/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hvorfor ikke boote 2000?
Fra : sus1234
Vist : 379 gange
50 point
Dato : 16-09-02 15:52

jeg mangler bootdisks til win 2000 Pro DK jeg har prøvet at lave dem ved hjælp af CD'en uden nogen held. jeg har været en tur forbi www.bootdisk.com men der var kun et dødt link.
- er der nogen der har brugbare links?
kan årsagen til at booten ikke rigtig virker, være at at jeg ikke fjerne XP først? jeg regner med at gøre det under installationen!

Kommentar
Fra : Brian_L

Dato : 16-09-02 16:56

Har du prøvet at boote på cd'en?
Gå ind i bios sæt boot sekvensen sådan at den booter på cdrom før c:

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 16-09-02 16:59

det er prøvet... det vil den ikke!

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 50 point
Dato : 16-09-02 18:57

Hej Susanne,

det er muligt at hente de diverse bootdiske her... -->
http://www.drd.dyndns.org/index2.html

på denne side ska' du så trykke på "Boot Disks"... den ka' desværre ikke direkte linkes da den redirecter til overstående link... men inde på den side er der Bootdisketter...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Brian_L

Dato : 16-09-02 20:47

Da du prøvede at boot fra cd'en, hvordan gjorde du?
Du skal kun vælge konmandoprompt med cdrom understøttelse.
Og derefter gå ind på cd og kør setup/install.
mvh
Brian

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 17-09-02 06:47

jeg satte Bios op til at første boot enhed skulle være mit CD-rom drev
hvad mener du med at jeg skal vælge en komandoprompt?
mine erfaringer med at forsøge at installere direkte fra cden ude i "dos" (det kan man vel ikke sige når man har XP) er at den ikke vil installere fordi den skal bruge windows!

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 17-09-02 06:47

jeg satte Bios op til at første boot enhed skulle være mit CD-rom drev
hvad mener du med at jeg skal vælge en komandoprompt?
mine erfaringer med at forsøge at installere direkte fra cden ude i "dos" (det kan man vel ikke sige når man har XP) er at den ikke vil installere fordi den skal bruge windows!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 08:50

Hej Susanne,

har du prøvet w2k bootdisketterne fra linket?

har du nogle vigtige informationer på din Harddisk der ska' gemmes eller ikke må blive slettet?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 17-09-02 12:35

ja jeg har prøvet linkende men uden held!
jeg har ikke noget på C: drevet jeg vil gemme, men jeg har på d: og e:!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 12:51

Hej Susanne,

så formatere dit C: drev... hvis du alligevel ikke har noget du vil gemme på det, og hvis der er noget du vil gemme så flyt det over på drev D: eller E: (hvis det er harddiske)... hvis du har mail liggende på dit Crev vil det nok også være smart at få dem gemt... eller andre personligeoplysninger... før du går i gang med følgende... Mail-filerne ligger i en speciel mappe, hvis du ikke har ændret den...

men ellers så prøv med en win98 startdiskette, og vælg muligheden med CD-rom understøttelse... og så sæt installationen igang med den... jeg ved ikke helt om WinXP her vil gi' bøvl...

gør den det, er det højst sandsynlig nødvendig med en formattering før der ka' installeres med Win2000 cd'en... men hvis det går fint med Win2000 CD'en ka' den også formattere WinXP m.v. væk fra C: drevet og lave en ny frisk bund for win 2000...

men er der nogen bestemt grund til at du vil udskifte XP med 2000?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 11:05

"sus1234" <sus1234.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:nelh9.77368$ww6.5541011@news010.worldonline.dk...

> jeg mangler bootdisks til win 2000 Pro DK

Du kan hente dem her:
http://www.drd.dyndns.org/index2.html
Tryk på boot disk i menuen.

--
mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 17-09-02 13:40

Til starup!!

det jeg frygter er at når jeg formatere så at bootdiskene stadig ikke virker, eller jeg ikke kan lave nogen der virker!! det er selvfølgelig bare at installere noget der virker igen, men det er lidt spildt arbejde!

jeg har prøvet at smide win98-bootdisk i og så bede den om at bruge 2000 CD'en med uden held!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 17-09-02 13:47

Hej Susanne,

er det fordi du har problemer med XP at du vil udskifte den med Win2000?

fordi så ka' vi da prøve at se om vi ikke ka' løse de problemer du måtte ha' med XP...

men har du ikke mulighed for at aktivere setup.exe fra CD'en, når du har brugt startdisketten?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : sus1234

Dato : 17-09-02 21:16

Hello Starup!
det er ikke nogle engentlige problemer med XP jeg er bare træt af at bruge den!
hvis jeg først bruger win89-bootdisken og så beder den om at tage setup.exe på 2000 CD'en meddeler den bare at den ikke virker i ikke windowsbaserede programmer (de har sikret sig, er det først kommet ind i systemmet, kommer man ikke sådan af med det igen!!)

Godkendelse af svar
Fra : sus1234

Dato : 22-09-02 12:30

Tak for svaret strarup. nu var det jo ikke fordi at jeg kunne få det til at virke men det var dig der var mest ivrig efter at hjælpe! jeg kunne efter at have kikket lidt rundt i bios opsætningen får den til at boote fra CD-rom i stedet!!