/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Saxofon skalaer? Hvor?
Fra : EntrY
Vist : 2686 gange
50 point
Dato : 10-04-05 22:36

Hej,

Jeg spiller saxofon, og leder efter nogel skalaen jeg kan improvisere efter! Jeg har prøvet at søge på nettet, men det giver ikke rigtig pote!? Hvis der er en der kender en god side hvor man kan finde nogle, så ville jeg være glad. Eller skal jeg på biblioteket? Hvordan finder jeg lettest og hurtigts de bedste skalaer til min sax?

Mvh. Tim Spangsberg/EntrY

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 11-04-05 01:16
Kommentar
Fra : fluffyclaus

Dato : 11-04-05 20:42

Skalaer bringer dig ingen vegne, hvis du ikke samtidigt har et kendskab til musikteori. Forskellige skalaer til bestemte akkorder, og nogen gange kan kun brudstykker af skalaer bruges. Så jeg vil anbefale dig at gå på biblioteket og låne en bog om musikteori, da de bøger både giver dig skalaerne men også teorien bag dem
Vh Fluffy

Kommentar
Fra : EntrY

Dato : 11-04-05 21:16

Ja ok, det var nu også det jeg mente - altså ikke bare en masse skalaer, men selvfølgelig også hvad der er ideen med dem;) Jeg har en god håndfuld år bag mig som saxofonist, men har aldrig rigtig fået lært at improvisere, så nu vil jeg igang.
Jeg får heldigvis stadig undervisning, men jeg vil gerne have så meget input som muligt!
Jeg glemte at sige at jeg fortrindsvis går efter jazz! Så det var blues-skalaer jeg var på jagt efter.

Mvh. Tim Spangsberg/EntrY