/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Citröen C3
Fra : sidal26
Vist : 1348 gange
100 point
Dato : 10-04-05 21:24

Jeg overvejde at købe en Citröen C3 - men vil først høre jeres erfaringer med bilen (evt. erfaringer med nyere Citröen biler)

Er der plads til fx. barnevogn?
Skal det være diesel eller benzin?
Er den pålidelig?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-04-05 21:28

Erfaringer med nyere Citroen (og andre biler) kan du finde på www.mandagsbil.dk

Jeg foretrækker dieselbiler, men det er jo smag og behag.
Jeg synes dieselmotorer er mere driftsikre og stabile.

mvh dova

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 10-04-05 21:36

Findes den model i diesel?
Ok det kommer mest an på kørselsbehovet hvad der best betaler sig, Jeg har ikke hørt noget dårligt om den, eller andre citroen. Persomligt ville jeg foretrække en Skoda yngre end 1990, Den er mere "luksuspræget" og der er plads til barnevognen.Iøvrigt kan bagsæderne lægges ned, så det bliver en lille varevogn. Prøv at kig på sådan en hvis du ikke kender den i forvejen.

Accepteret svar
Fra : Tri

Modtaget 110 point
Dato : 10-04-05 22:03

Hej Sidal26!

Der er ikke plads til en barne vogn i en C3, men man kan få en cykelholder/saks til montage på anhængertrækket.

Om det skal være benzin eller diesel, er jo et spørgsmål om kørsels behov, man kan jo få den i flere motor størrelser fra 1.1i til 1.6i 16v i benzin & som 1.4 HDI i diesel.

En tommelfinger regel siger at man skal køre mere end 50 km om dagen for at det kan betale sig at købe diesel.

C3 virker ganske pålidelige, alle de citroen C3 vi har haft igennem vores system har været uden fejl.

Mvh. Tri

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 11-04-05 07:37

En Berlingo med HDI-motor er et UDMÆRKET alternativ!!! Der kan være både barnevogn og fem personer i bilen UDEN problemer. Den kører ca18,5 km/l ved blandet kørsel. Lige nu kører Citroën en kampagne med 24.000,- i rabat på en sådan model 214.000,-)
Har selv kørt i én i 2½ år og 100000 km uden problemer.

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 14-04-05 23:42

er det ikke c3'eren der går ild i??? :D

Kommentar
Fra : Tri

Dato : 15-04-05 16:32

Det var C3'eren der var en "brandbil", men det var ikke den eneste "brandbil"!

Mercedes havde også samme problem, men de var heldige at det kun gik du over nye biler, som ikke var solgt.
Mercedes proppede deres "brandbiler" ind i en container eller to & sendte dem retur til Tyskland.

Grunden til at der kom "brandbiler" er at Mercedes & Citroen bruger samme komponent fra Bosh, som var god til at lave "brandbiler".

Tri

Kommentar
Fra : gert_k

Dato : 17-04-05 20:45

cool, 3 personer omkommet i dødsC3'er....... god fornøjelse.........

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-04-05 23:28

Jo, det er C3 der går ild i, og enkelte eksemplarer af C5
Men bare her i DK er der brændt i hvert fald 14 af dem, hvor nogen få stykker så endnu ikke var solgt, men stod på en lagerplads for nyimporterede biler.

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : sidal26

Dato : 17-07-05 18:35

Tak for svaret Tri. Og undskylder den lange tlibagemeldingstid. Vi har stadig ikke fået købt, men ser nu på C3, Peugeot 307 og lidt ældre Avensis til samme penge.