/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Tid fra ank. Stanstead til tog afg.
Fra : leifnel
Vist : 1228 gange
50 point
Dato : 16-09-02 01:07

Jeg sidder og skal planlægge en solotur (forrretning) for fruen til England.
Det skal helst bare passe sammen uden de store risici for at blive væk
Planen er fly (go) til Stanstead, og tog videre.

Hvor lang tid skal vi planlægge fra flyets ankomsttid til togafgang?
Ifølge kortet er stationen klods op af terminalen.

Den modsatte vej er det vel checkin en time før afgang?

Leif

Kommentar
Fra : chicco

Dato : 16-09-02 06:49

stanstead er en utrolig nem lufthavn at finde rundt i, har aldrig prøvet at tage toget, da vi altid bliver hentet af familie.Men de skulle gå ret tit. men det kan godt tage en tid før bagagen er klar da er er en vis transport tid.( skal hun flyve med ryan air? den er billig men ok, men servicen er også der efter, men det tager jo ikke lang tid at flyve der til )

chicco

Accepteret svar
Fra : Nyhedsbruger

Modtaget 50 point
Dato : 16-09-02 05:13

leifnel wrote:
> Hvor lang tid skal vi planlægge fra flyets ankomsttid til togafgang?

Hvis du afsætter 1 time, så skal hun nok nå det.
I Stansted kører man med et internt tog mellem gaten
og terminalen. Det er ikke altid der er plads i det første
tog der kommer, så må man lige vente 5 minutter på
at der kommer et nyt.

Togene til London kører normalt med 15 eller 30 minutters
interval (afhængigt af hvornår på dagen hun rejser).

> Ifølge kortet er stationen klods op af terminalen.

Den ligger faktisk lige under terminalen. Hvis du vil se hvor
nemt det er så gå ind på følgnde side
http://www.stanstedexpress.co.uk/view.asp?pageid=180&name=arrivals
og klik på "interactive guide"

> Den modsatte vej er det vel checkin en time før afgang?

Check-in-skranken åbner to timer før flyafgang, og hun skal normalt
være checket ind en time før afgang.
Det anbefales at man tager toget fra Liverpool Street mindst
2½ time før flyafgang.
Den interaktive guide (for afgang) finder du på
http://www.stanstedexpress.co.uk/view.asp?pageid=179&name=departures

Du kan læse mere på
http://www.stanstedexpress.co.uk
http://www.baa.co.uk/main/airports/stansted

Vh Mark

Kommentar
Fra : maldi

Dato : 18-12-02 23:48

Tager du den tidlige eller sene afgang? Var opmaeksom paa at det sidste tog gaar omkring kl. 23.30. Hvis ryanair er forsinkede kan i misse stansted Express. Ryanair er slemme til at vaere forsinkede!! De sene afgange med Ryanair er som regel de billigste fordi transportmulighederne er mere besvaerlige. F.eks lukker standsted express 23.30 og hvis du er heldig at naa den. Kan du helt sikkert ikke naa undergrunden i Liverpool Street (standsteds express's endestation) Undergrunden lukker ca. 24.00.

Jeg bor i London og jeg plejer at tage bussen, naar jeg tager sene afgange. Det tager lidt laengere tid at komme ind til London omkring 2 timer alt efter hvor du skal hen, men bussen gaar doegnet rundt hver halve time.

Fordelen med bussen er ogsaa at i kan komme af flere forskellig steder. Endestationen er Victoria, men i kan ogsaa staa af ved e.g. Fincley road. I kan se alle deres stop paa hjemmesiden www.gobycoach.com. Det er noget billigere at tage bussen. Det koster ca. 14 pund retur. Det koster naesten det dobbelte med Standsted Express. I skal foelge skiltet til "Coach". Det er lige nemt at finde standsted Express og bussen.

Godkendelse af svar
Fra : leifnel

Dato : 19-12-02 07:00

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 19-12-02 11:02

leifnel <leifnel.news@kandu.dk> skrev således i
news:ufdM9.6438$Hl6.673206@news010.worldonline.dk:

[ han skrev faktisk ingenting ]

Hvad var det lige du ville med dit indlæg?

--
Med venlig hilsen Andreas Falck - ICQ 108 480 093
http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html
Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Kommentar
Fra : leifnel

Dato : 22-12-02 12:31

"Andreas Falck" skrev d. 19-12-02 11:02 dette indlæg :
> leifnel <leifnel.news@kandu.dk> skrev således i
> news:ufdM9.6438$Hl6.673206@news010.worldonline.dk:
>
> [ han skrev faktisk ingenting ]
>
> Hvad var det lige du ville med dit indlæg?
>
Jeg accepterede blot et svar på kandu; og ville undlade at sende standardmeddelelsen "Tak for dit svar n.n.".

Jeg regnede med at kandu ikke ville sende noget, når textboxen var tom, men det gjorde den åbenbart alligevel.

Leif