/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Installation af tysk IE?
Fra : Fiskerbamsen
Vist : 566 gange
200 point
Dato : 16-09-02 09:42

Halløjsa,

Jeg skal bruge nogle screendumps fra en tysk IE (gerne 6'eren), og vil vide hvordan jeg installerer den tyske version samtidig med at jeg beholder min nuværende (engelske).
Jeg kører Windows XP Pro, så det hele er jo nok bundet sammen i hoved og r.., men hvis du har et trick til hvordan jeg kan gøre det, så venter der 200 point

/Christian

Kommentar
Fra : thomas356

Dato : 16-09-02 10:03

hvad vil du med et tysk sprog, ja jeg er bare nysgerig thomas356dk@yahoo.dk

Kommentar
Fra : Fiskerbamsen

Dato : 16-09-02 10:16

Well, Det er ikke nok at jeg ændrer sprogindstillingerne, for det gør ikke min browser tysk, det ændrer kun hvilket sprog jeg vil se siderne i (hvis der findes flere sprogudgaver af et givent site.)

Jeg skal bruge et screenshot af en sikkerhedsadvarsel ("Vil du køre og installere bla bla bla som er signeret af Verisign, osv...") til mit arbejde, og det kræver desværre at browseren skal være tysk

Kommentar
Fra : polles

Dato : 16-09-02 11:41

Ville det ikke være mulligt for dig at oprette en ny brugerprofil på din xp og installer en tysk vers på den ???

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 16-09-02 12:27

Hej Christian,

umiddelbart ka' det godt blive lidt bøvlet...

men hvis du gerne vil ha' downloadet alle filerne fra IE6 til din harddisk ka' du gøre det på følgende måde... -->

opret en mappe "C:\IE6" og "C:\IE6 fuld" download derefter den Tyske "IE6 setup" fil... -->
http://download.microsoft.com/download/IE60/fnlrtw/ie6/W98NT42KMe/DE/ie6setup.exe
til mappen "C:\IE6"... her herefter ska' du skrive følgende i kør inkluderet med --> " <--
start --> kør --> indtast -->
"C:\ie6\ie6setup.exe" /c:"ie6wzd.exe /d /s:""#E"
hele linjen med alle "-tegn... også tryk på ok...

herefter vil der komme et par vinduer frem du trykker bare ok/acceptere indtil du lommer til det vindue for du ka' vælge Windows version, hvis der ikke er et flueben ved "W2k/XP" så sæt det der og vælg at det ska' downloades til mappen "C:\IE6 fuld" her efter vil den så begynde at downloade alle IE6 filer til den mappe... ca. 11,3 Mb...
hvorefter du ka' aktivere den lokalt fra din mappe af... men om det giver valgmuligheder til at vælge frit ved jeg ikke om det gør... idet jeg har ikke den store lyst til at afinstallere IE6 for at finde ud af det...

jeg ved heller ikke ikke hvor glad den vil være for en tysk udgave af IE, på en engelsk udgave af XP... idet IE efterhånden også er en ret integreret del af styresystemet... så mit umiddelbare gæt er at der er en stor sandsynlighed for at der ka' opstå konflikter...

det er kun mit umiddelbare gæt da jeg ikke har afprøvet det... men jeg vil foreslå dig at tage en backup af din XP installation, f.eks. med Ghost eller et lignende program hvis der sku' opstå problemer... samt det giver en hurtig mulighed at få systemet tilbage i sin egen tilstand som før der blev eksperimenteret... samt du er fri for at ska' afinstallere den tyske version og geninstallere den engelske version... med de eventuelle problemer der måtte opstå...

jeg tvivler på at det at oprette en ny bruger profil, vil hjælpe på det, da IE også gør brug af de fundamentale systemfiler, som alle brugere bruger... så det vil højst sandsynlig få indflydelse for hele operativ systemet, samt tilhørende profiler...

en ide ku' måske være at bruge VM-ware... Kaasgaard har lavet et lille tip om det her... -->
http://www.kandu.dk/dk/tip/2065
med dette program er det muligt at simulere et operativsystem...

mvh.

Strarup