/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Defekt opvaskemaskine ???
Fra : jko
Vist : 1913 gange
90 point
Dato : 16-09-02 10:21

Hej
Vi har en Blomberg opvaskemaskine i sommerhuset som driller !
Den har problemer med at tage vand ind og hvis man "hjælper" den igang ved at skrue lidt på programvælgeren kører den tilsyneladende fint - men når den er færdig ser det ud til at den kun har "dampet" servicet - der er ikke rigtigt spor af vand derinde !
Er pumpen stået af eller kan aqua-stoppet blot ikke lide at vi slukker for vandet når sommerhuset forlades ???
Er der nogen der har gode forklaringer/ideer ???
Mvh
jko

Kommentar
Fra : Vestjyden

Dato : 16-09-02 11:45

Du ku' jo prøve at sætte en almindelig slange på og så se om det virker. Du kan garanteret få en brugt til en ti'er hos din elinstallatør. Har du i øvrigt husket at rense sien, der sidder ved indløbet til vaskemaskinen ....

Kommentar
Fra : jko

Dato : 23-09-02 10:25

Jeg har chekket at der er tryk på vandet INDEN det kommer ind i AQUA-STOP mekanismen - men det når stadig ikke ind i selve maskinen ! Jeg kan se at der sidder et filter i AQUA-STOPPET men hvordan kan man komme til at rense det - jeg kan ikke få det ud af studsen ???
Er der nogle der har andre ideer til fejlsøgning/fejlkilder ???
Mvh.
jko

Kommentar
Fra : jko

Dato : 09-10-02 10:29

Hej funck1
Jeg har selv haft mistanke om at det er aquastoppet der driller !!! Mit ligger - så vidt jeg husker - også
vandret, men jeg har dog ikke hørt om at det ellers SKAL ligge lodret ???
Det med at sætte en skrue i klemme må du gerne lige uddybe for mig - det er da et forsøg værd !!!
Mvh
jko

Kommentar
Fra : glenn007

Dato : 21-10-02 19:53

et auqa stop virker uanset retning,

Det er ikke alle modeller af hvor man kan tage filteret ud, men hvis man kan på din model så skal mand gøre det ved at tage en tabg og dreje "sigtekornet" ( filteret ) mod urets retning.

Kommentar
Fra : Sjakalen30

Dato : 16-11-02 10:39

http://www.blomberg.dk/images/html/Frame.html
Hej Jko
Her er et link til blomberg.dk, det kan være kundeservice kan hjælpe.
Yderligere kommentarer.
Jeg går ud fra du har fyldt Opvaskesalt på maskinen, ellers til orientering, lukker de fleste opvaskemaskiner ikke vand ind hvis den mangler salt. Har du tjekket om der kommer vand ud af spulehanen, hvor aqua-stoppet sidder. Hvis der gør, ja så kan agua stoppet være stoppet, eller også sidder der i enkelte tilfælde et ekstra filter der hvor slangen er tilsluttet opvaskemaskinen (ikke ved spulehanen) det kan jo også være "stoppet". Alt i alt, rens alle filtre, og fyld maskinen op med afspændingsmiddel, salt m.v. Held og lykke

Kommentar
Fra : I.hansen

Dato : 15-12-02 08:43

Jeg tror jeg har samme problem. Det er en blomberg, men med en el.magnetventil lige efter vandhanen.jeg vil meget gerne have nogle svar. Gog jul til alle