/ Forside/ Teknologi / Netværk / TCP/IP / Spørgsmål
10  Fijala 1204
trådløs netværk virker ikk...
Fra : hubi
Vist : 616 gange
50 point
Dato : 10-04-05 13:54

heey.. jeg har et trådløst netværk installeret. men det virker ikk helt, om dagen kan jeg godt få forbindelse men omkring efter spisetid så virker det ikke mere, hvad kan det være???
her i dag fik jeg følgende besked: TCP/IP har nået sikkerhedsgrænsen, der er pålagt antallet af samtidige forsøg på oprettelse af TCP-forbindelser. hvad betyder det og hvordan retter jeg det...

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 10-04-05 14:22

Er du nu helt sikker på at du kobler på dit eget trådløse netværk?? For mig lyder det som om du kobler på et andet i nærheden

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-04-05 18:43

Risikoen er som hansen9 skriver, at du ikke har forbindelse til dit eget netværk, da der er tilsyneladende flere signaler i luften.
Du bor sikkert i et tættere bebygget område, hvor der er flere der bruger trådløs netværk.
I et tidsrum, hvor du har forbindelse til din egen AP, skal du få maskinen til at fastlåse sig til din egen AP, ved hjælp af AP'ens SSID.
Din maskine vil ellers vælge det signal der er stærkest, så derfor skal du fastlåse den til din egen AP. - Det er kun på en bærebar, som er medtaget ude i geografien, hvor du skal koble dig op på et WIFI Hotspot.

Kommentar
Fra : hubi

Dato : 15-04-05 22:15

heey... ja jeg er sikker på det er mit eget, da jeg sidder og henter tilg oppe fra den, så det er den rigtige der er forbindelse til...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-04-05 19:24

De fleste trådløse netværksroutere i Danmark, har 13 kanaler, så måske kan du flytte til et andet kanalnummer.
Du skal dog være opmærksom på, at de fleste kanaler overlapper hinanden p.g.a. kanal bredden.
Det er kun kanal 1, 7, 13 som lige akkurat går fri af hinanden. - Hvis du ikke har ændret dette kanal nummer, så vil den sikkert køre på kanal 7, som oftest er DEFAULT.
Men prøv bare at flytte den to - tre kanaler op eller ned, og se om ikke det hjælper på stabiliteten!