/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Furuno GP30 til PC??
Fra : il_papa
Vist : 1327 gange
50 point
Dato : 09-04-05 19:14

Jeg prøve at få positions data fra en GP30 til en PC.... det har jeg desværre ikke kunnet endnu.... Jeg er ligeglad lige nu med waypoint upload/download...

Kan i fortælle mig hvad løsningen er?

Skal man sætte en 'hun" 9-pin stik på GP30s kablet , som beskrevet i GP30s tegning, og derefter brug en almindelig 'Han' - 'Hun' 9-pin kable fra GP30s 'Hun' stik til PC'en?

Jeg har prøvet at overføre data direkte fra GP30s kable til et 'Han' stik, som kører til PC'en... og har fået slet ingen data.

Jeg håber i kan hjælp mig med problemet.

Accepteret svar
Fra : lehto.dk

Modtaget 60 point
Dato : 09-04-05 19:59

Hej med dig
Jeg kender ikke noget til en GP30,men en del til PC
1) For at du kan få din PC til at snakke med noget andet via Com-porten (Som jeg går udfra vi taler om)

skal du have sat baud rate på din comport til den rigtige hastighed 1200,2400,4800,9600, etc.

2) Hvis vi formoder at du har forbundet Hun stikket efter beskrivelser fra producenten, og disse passer, skal du være opmærksom på at et com kabel ikke bare er et comkabel det kan være forbundet forskeligt alt efter hvad det er beregnet til Modem, printer, special printer mm. (det vil nok være en fordel hvis du til at starte med dropper forlængerkabel og sætter hunstikket som du har monteret direkte i comporten på PC'en, så kan du senere forlænge når det virker)

Kommentar
Fra : il_papa

Dato : 10-04-05 22:50

Så fungere den!!!

Jeg havde forbundet Hun stikket omvendt!! Én anden ting var at serial datakabler kan nogle gang kun findes af PC'en hvis den er forbundet før PC starter.

Godkendelse af svar
Fra : il_papa

Dato : 20-12-06 09:01

Tak for svaret lehto.dk.