/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kvik køkken og hvidevarer...
Fra : ulrik1976
Vist : 3771 gange
240 point
Dato : 09-04-05 23:27

Hej er der nogen af jer kloge folk her, der har et kvik køkken?

Mangler lidt svar på om man bare kan købe hvad man vil af hvidevarer, så længe at der står de er til intergeret brug så skulle de passe på diverse dør mm

tænker fx på et integeret køleskab, der sætter man vil bare skabslågen fast på lågen fra køleskabet??? eller er det ikke så simpelt

Det samme med opvaskemaskine, skabslågen er vel også bare skruet på lågen fra opsvaskemaskinen...

håber på nogen gode råd...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-04-05 00:13

Det vil komme til, at se sjovt ud for de fleste hvidevarer passer i dybde sammen med standardelementerne så hvis du "klister" låger udenpå passer det ikke. Det skal være integrerbare hvidevarer.
Som f. eks. dette: http://www.mariendalonline.dk/shop/default.asp?ProductID=510

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-04-05 00:36

de skal passe I elementerne og mellem dem - det er det der menes med intererbare

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-04-05 00:45

Langt de fleste hvidevarer passer i bredde, dybde og højde til standard køkkenelementer, men det er ikke alle der er lavet så der kan monteres en front på fra køkkendesignet. Den der er vist i det link jeg satte på er en af dem der kan monteres låge på. Der står: -Til påmontering af køkkenlåge og læg mærke til dybden der er på 550 mm hvor det ellers er almindeligt med en dybde på 600 mm
Se her: http://www.mariendalonline.dk/shop/productlist.asp?

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-04-05 00:47

Defekt link, men prøv at gå ind her og vælg hvidevarer og f.eks. køleskabe http://www.mariendalonline.dk/shop/
For god ordens skyld så kender jeg ikke firmaet, men ville bare vise et eksempel

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-04-05 08:39

BjarneD fandt et link hvor det kan lade sig gøre - og jeg kan ikke lige se formålet med at skulle lukke hele to døre op for at komme i køleskab for eks. - det kan ikke være en husmor/kvinde der er kommet med den ide

(tager det lidt i mig i og med at hvis køkkenet for eks skal stå hvor det ikke skal "ses" så er ideen da præsentabel - men stadig ikke praktisk).

Undskylder lige min indblanding -

Kommentar
Fra : ulrik1976

Dato : 10-04-05 10:05

Jeg prøver lige igen, har selvfølgelig tænkt mig at købe fuld integretet hvidevarer. Men hvis man køber dem hos kvikkøkken koster de en jetjager.
Så ville bare købe udenom kvik.
Så mit spørgsmål er om der er nogen forskel på dem kvik sælger og dem jeg køber hos i hvidevarefirma?
altså når lågerne skal monteres. på fx opvaskemaskinen og køleskabet...

mvh ulrik

FX
http://www.gorenje.dk/1603?aid=1063

og

http://www.gorenje.dk/gvi8683

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 10-04-05 10:21

Hvis du bemærker, at det skal være til entregreret, - så får du det som passer, men prisen kan også være en anden end en fritstående model, og der hører noget udstyr med, til monterering på trælågerne, alt efter om du vælger at bruge trælåger eller evt. stållågen som er på hvidevaren. - Du vil altid få de oplysninger du behøver, der hvor du køber hvidevaren.

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 240 point
Dato : 10-04-05 11:09

Jeg konstaterer lige, at miritdk igen har svaret på et spørgsmål hvor hun ikke aner hvad det drejer sig om - åbne 2 låger ( mirit -> Frontpladen afmonteres og i stedet mpnteres en dør til køkkenelementer eller den monteres oven på frontpladen)

Du kan roligt købe dine hvidevarer andre steder når bare de passer i målene og når du ønsker køkkenlåger monteret på fronten skal de være forberedt til dette og dybden skal være mindre da der jo skal være plads til at lågen kan være der uden at stikke længere ud end de andre elementer.
Du skal være opmærksom på højden af de køkkenelementer der er bestilt da man i dag kan få køkkener med større højde end før og derfor skal det være muligt at justere hvidevarerne ind så de passer, men de fleste nye (ikke konkurrence) modeller er forberedt til dette.
Integrerbare hvidevarer er dyrere end standardmodellerne, som du altså ikke kan anvende.

Kommentar
Fra : ulrik1976

Dato : 10-04-05 11:54

Ok, tak for det fine svar BjarneD
Kvikkøkkenet er med extra højde. ca 96 cm til overkant af bordplade...
så på opvaskemaskinen skal der sidde et specielt understykke, med et lille hængsel på.. som bukker lidt ind under maskinen når man åbner den...

Konkurrencemodeller=billige modeller????
Jeg ved ikke om gorenje er billig model.. Men har forelsket mig i deres alu-ovn.... så resten bliver også i gorenje

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-04-05 12:09

Gorenje var på et tidspunkt et billigt konkurrence produkt, men så vidt jeg ved så er de godt med i dag.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-04-05 17:28

gornje er et ganske glimrene mærke

ville dog anbefale at købe "lågerne hos kvik" får at få samme farve

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-04-05 17:49

BjarneD og hvor mange smileys fandt du i indlægget baaaaaaaaaah

Kommentar
Fra : ulrik1976

Dato : 10-04-05 19:07

Ok, kan se at alle de hvidevarer som jeg havde tænkt mig at købe er i Kviks katalog... så det hele passe sammen....
har sparet godt 10000 kr, ved ikke at købe hos kvik.

Ellers nogen der har noget og sige om KVIK køkken, godt og skidt???

Kommentar
Fra : stilke

Dato : 10-04-05 19:48

Kvik har vel også flere prisklassenivoer, så jeg vil tro, at hvis du køber det billigste, så er kvaliteten ikke som hvis du køber noget dyrere. Personligt har vi investeret i en dyr model fra JKE, og ikke gået på kompromis med noget, det kan nogle af vores venner godt i dag se det fornuftige i, da de valgte at købe billigt, og deres allerede står til udskiftning, og vores stadig er som den dag det blev monteret, - så tænk lidt på det også.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-04-05 20:08

Kvik er en mellemkvalitet.

Miritdk, smilies eller ej så svarer du da på mange ting, som du ikke ved noget om. Jeg har spekuleret på om du er bange for at der ingen svar kommer hvis du ikke deltager.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-04-05 22:20

jamen så har du da noget at lave BjarneD

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 10-04-05 22:24

FY!

Godkendelse af svar
Fra : ulrik1976

Dato : 10-04-05 23:05

Tak for svaret BjarneD.