det er godt at sætte mindre dyse i, men har du prøvet at fjerne luftfilteret eller kører du med powerluftfilter?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 26-04-05 20:20

Opsætningen:
Cylinder: 47mm Malossi sport
Udstødning: Ixil Twin
Vario: Malossi
Kabu: Ved det ikke
Resten er vidst org. dele

Rullerne der er i nu er omkring 5 gram.

Den kan godt lige komme op på 80 når det går ned af med rygvind men den siger stadig det samme.

Jeg kører med org. luftfilterkasse med malossi filter element. Har prøvet at pille luftfilteret af men så dør den bare selv da jeg havde 93 dyse i. Det jeg ikke kan forstå er at den kørte med 93 dyse indtil den gik i stykker (knækket stempelring og utæt bundpakning) men nu kører den dårlig lige meget hvad jeg gør.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 26-04-05 22:55

Du havde jo utæt bundpakning førhen, og skulle da bruge en stor dyse, nu er den vel tæt, og skal så nok ned i 85dyse.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 27-04-05 12:51

Så du mener at den 86 dyse jeg har i nu er fin? Så er det vel næsten kun rullerne der kan være problemet, men kan det passe de er skyld i at jeg ikke kan komme op i fart. Motoren tager overhovedet ikke alle de omdrejninger som den kan. Når jeg holder stille og giver bundgas tager den lidt ved (ca til 10 km/t) også kort efter tager den en masse omdrejningen før den tager ordentlig ved (falder i omdrejninger) og kommer op i fart.
Så kører den op til de 50 km/t hvorefter den begynder på det hakkeri i motoren og ikke kommer op på mere end 70 stykker. Jeg kan høre at den ikke tager alle de omdrejninger den kan... lige somom der er noget der holder den tilbage (det der er grund til hakkeriet), men det kan vel ikke være CDI'en fordi den kan jo tage en masse der ved start hvor den ikke får ordentlig ved.

Langt men håber du kan forstå det...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-04-05 17:11

Ja, jeg forstår, men det er jo mærkeligt at en cylinder der før gik stærkt med en 93 dyse, nu ikke kan køre helt ud med den, og heller ikke med en 86.
Men jeg kan nu ikke forstå du ikke bare kan tage luftfilterindsatsen ud, og så stadig køre?
Men du skal altså kunne se på dit tændrør hvor meget den får at leve af, men det kræver du kører med bundgas, og så slukker den uden den får lov at køre i tomgang.
Og prøv også at slå det tændrør lidt tættere sammen, for at se om tændingen så bedre kan følge med.
Rullerne syntes jeg ikke det kan være, for uanset hvor langt de er slynget ud, så skal motoren jo i topfart tage alle de omdrejninger som den kunne før.
Jeg ser kun 3 fejlmuligheder
1. For meget benzin
2. For lidt benzin
3. Tændingen for svag.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 27-04-05 18:50

For ikke så lang tid siden tjekkede jeg gnisten ved at pille tændrørshætten af... den kunne gniste på stel med min. 1 cm afstand.
Tror stadig den får for meget for tændrøret er rødbrun og sort... men tror du ikke det kan være farlig at sætte en mindre dyse i?
Men den må selvfølgelig være for stor når jeg kan starte scooteren uden choker, ikke?
Hvis vi nu siger at scooteren tager alle de omdrejninger den kan, men ikke kører hurtig (kan være at jeg ikke høre ordenligt :P ) kan det så ikke være rullerne der ikke bliver slynget ordenligt ud?

Hvis jeg skal have nye ruller hvilken vægt vil du så anbefale? tror der sidder 5 grams i nu, men ved ikke om der skal 6 grams i eller hvad?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-04-05 19:31

Ja, 1 cm er fint, men fejlen kan jo også godt ligge i tændrørshætten, det er ikke ualmindeligt.
rødbrun og sort: Ja så får den for meget, du har vel ikke hældt den blanding med benzin/olie i igen. Men hvis ikke, så må konklutionen være at dysen stadig er for stor.
Hvis vi nu siger at scooteren tager alle de omdrejninger den kan, men ikke kører hurtig, kan det så ikke være rullerne der ikke bliver slynget ordenligt ud?: Ja, men 5 grams burde slynges ud, hvis de ikke er alt for slidte, og der ikke er spor i varioen. ELLER du har sat en kraftigere fjeder på remhjulet ved koblingen, så har rullerne sværere ved at slynges helt ud, og må så godt være tungere.
Hvis fjederen ikke er skiftet så mener jeg også at 5 g er passende, men der sker da ikke alverden ved at gå til 6 gram hvis den ellers tager mange omdrejninger.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 27-04-05 21:21

Tror der er kommet en strammere fjeder i da jeg kan holde stille og give den rimlig med omdrejninger. Så du råder mig til 6 grams?
Har lige købt en ny tændrørshætte NGK af ren gummi som skulle være 100% vandtæt så tror ikke det er det...
Kan det være tændrøret?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-04-05 22:18

Kan godt være tændrøret, men så bør fejlen være væk, hvis du slår den lidt tættere sammen.
Prøv med tændrøret og hætten, derefter de 6 grams.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 28-04-05 23:27

Køber ny tændrør med varmetal 10.
Ved ikke med ruller. Tror det bliver 7 grams da jeg kan se det er 7 grams der følger med til vario'en når man køber den. Det kan vel også gøre ligemeget om de er lidt tungere...
Hætten er jeg 100% sikker på ikke er problemet...
Så køber jeg nye carbon plader til membranen for at være sikker på at det ikke er det...

Er det ikke fint med tændrøret og de 7 grams ruller?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-04-05 23:51

Ja tændrøret er fint, det skal helst være et med radiostøjdæmpning, da din nye tændrørshætte ikke har det.
Det er jo lidt meget med 7 gram til en racervario? Jeg kører selv med 4 g på en Stalker med evolution cylinder.
Men for at prøve om det hakkeri så forsvinder er det helt fint, men hvis du vil vildt hurtigt afsted, skal du længere ned.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 29-04-05 09:17

Så er der bestilt:

RMS 6.2 grams ruller
NGK B10ES Racing Tændrør
Carbon membranplader

Så må vi se om det funker...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-04-05 13:40

Ja, men alle dem der er i nærheden med FM-radio tændt, bliver sure, da deres radioer påvirkes af tændrørsgnisten, hvis hætten ikke har radiostøjdæmpning.
Det ved jeg selvfølgelig ikke om den har, men hvis ikke, så skulle du have valgt NGK BP10ES Racing Tændrør
http://www.thansen.dk/product.asp?c=456953853&n=282593231&pn=747991947
Men det kan du jo høre, når du tænder for en radio.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 29-04-05 18:31

Har bestilt nu, men gør det mig noget at den ikke er støjdæmpet?
Hvis den kommer til at køre 100 km/t igen så hører de det alligevel ikke særlig længe :)

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-04-05 22:23

Nej gnisten bliver ikke dårligere.
Der er måske nogle biler der kan følge med, der har radio i, feks. kender jeg nogle biler der har hvid skrift på siden, men det generer nok ikke dig at de har svært ved at bruge deres "radio". ha ha
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 03-05-05 08:28

Nu er der skiftet ruller, tændrør og membran plader... stadig uden ændring... den kører 75-80 lige meget om der er 86 eller 93 dyse i. Når jeg piller luftfilteret fra (mens der sidder en 93 dyse i) kører den kun 30 og kan ikke komme op i omdrejninger. Kan det have noget at sige at der kommer let benzin fra kaburatoren on ned i luftfilteret?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-05-05 19:40

Benzinen løber vel ikke bagud, men kan når filteret er taget af karburatoren, godt stå i en sky tilbage, specielt hvis man giver hurtigt gas.
Det lyder mystisk at den kun kan køre 30 uden filter, det fortæller i hvertfald mig at det må skyldes benzinmangel, og at din opsætning nok skulle have en 100 dyse. Men om det også spiller ind at rullerne er for tunge, ved jeg ikke.
For på støttefod, med dyse 93 uden filter, skulle den jo race op på virkelig mange omdrejninger. Og skulle også kunne arbejde sig op over det punkt på 30, og så tage virkelig ved.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 04-05-05 09:03

Så jeg skal prøve at sætte en dyse 100 i... kan det ikke også være fordi membranen ikke er 100% tæt? Jeg har prøvet at pille den af og hælde benzin i den, og det render næsten lige så hurtig ud som det kommer ind... kan det ikke være det?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-05-05 15:49

Normalt må man ikke sætte fingre på membranen, og derfor heller ikke hælde benzin med olie på den, da denkan komme til at klistre med en oliefilm. Men jeg tror ikke der er sket noget ved det, da den jo altid vil få en forstøvet benzinblanding.
Der skal så lidt hul til at holde benzin inde, at det næsten er umulig og lave en membran der er tæt, så jeg tror ikke den fejler noget. Man tester den med munden, og der skal den være "næsten" tæt.
Jeg syntes det er mystisk med den knallert, men prøv med en 100 dyse, selvom jeg ikke er overbevist om at hele fejlen ligger der.
Fejlen ligger måske i karburatoren, og du burde også måle dens indvendige diameter, for hvis den er under 17,5 så er den altså for lille.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ZeeM

Dato : 04-05-05 17:50

Jeg her kigget på tændrøret. Den er lidt sodet/rød... så tror ikke det skal være en større dyse... kan det være at det er tændings nettet (cdi, tændspole osv.) det er galt med?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-05-05 18:46

Grunden til jeg siger du kan prøve at sætte 100 dyse i, er at du skriver:
Når jeg piller luftfilteret fra (mens der sidder en 93 dyse i) kører den kun 30 og kan ikke komme op i omdrejninger.
Så jeg kan ikke se at tændingsnettet kan have indflydelse på det?

Jeg tror stadig din karburator er for lille, din cylinder kræver en 21 mm delorto
Her nederst kan du se tændrørsfarver: http://www.powerpage.dk/blandingen.htm#Lambdasonde
VH Palle Hansen