/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Legal drugs - lovligt i DK?
Fra : SandraFalk
Vist : 11658 gange
140 point
Dato : 10-04-05 12:51

Jeg har før spurgt om lidt af det samme, men her er noget mere konkret:

Vil gerne have lidt mere svar på fx. de såkaldte "legal drugs" man kan købe bla. i Usa og england. Der er fx noget der hedder :"Salvia Divinorum Smoke" eller :"Druids Fantasy" - er det lovligt i Danmark?

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 10-04-05 12:52

Det er jo ikke stoffer som sådan, men urter.....

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-04-05 13:00

Hejsa Sandra! Jeg har godt nok ikke et klap forstand på det, men en hurtig søgning på Google ser da ud som om, at de urter ikke er helt uskyldige... (marihuana er også en urt ;) )

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-04-05 13:14

Nu har jeg kigget nærmere på sagen

Hvis du finder denne: Bekendtgørelse nr. 698 af 31. august 1993 om euforiserende stoffer, har du listen over de stoffer, der er ulovlige i danmark. Måske du først og fremmest skulle prøve at finde de aktive euforiserende stoffer i dine urter og se om de står på listen.

God fornøjelse!

Vaxen

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 10-04-05 13:15

Ja, men det er jo ulovligt, det ved jeg godt. Men man kan jo også købe fx afslappende the i DK, og energi kapsler med gurana, hvilket heller ikke er ulovligt.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-04-05 13:16

Listen ser ud til at være her: http://www.dfvf.dk/Files/Filer/Publikationer/drogeliste/rapport.pdf

God fornøjelse!

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-04-05 13:17

Du kan bruge udelukkelsesmetoden - er dine urter, eller indholdstofferne der ikke, er dit stof ikke ulovligt i DK....

Vaxen

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 10-04-05 13:21

det eneste der står om fx. druids fantasy er: "Druids Fantasy contains a natural source of D-lysergic acid amide, together with intoxicating herbal extracts, for a truly visionary experience."

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-04-05 13:25

Det ser ud til, at det er et LSD-lignede stof....

Drogelisten jeg henviste til kan ikke bruges som du ønsker... Sorry...

Kigger lige lidt videre, for det er da klart interessant... Måske nogle dygtige kemiker-kandu'er kan svare på spørgsmålet. Det burde kunne lade sig gøre, når du har informationer om indholdet... sådan lidt informationer ihvertfald

Vaxen

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 10-04-05 13:56

Hvis de ikke er ulovlige, så er der kun en årsag til det. Nemlig at man enu ikke har nået at fået dukomunteret (undersøg dem på et laberatorium) hvad nøjagtigt der er giftigt i dem.

Men anyway. Der findes en plante gruppe der hedder Natskygge, eks katofel blomster og tomat blomster.
De er hammer giftige, så hvis det er virkning du er ude efter, så spis nogle af dem.
Husk, man kan godt dø, men sådan er det jo med dem alle
Ellers spis de forkelige svampe du kan finde på din vej.
Prøv dig frem.
HVad der findes i en LSD pille ved man jo heller aldri.

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 10-04-05 14:14

Det er jo ikke ligefrem en dødelig virkning jeg er ude efter!
Men disse urter skulle være rimelig milde i deres virkning. De er jo ikke forbudt i USA, England og andre lande....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 10-04-05 14:26

Hvis det er noget der bestilles og sendes fra USA eller England, finder du sikkert ud af det.
For i de fleste tilfælde åbnes sådanne pakker, og hvis det så er ulovligt, kommer der brev fra Medicinalstyrelsen, at det ikke udleveres da det i DK er ulovligt

Accepteret svar
Fra : mulberry

Modtaget 140 point
Dato : 10-04-05 14:28

Hej Sandra
Jeg købte engang noget vitaminberiget juice og et urteprodukt i USA, imidlertid fulgte der en seddel med fra tolden om at pakken var åbnet og at der var sendt rapport om ulovlig indførsel til lægemiddelstyrelsen, fra hvem jeg hørte fra en af de følgende dage og blev bedt om at aflægge en forklaring.
Det skulle senere vise sig at lægemiddelstyrelsen godkendte mit køb, -eller havde jeg fået en sag.

Derfor vil jeg forslå dig at undersøge sagen med lægemiddelstyrelsen, måske behøver du ikke snakke med dem, men kan måske selv finde et svar på deres side: http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1024/visLSArtikel.asp?artikelID=2989

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 10-04-05 14:29

nej, jeg ved da også godt det ikke er dødelig virkning du er efter
Men der er jo flere måde at dø på.
Men prøv kig efter Pig æble kerner, mener jeg det hedder.(en alm have plante, med en form for gule æbler som er sure, men bruger dem kun til at sylte med, men de er faktisk slet ikke brugt mere) (faktisk er det en busk)
Ellers findes der nogle kaktuser som også er euforiske.
Og selvfølgelig Nøgen spidshat (sylesubin svamp) de kan findes på marker, gerne hvor der går køer, eller omkrig ko lort.

Kommentar
Fra : SandraFalk

Dato : 10-04-05 14:37

Jeg har nu skrevet til lægemiddelstyrelsen, jeg er jo ikke interesseret hvis det er ulovligt at indføre til DK!

Godkendelse af svar
Fra : SandraFalk

Dato : 10-04-05 14:37

Tak for svaret mulberry.

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 10-04-05 14:40

Alt eufurisenre (ud over alkohold) er ulovligt.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 10-04-05 14:43

Ok, det var da det mindste jeg kunne gøre.

Kommentar
Fra : hindu05

Dato : 22-01-08 16:55

#Trine80
"Alt eufurisenre (ud over alkohold) er ulovligt."

må "desværre" skuffe dig... der findes mange stoffer som ikke er ulovlige i DK. fx. malmurt, bulmeurt, englebasun og i det hele taget mange svampe og natskygger. :)

med hensyn til selve spørgsmålet kan jeg anbefale at du kigger forbi psychedelia.dk... der skulle være større sandsynlighed for at få svar da det er folk der beskæftiger sig med stoffer ofte, istedefor på en lægeside (er det her ikke det?), '
OG! husk at undersøge stoffet ordentligt før du tager det... hvis du ikke har den fjerneste anelse om hvad der kan ske eller hvor lang tid du skal disponere til trippet kan det gå virkelig galt... (det kan langt fra sammenlignes med alkohol)