/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Præsten i Vejle Niels Madsen Buch?
Fra : 2601
Vist : 1013 gange
200 point
Dato : 10-04-05 11:11

Hvem blev gift med præsten Niels Madsen Buch som døde 1584 og var præst i Vejle.

Hvornår blev hun født og døde?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-04-05 11:51

fra denne side men de data har du vel ??
Senta
http://tom.brondsted.dk/genealogi/hatting/1_18.php
VIII.246 Mads BUCH provst.

Født ca. 1500. Død 1584. Provst i Egtved. · Muligvis søn af Knud Jepsen Buch, hvis far Iver Nielsen Buch af Nagbøl nævnes som medbesegler af skøde i 1468 [4] . Udnævnt til sognepræst i Egtved som den første efter reformationen, allerede 1531. Blev provst og døde som jubellærer 1584. Der kendes 4 børn. Hans børn:

1. Maren Madsdatter BUCH, se nedenfor.

2. Jens Madsen BUCH præst. Født ca. 1545. Død ca. 1640. Sognepræst i Gauerslund. · Nævnes ikke som søn af Egtved-provsten i Wiberg. Ordineret i Ribe 11 januar 1570. Død mellem 1634 og 1641. Efterslægt: Rafn mm. [4].

3. Niels Madsen BUCH præst. Født 1548. Død 15. januar 1589. Sognepræst i Egtved efter sin far. · Vistnok (mindst) 2 børn, bl.a. datteren Inger Nielsdatter Buch, der blev gift med efterfølgeren i Egtved Søren Poulsen Kolding (s.d.), der var enkemand efter hendes kusine Mette Stephansdatter [4].

4. Niels(?) Madsen BUCH præst. Død 1584. Sognepræst i Vejle fra 1560. ~ med Karen MADSDATTER . · Kaldes hos Wiberg Niels ligesom den formentlig ældre broder, der fulgte faderen i embedet i Egtved. Hans hustru var søster til Jacob Madsen, biskop i Odense [4].

5. Mette BUCH. ~ 17. juni 1576 med Lambert SØRENSEN RIBER præst (-1601). Sognepræst i Øse/Næsbjerg. . · Hendes søn Søren Lambertsen, sognepræst ved Nykirke (ved Bramminge), fik 4 sønner der alle blev præster under navnet Ravnsø.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 10-04-05 12:02

Til Senta

Ja tak, men hvem var han gift med og hvornår blev hun født og døde?

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-04-05 12:20

gift med Karen MADSDATTER søster til Jacob Madsen, biskop i Odense det er hvad jeg læser ovenstående til.
jeg vil se lidt på biskop Jacob Madsen's forældre .

derudover kan jeg ikke hjælpe med flere oplysninger.
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-04-05 13:27

den her side kender du vel også ??
senta
http://home6.inet.tele.dk/niels_ma/nsl7538.htm

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 200 point
Dato : 10-04-05 13:47

fra fs. er det de 2 du søger ?
Senta
Individual Record FamilySearch™ Pedigree Resource File

--------------------------------------------------------------------------------

Karen Madsdatter Compact Disc #81 Pin #753982
Sex: F

--------------------------------------------------------------------------------

Event(s):
Birth: abt 1520 Place: Vejle

--------------------------------------------------------------------------------

Parents:
Father: Mads Nielsen Disc #81 Pin #777718
Mother: Ellen Christensdatter Disc #81 Pin #777719

--------------------------------------------------------------------------------

Marriage(s):
Spouse: Niels Madsen Buch Disc #81 Pin #752403

Marriage: abt 1540 Place:

--------------------------------------------------------------------------------

Notes and Sources:
Notes: None
Sources: None

--------------------------------------------------------------------------------

Submitter:
Bjørn Arne SKINNERUP
Stenneh

--------------------------------------------------------------------------------

Submission Search: 2627018-0307104113323
URL: http://www.skinnerup.org/index
CD-ROM: Pedigree Resource File - Compact Disc #81
CD-ROM Features: Pedigree View, Family View, Individual View, Reports, Downloadable GEDCOM files, Notes and Sources.
Order Pedigree Resource File CD-ROMS

--------------------------------------------------------------------------------

About FamilySearch Pedigree Resource File:
The Pedigree Resource File is a new lineage linked database of records available on compact disc containing family history records submitted by individuals through FamilySearch Internet Genealogy Service. Family information is organized in family groups and pedigrees and includes submitted notes and sources. Many charts and reports can be printed from this data. Each disc contains about 1.1 million names. With the publication of every five discs, a master index for those discs will be published and packaged with that set of discs. With the publication of every 25 discs, a master index for those discs will also be published and packaged with that volume of discs. Discs may be purchased as sets or volumes.

--------------------------------------------------------------------------------

Please Note:
Submitter information is provided to help in the coordination of personal family history research. Use of this information for any other purpose, including marketing, advertising, or commercial solicitation, is strictly prohibited.

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 10-04-05 13:49

Tak for svaret senta.

Ja det var lige dem.

Mange tak