/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Hvad ville i mene disse højtalere er vær~
Fra : AndersBis
Vist : 482 gange
50 point
Dato : 11-04-05 16:37

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=17319632#qer

hvad ville i købe disse højtalere for??

Kommentar
Fra : Solmyr

Dato : 11-04-05 16:39

tja 750 per stk er billigt i hvert fald

Rune

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-04-05 16:50

Ikke meget

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 11-04-05 16:50

hvorfor 3773?

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 11-04-05 16:51

og hvad er ikke meget?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-04-05 16:52

Typisk "meget billig" højttaler, solgt i Bilka og den slags steder. Har antagelig fået mange bank, idet køberne til den slags sjældent er for gode ved dem.

Jeg ville ikke røre dem med en ildtang!

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 11-04-05 16:52

det ligner ikke en billig højttaler??

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 11-04-05 16:53

og hvad er ikke meget....?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-04-05 17:00

Prisen på de 750 er for begge to.

Og hvis de ikke er defekte, er det ikke for meget at give for dem.

mvh dova

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 11-04-05 17:01

og det er i sikre på?? hvad ville du give for dem 3773??

skal bare have nogle højttalere som kan spille forholdsvis højt, og stadig beholde lyden...

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-04-05 17:01

Det ligner en særdeles billig højttaler. Og Eltax er ikke ligefrem berømt for deres kvalitet.

..og mit maximale bud for sådan noget, kunne MÅSKE lyde på en 500-mand for begge, forudsat de duer. Kig på billedet - der er trykket mindst en midtercone ind. Den kan du fikse ud med en bøjet nål, men ti mod en på at der er noget der ikke duer, enten afbrændt det ene eller det andet. Løfter du på dem, vil du finde dem overraskende lette. Enhedernes magneter og spoler kan du være sikre på er ganske små, og kabinetterne vil lyde hult, når du banker på dem med en kno.

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 11-04-05 17:04

hvad for højttalere ville du så anbefale til et værelse på godt og vel 4x7 meter, til en knægt på 15 år, som skal have noget som kan spille forholdsvis højt, god bass, og beholde lyden?? 3773???

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-04-05 17:07

De ligger i klassen BOOM-boxes. Det vil sige al bas lyder ens og dunkende. Kabinettet spiller højlydt med. Diskanten kan forventes skinger og skarp. Stereoperspektiv og fine nuancer kan du kigge i skoven efter. Får de tæsk af en ordentlig forstærker, ryger basserne mekanisk, dvs pappet ryger af og/eller spolen brænder. Spiller du for højt med en for lille forstærker hedder det farvel - diskant. Konstellationen flere basser - antagelig koblet parallelt, kan i nogen tilfælde give en styg belastning i form af skrækkelige impendansgange og kedelige faseforløb. Er dette tilfældet hedder det farvel forstærker, med mindre du har noget kram der kan tåle mishandling.

De 400W der tales om, skal du regne med er skulderWatt. Jeg har endnu ikke set noget fra Eltax der kan tåle rigtige banke uden at det skiller sig selv ad!

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 11-04-05 17:10

hvad for højttalere ville du så anbefale?? navn?

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 60 point
Dato : 11-04-05 17:11

Det koster desværre penge Anders, men ubetinget det du vil, hedder Cervin Vega. Alternativt ældre Jamo. Disse er dog knap så voldsomme. Men CV'erne kan spille fuldstændig sindsyg højt hvis du har en ordentlig amp. DC12 er mit valg, hvis du kan finde et sæt brugt.

Ellers skal du kigge i den blå avis, efter Zomax Take off. Den ser blæret ud og leverer særdeles realistiske lydtryk, er nem at trække og ser fed ud (det er en selvbygger - med to x 15" + horn).

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 11-04-05 17:13

ok, kigger efter de navne du har nævnt :D tak indtil videre 3773, du lyder som en kender :D hvad for højttalere, og forstærker har du selv, og hvad har du ofret??

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-04-05 17:24

To stk DC-12 fra cervin vega + god forstærker. F. eks Marantz, Nad, Proton eller andre stømstærke forstærkere. Gerne i størrelsesordenen 2x100 - 2x200W. Endu bedre kunne være en semiproff slaveforstærker med blæser og hele skidtet.

Så skal jeg garantere for at det ikke varer længe før dine forældre mener du skal flytte hjemmefra.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-04-05 17:30

Jeg kan præstere et sæt DC12, et monitorsystem med 3 stk 12" + horn, et mindre PA-system med 2 x 15" horn + 12" + 2" extendended range horn. Elektronisk deling. Et større pa-system med 18" 15" 6,5" + bullet. Et større udvalg af amp's, blandt andet HH VX1200 på 2 x frygtelig mange watt - 4-5 forskellige NAD, Marantz, hjemmelavede slaver med OM961 fra phillips og en frygtelig masse mere. Aner ikke hvad det har kostet.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-04-05 17:31

Glemte det nyeste barn - JBL Urei slaveforstærker - mægtig fed. Spiller vildt godt.

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 11-04-05 17:32

hmm, nu er det sådan at jeg allerede sidder på en sony forstærker, som jeg fik til konfirmation... Sony STR-DE495 hedder den vidst... skal jeg virkelig til at ofre penge på en ny forstærker, eller vil i mene at jeg godt kan bruge dette?? tor det er en OK forstærker... ?

hvad mener i?

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 11-04-05 17:33

hvad ville du skyde på det har kostet?? 20000+?

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 11-04-05 17:43

hmm, nu er det sådan at jeg allerede sidder på en sony forstærker, som jeg fik til konfirmation... Sony STR-DE495 hedder den vidst... skal jeg virkelig til at ofre penge på en ny forstærker, eller vil i mene at jeg godt kan bruge dette?? tor det er en OK forstærker... ?

hvad mener i?

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 11-04-05 18:26

Læg mærke til at center-conen på den øverste bas, har fået et tryk. (hvordan ser den anden så ud ???)
Jeg vil også mene, at man skal holde nalderne væk fra disse.

MVH

Kommentar
Fra : AndersBis

Dato : 11-04-05 18:29

ok, tak viskinge

Kommentar
Fra : gril

Dato : 11-04-05 19:46

jeg kan huske at bilka har solgt dem for 1000kr for et sæt så jeg vil da ikke giv mer end 500-700kr

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-04-05 08:33

Sony'en ser ok ud. Den vil være et godt center i en fed biograf-opstilling, og ved anvendelse af et kraftigt sidesystem, bestemt være tålelig til hi-fi.

Hvis jeg var dig, ville jeg pløje qxl + www.dba.dk, gul og gratis for at finde et sæt DC12. Finder du DC10'ere er de også ok, men knap så tunge i bassen som 12'eren. DC15 er efter min mening for lalret og blævret i bassen, men muligvis kan man tune lidt på reflekskanalerne og tune den lidt ned så den bliver fastere. Efterfølgeren for DC-serien hed VS. De var lidt billigere. Har hørt at de skulle spille rigtig ok.

..aahh Viskinge, det havde jeg også set .... de ser lidt ramponerede ud..

Godkendelse af svar
Fra : AndersBis

Dato : 13-04-05 15:11

Tak for svaret 3773.