/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hundslund / Alrø
Fra : kammanoerup
Vist : 931 gange
500 point
Dato : 09-04-05 20:00

hvem kender til eller er stødt på navnene( og vil hjælpe) min oldefar og oldemor
Jens Nørup Knudsen døbt 9 feb 1862- Hundslund Århus
Ane Sofie Liboriusen døbt 2 april 1866 Alrø Århus
Jeg har fundet mange med hendes efternavn fra Alrø, det kniber mere med ham-
hvornår og hvor blev de gift? jeg har fundet ham i folketælling, som gårdbestyrer på Alrø- hvor hun står som datter, Fra et gammelt billede kan jeg se at de må have fået 6 sønner, hvoraf den ene er min farfar Knud Marinus Jensen, men hvem af dem, født 16/9 1890, han druknede ganske ung i Horsens fjord , men hvornår- min farmor og han er viede i Hundslund kirke, 4 nov. 1911. Jeg ved at 2 af de 6 sønner rejste til Amerika Just og Kristian, og er vist endt i Nebraska- efternavnet er enten Jensen ell. Knudsen
Ved vielsen 1911 står Jens Nørup Knudsen som forlover :Bådsmand i Svinballe, Hvad mon en bådsmand er!
Det er en længere historie- jeg søger så ihærdigt fordi jeg ikke har familie-næsten ingen
Jeg håber meget på respons- alt selv det mindste har betydning for mig også navnene på de 3 sønner, som jeg mangler, allerbedst hvis nogen kan fortælle mig, hvem der er hvem, men det kræver selvfølgelig,at nogen har omtalte billede! V.H: Kamma Nørup

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 500 point
Dato : 09-04-05 23:19

fra fs. har du de data.
senta
FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

--------------------------------------------------------------------------------

Husband
LIBORIUS JENSEN Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
KIRSTEN JENSEN Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. ANE SOPHIE LIBORIUSEN Pedigree
Female

Birth:
Christening: 02 APR 1866 Alro, Aarhus, Denmark
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 26 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-04-05 23:28

Fra FS. er det din ??
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

JENS NORUP KNUDSEN
Male

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening: 09 FEB 1862 Hundslund, Aarhus, Denmark

Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: HANS KNUDSEN Family
Mother: BIRTHE JENSDR

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

C220163 1853 - 1866 0043918 Film NONE

Sheet:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 10-04-05 11:36

Hej senta- mente jeg havde sendt svar i nat, men jeg har nok været søvnig! Ja- det er mine, tak skal du have, men de opl. var også dem jeg selv havde. Vil nu vente og se om nogen ellers er stødt på familien- kan ikke se kirkebøger eller FT fra området. VH Kamma

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-04-05 23:06

Har du de data fra FS. på dine aner fra Skanderborg ?
Senta
FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

--------------------------------------------------------------------------------

Husband
HANS KNUDSEN Pedigree

Birth: 11 AUG 1825
Christening:
Marriage: 14 MAR 1856 Vedslet, Skanderborg, Denmark
Death:
Burial:

Father: KNUD HANSEN Family
Mother:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
BIRTHE JENSDR Pedigree

Birth: 14 OCT 1826
Christening:
Marriage: 14 MAR 1856 Vedslet, Skanderborg, Denmark
Death:
Burial:

Father: JENS LAURITZEN Family
Mother:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 27-04-05 19:06

Hej senta- tak for din ulejlighed-det gav heldigvis lidt nyt! du skal ha' din point- V.H. Kamma Jeg prøver nok en gang mere senere

Godkendelse af svar
Fra : kammanoerup

Dato : 27-04-05 19:08

Tak for svaret senta.

Kommentar
Fra : kammanoerup

Dato : 06-08-05 10:59

en solstråle historie- kommentar til mit spørgsmål 9/4-05, der blev besvaret af senta.
synes bare at i skal vide, at jeg helt tilfældigt kort tid efter, på et amerikansk søgeprogr. pludselig så en der søgte efter opl. om min oldefar. Min fars kusine, som jeg ikke anede eksisterede. Jeg har nu fået en masse familie, både i USA og i Danmark. er i ugentlig kontakt med fam. i USA og har fået mulighed for at besøge fam. i Danmark.
Jeg har også fået sat navne på et gammelt fam. billede og ved nu, hvordan min bedstefar så ud, mit spørgsmål er nu besvaret i fuldt mål-det er bare så dejligt- tak for al hjælp

Venlig hilsen Kamma