/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
byggesagkyndig - trekantsområdet
Fra : eltigro
Vist : 449 gange
150 point
Dato : 10-04-05 08:14

Hej
Er der nogen som kender en god og billig byggesagkyndig i trekantsområdet? Kan det virkelig passe sådanne skal have 2000 kr. for nogle timers arbejde???

En anden ting: Hvis man tager en byggesagkyndig med ud at se et hus, kan det så stille en dårligere på den måde, at man fjerner noget ansvar fra sælgers skuldre, ved at have haft en byggesagkyndig med?

Kan man ikke ligeså godt finde en håndværker at tage med? Hvad er fordelen ved en byggesagkyndig?

Mange tak for jeres svar

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 10-04-05 13:58

Hvis du efter købet opdager fejl kan du risikere at de siger at huset "er købt som beset" - dette gælder ihf hvis det er fejl som man kan se uden at åbne op. Men det er vist ikke særlig ofte at dette vil ske. (kender dog til et tilfælde via en bekendt).

nu er nogle timers arbejde jo relativt... men du skal nok regne med ca. 8-900kr i timen plus moms hvis det er en ingeniør.

Kommentar
Fra : fisherprice

Dato : 10-04-05 14:00

ups, glemte helt at skrive at det helt sikkert samlet set er til din fordel at have en sagkyndig med ud. Dette kunne i nogle tilfælde også være en dygtig håndværker.