/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Fyrretræsseng
Fra : bauchmann
Vist : 3207 gange
300 point
Dato : 10-04-05 09:10

Vi har en fyrretræsseng, der er blevet mørk, som træ jo bliver af lyset. Kan man lysne den, uden at man skal slibe den ned.
Torben

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 10-04-05 09:37

Hvis den ikke er lakeret, så gi den en gang ludlak fra f.eks Junkers.
Hvis den er lakeret, skal den først slibes ned.

mvh steen

Accepteret svar
Fra : eln

Modtaget 310 point
Dato : 10-04-05 10:10

trip trap har noget der hedder panelhvid der kan bruges både til lakeret og ulakeret fyrretræ,den kan købes i hvid og ekstra hvid

mvh. eln

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-04-05 11:15

eln - er det ikke noget der også kan bruges til for eks gulve ??????

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 10-04-05 11:25

Hejsa! Til gulve er Trip Trap Panelhvid nok ikke holdbar nok, men den er brandgod til at lysne trælofter!

Et godt produkt, der er nem at arbejde med. Påfør med bred bensel og kør forsigtigt en svampe henover for at eliminere "stoppere". Det giver et perfekt resultat.

Vaxen

Kommentar
Fra : eln

Dato : 10-04-05 15:17

som vaxen siger det er ikke beregnet til gulve,der bruger jeg faxe træolie

mvh.eln

Kommentar
Fra : supersine

Dato : 11-04-05 12:16

køb en dåse billig hvid maling. fortynd det med vand... og mal det, MEGET tyndt blanding.... så ser det ud, som om det er vildt meget bleget. fik det at vide hos en marskandiser....

Kommentar
Fra : bauchmann

Dato : 11-04-05 16:10

Hej.
I min øresnegl hører jeg noget om citronsyre. Vedkommende mener det var Flemming Leth der kom med det. Er der nogen der har erfaringer med det.
Torben

Godkendelse af svar
Fra : bauchmann

Dato : 12-04-05 15:22

Tak for svaret eln.