/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
SONY DCR-PC350E
Fra : jeanette18
Vist : 425 gange
300 point
Dato : 09-04-05 15:53

Heysa. For et stykke tid siden investerede jeg en del af mine sparepenge på et meget dyrt og lækker videokamera fra sony som kostede mig ca. 12.000 kr.
Jeg har gennemtærsket manualerne så godt som muligt (jeg er kun nybegynder på det punkt), men kan simpelthen ikke finde ud af at få overført still-billeder fra memory sticken over til mit fotoalbum på computeren. Nogle har ment at jeg skulle anskaffe mig en kortlæser, men jeg synes jo bare ikke det kan passe at et så dyrt kamera ikke har funktionerne som gør at jeg IKKE skal have en sådan kortlæser.

Håber nogle har et godt bud som modtages med kyshånd:)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-04-05 15:57

Hvis ikke der var et datakabel med, er du nok nødt til at købe en kortlæser. Jeg så en i Netto der kunne læse 8 forskellige korttyper til kun 99 kr. Så det behøver ikke koste en formue. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 09-04-05 16:02

Der var bl.a. en memory stick duo . adapter samt en memory stick duo 16MB et usb kabel, a/v-tilslutningskabel samt andre ting som ikke er aktuelt her.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-04-05 16:05

Med det tilbehør skulle der ikke være behov for nogen kortlæser. Jeg kender ikke selv dit kamera, men mener bestemt at der bør være hjælp i din manual. Måske der kommer én ind der kender dit kamera og kan hælpe dig. Held og lykke. Arne

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 09-04-05 16:08

Jo tak, jeg håber også. Foreløbig tak for svaret.

Kommentar
Fra : RyeJensen

Dato : 09-04-05 17:13

Jeg har selv et sony dcr trv50E, og når jeg skal overføre billeder fra memorysticken, forbinder jeg bare kameraet til computeren med usb-kablet, og tænder for kameraet. Så dukker memorysticken op som et ekstra drev, og jeg kan kopiere billederne.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 09-04-05 17:49

øhm. her er lige hvad jeg kunne finde...
Ved sgu ikke rigtig om det løser det??
Men se på det

VH
Lyhne1

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 09-04-05 17:49
Accepteret svar
Fra : akle

Modtaget 300 point
Dato : 09-04-05 18:26

Hvis du vil overføre billeder fra dit videokameraet direkte til din pc, uden brug af kortlæser, er det normalt at man installerer softvaren (cd-rom skive), der medfølger dit købte kamera. Når dette er gjort, skal din pc genkende dit kamera via den installerede softvares program. Herefter kan du via det medfølgende kabel, (kamera til pc), overføre billeder direkte til din komputer. Uden denne softvare installeret i pc-en, er du tvunget til at have en kortlæser, for at overføre billeder.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 10-04-05 09:10

Kære allesammen. Jeg har nu prøvet at installere det medfølgende software og har faktisk fundet en manual som fortæller hele smøren. Da det først er nu jeg er begyndt at være opmærksom på behovet for overførsel fra memorysticken havde jeg da glemt at jeg havde disse ting liggende omkring softwaren og manualen.
Så jeg vil nu prøve at arbejde videre med opgaverne og det er nu da lykkedes at få overført still-billederne til pc`en.

Til lyhne1: Jeg synes ikke umidelbart at jeg kan finde noget som passer til memory sticken. På den jeg har står der blot MSA-M16A.

I får mange tak for jeres gode tips og fortsat god weekend:)

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 10-04-05 09:11

Rigtig god weekend.