/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl ved opstart af Windows 98
Fra : AnnLou
Vist : 411 gange
15 point
Dato : 16-09-02 14:07

Min Pcér melder fejl ved opstart: msqsrv32.exe! Hvad kan det skyldes? Jeg er desperat efter et godt tip...

Accepteret svar
Fra : Vestjyden

Modtaget 25 point
Dato : 16-09-02 14:23

Hvad er operativsystemet?

Jeg har fundet noget på nettet om, at det kan være en virus-fil? Har du et virusprogram installeret?

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 16-09-02 14:25

Ups ... jeg lagde ikke lige mærke til overskriften! Win98!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-09-02 14:41

Hej AnnLou,

MSGSRV32 er en slags "message server" der tillader at programmer dynamisk at "bytte" information/snakke sammen vha. af DDE (Dynamic Data Exchange)/ OLE (object linking and embedding) samt andre komponenter... Det bliver bl.a. også brugt af operativ systemet til at håndtere og styre beskedkøer, sådan som f.eks. en keyboard buffer osv.
men du ka' læse mere om den her... "Function of the Windows 32-Bit Message Server"... -->
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q138708&
så det er en ret vigtig systemfil...

men skriver den mere ved fejlmeddelsen du får?
ka' du overhovedet ikke komme ind i Windows 98?
hvilket lydkort har du?
hvilken internet forbindelse har du?

er det lige opstået?
har du for nyligt eller lige forinden installeret noget nyt?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 16-09-02 15:21

Strarup læg lige mærke til at filen hedder msqsrv32.exe og ikke msgsrv.exe!

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 16-09-02 15:24

Der skulle have stået:

Strarup læg lige mærke til at filen hedder msqsrv32.exe og ikke msgsrv32.exe! Førstnævnte fil skulle altså være en virus-fil!?

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 16-09-02 15:38

Hej drenge,
Tak for de lynhurtige kommentarer!! Strarup har ret, fejlen er MSGSRV32, det var en tastefejl fra min side, sorry.
Jeg maa tit genstarte PCéren MANGE gange for overhovedet at kunne arbejde med den, lydkort: Soundblaster, internet-forb: kabel,(fejlen er vist nok opstaaet efter inst. af dette kabel?), jeg har dog ogsaa installeret et par andre ting.
Dr.Watson siger: version:4.10.2222, Microsoft Corporation, type 4.0.....??
Er den eneste loesning at geninstallere Windows, eller kan man fjerne dette dette irriterende program?
Sommer saludos fra Spanien, Ann Lou

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-09-02 18:50

Hej Ann Lou,

det er jo hva' der ka' ske'...

jeg vil nu ikke geninstallere Win 98 da du så ka' risikere at få fejlen igen og så vil det være spildt arbejde...

hvis det er programmet MSGSRV32.exe du hentyder til så er svaret nej... den har en ret afgørende betydning for selve operativ systemet...

men som Vestjyden spørger om, har du et antivirus program installeret?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 16-09-02 20:00

Hej Strarup,

Jeg har MacAfee installeret, det blev godt nok foerst installeret efter at fejlmeldingen begyndte at vise sit grimme ansigt........

Skal jeg smide min PCér ud af vinduet? Hvis ikke jeg kan geninstalleere Win 98, kan jeg proeve med et andet Windows program, uden at miste alle de doc. jeg har paa hard disken?

Som du nok kan fornemme er jeg ikke helt paa hjemmebane naar de gaelder programering, saa jeg saetter virkelig pris paa din hjaelp. Jeg ville ogsaa have givet dig points, men det gik altsaa ogsaa i kludder.....·:)

Jeg vil i oevrigt installere Win XP, da jeg er traet af mine aeér oeér og aaaér, kan det samtidig afhjaelpe mit MSGRV32 problem?

Muchisimas gracias,

Ann Lou

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 16-09-02 20:04

Tak for pointene Ann Lou! Jeg husker at gøre Strarup en tjeneste en anden gang!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-09-02 22:44

Hej Ann Lou,

jeg behøver nu ikke at få nogle point... hvorfor jeg også fortsætter med at komme med kommentare herinde istedet for i dit andet oprettet spørgsmål...

mht. til æ, ø og å har du så et dansk tastatur med disse bogstaver på?

øh... jeg er ikke helt med på det omkring programmering... men jeg gætter på du mener programmer... ret mig endelig hvis jeg ta'r fejl...

hvis du har XP ka' du selvfølgelig installere den... men det er nu ikke ensbetydende med at der ikke ka' komme andre ting der ka' drille... men jeg vil foreslå dig at gemme dine dokumenter eller lave backup af dem hvis du ikke vil miste dem...

og hvis du ka' komme ind i Win98, og har modet og tålmodigheden lidt endnu mht. problemet... at vi nok ska' få det løst...

har du ellers opdateret Win 98 inde på windows update?

en mulig måde at løse problemet hvis "MSGRV32.exe" er defekt, er at bruge programmet systemoplysninger... put din Win98 CD i CD-rom drevet og gør følgende... -->
start --> programmer --> tilbehør --> systemværktøjer --> systemoplysning...

når dette program er åbnet så gå op i menuen "funktioner" og vælg "kontrolprogram til systemfiler"... den har en "prik" ved scan for ændrede filer... her trykker du på knappen "start"...
jeg gætter på den vil komme med noget omkring "MSGRV32.exe" her vælger du så bare gendan hvis den spørger om det...

jeg ved ikke om dette vil hjælpe... men jeg har en 90% chance fornemmelse for at det gør...

håber ikke dette var alt for rodet...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-09-02 22:49

Hej Vestjyde,

jeg siger da tak... men hvis det er i forbindelse med point behøver du nu ikke... jeg er ikke herinde på kandu for at få point... men for at hjælpe...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-09-02 21:18

"AnnLou" <AnnLou.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:WHjh9.77314$ww6.5528432@news010.worldonline.dk...
> Min Pcér melder fejl ved opstart: msqsrv32.exe! Hvad kan det skyldes?
> Jeg er desperat efter et godt tip...ve = 1e til n std.

Prøv at erstatte filen med samme fil fra en anden computer med Win98, har
selv gjort det... det virkede, men tag for en sikkerhedsskyld en
sikkerhedskopi inden du overskriver...

Mvh Jean

--
Vil du købe billige mobiltelefoner,
så er Wanna-save.com svaret!
http://www.wanna-save.com/default.asp?GuestID=11130946
(Klik på 'Bliv bruger')

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 17-09-02 12:13

Hej Strarup og Jean.
Tusinde tak for hjaelpen, jeg vil straks gaa igang med jeres forslag!
Strarup; det der med programering.... du har ret, jeg taler om programmer.....
Hvis jeg installerer XP, giver det mig lige saa gode redskaber som Win 98? Altsaa hele Office pakken..... du kan nok fornemme, at jeg er lidt paa dybt vand i dette felt!
Tak for taalmodigheden og de gode tips,
Ann Lou

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 18-09-02 16:43

Vil bare høre om det lykkedes at erstatte filen med en anden, som foreslået
i svar fra Jean
Jeg har nemlig samme problem
m.v.h.
Jette

Jean <ask@me> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d863be1$0$64181$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "AnnLou" <AnnLou.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:WHjh9.77314$ww6.5528432@news010.worldonline.dk...
> > Min Pcér melder fejl ved opstart: msqsrv32.exe! Hvad kan det skyldes?
> > Jeg er desperat efter et godt tip...ve = 1e til n std.
>
> Prøv at erstatte filen med samme fil fra en anden computer med Win98, har
> selv gjort det... det virkede, men tag for en sikkerhedsskyld en
> sikkerhedskopi inden du overskriver...
>
> Mvh Jean
>
> --
> Vil du købe billige mobiltelefoner,
> så er Wanna-save.com svaret!
> http://www.wanna-save.com/default.asp?GuestID=11130946
> (Klik på 'Bliv bruger')
>

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-09-02 00:44

Hej AnnLou,

hvordan går det med det?

mht. til officepakken og Win XP, så ka' du installere office hvis du har officepakken... samt andre programmer du har... i visse tilfælde ka' der være problemer hvis programmet er baseret på Win98 platformen, men så eksistere der noget i WinXP der hedder "kompatibel mode"... der i visse tilfælde gør det muligt at bruge disse programmer alligevel...

WinXP siges at være rimelig god... og stabilt... men jeg oplever alligevel at der er en del der har problemer med WinXP...

men det tastatur du har er det et spansk eller dansk tastatur? (er der æ,ø,å på tasterne)
og hvad har du stående i indstillingerne i det første faneblad her... -->
start --> indstillinger --> kontrolpanel --> international (ikon af jorden)
står der så dansk?

start --> indstillinger --> kontrolpanel --> Tastatur (ikon af et tastatur)
hvad har du så stående i fanebladet "sprog"?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 20-09-02 00:57

Hej Jette,

er det msqsrv32.exe eller msgsrv32.exe du har problemer med?

hvis det er msgsrv32.exe du har problemer med, så prøv at gøre følgende vha. af programmet systemoplysning...
start med at putte din Win98 CD i CD-rom drevet og tryk derefter på "start" --> "programmer" --> "tilbehør" --> "systemværktøjer" --> "systemoplysning"...

når programmet Systemoplysninger er åbnet, så gå op i menuen "funktioner" og vælg "kontrolprogram til systemfiler"... den har en "prik" ved scan for ændrede filer... her trykker du på knappen "start"...
jeg vil gætte på at den vil komme med noget omkring "MSGRV32.exe", og gør den det, så ska' du så bare vælge "gendan" hvis den spørger om det...

jeg er dog ikke hel 100% sikker, men næsten 90% sikker på at det vil få det til at funke...

mvh.

Strarup

"Jette J. Hansen" skrev d. 18-09-02 16:43 dette indlæg :
> Vil bare høre om det lykkedes at erstatte filen med en anden, som foreslået
> i svar fra Jean
> Jeg har nemlig samme problem
> m.v.h.
> Jette
>
> Jean <ask@me> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:3d863be1$0$64181$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > "AnnLou" <AnnLou.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> > news:WHjh9.77314$ww6.5528432@news010.worldonline.dk...
> > > Min Pcér melder fejl ved opstart: msqsrv32.exe! Hvad kan det skyldes?
> > > Jeg er desperat efter et godt tip...
> >
> > Prøv at erstatte filen med samme fil fra en anden computer med Win98, har
> > selv gjort det... det virkede, men tag for en sikkerhedsskyld en
> > sikkerhedskopi inden du overskriver...
> >
> > Mvh Jean

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 20-09-02 12:00

Hej Strarup,
Jeg har netop faaet mine foerste graa haar efter jeg moedte msgsrv..... Men jeg maa indroemme at jeg nu har givet op!!!! Jeg kan ikke finde ud af det, mit Win er paa spansk og jeg kan ikke finde den vej som du har beskrevet...
Nu har jeg besluttet at inst. XP istedet. Mit tastatur er uden ae,oe og aa, men jeg er blevet fortalt at jeg kan bruge shift (?) for at skifte sprog og tastatur?! Hvis ikke jeg skriver igen, er det fordi det er gaaet helt galt og jeg er blevet pc-loes, kryds fingre :·)
Tak for hjaelpen, jeg er ked af at jeg er saadan en klovn...
Saludos, Ann Lou

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 23-09-02 21:00

Åååååååå, hvor dejligt!!! Windows 98 er smidt i skraldespanden, og XP er blevet installeret! Det er bare så skønt at kunne starte op uden problemer, jeg sparer ca. 2 timer dagligt ved ikke at konstant skulle genstarte!
De mange tip og råd virkede ikke for mig, der var ikke anden vej end at slette hard disken og starte forfra...
Sensommer saludos, Ann Lou