/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
far til Anne Elisabeth von Arendorff ?
Fra : 2601
Vist : 582 gange
200 point
Dato : 09-04-05 15:24

Hvem er far og moder til Anne Elisabeth von Arendorff født 19 marts 1710 på Overgaard, Udbyneder sogn i Gjerlev herred, Randers amt, og død 19 jun 1757 i Randers. Hun blev gift 4 marts 1741 på Overgaard med Major Gustav Adolph von Güldenöhr, født 4 dec. 1694, og som druknede 27 oktober 1741 mellem Århus og Tunø. Han blev begravet i Mariager.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-04-05 15:59

Fra FS. er det dem du søger ??
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

Anne Elisabeth Von Arenstorff
Female

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 19 MAR 1710 Overgaard, Udbyneder, Randers, Denmark

Christening:
Death: 19 JUN 1754

Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Frederik Von Arenstorff Family
Mother: Marie Antonette Liliencron

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Record submitted after 1991 by a member of the LDS Church. No additional information is available. Ancestral File may list the same family and the submitter.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
No source information is available.

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-04-05 16:01

Fra FS.
Senta
FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0 Denmark
Family Group Record
Search Results | Download

--------------------------------------------------------------------------------

Husband
Frederik Von Arenstorff Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Wife
Marie Antonette Liliencron Pedigree

Birth:
Christening:
Marriage:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

Children

--------------------------------------------------------------------------------

1. Andreas Von Arenstorff Pedigree
Male

Birth: 16 AUG 1709 Overgaard, Udbyneder, Randers, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

2. Anne Elisabeth Von Arenstorff Pedigree
Female

Birth: 19 MAR 1710 Overgaard, Udbyneder, Randers, Denmark
Christening:
Death: 19 JUN 1754
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

3. Franz Ludvig Von Arenstorff Pedigree
Male

Birth: 1718 Overgaard, Udbyneder, Randers, Denmark
Christening:
Death: 05 JUN 1755
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

4. Poul Von Arenstorff Pedigree
Male

Birth: About 1720 Overgaard, Udbyneder, Randers, Denmark
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

5. Christian Von Arenstorff Pedigree
Male

Birth: About 1722 Overgaard, Udbyneder, Randers, Denmark
Christening:
Death: 1741
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 28 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-04-05 16:35

har du læst det der står om familien på denne adresse ?
svaret på det du søger findes evt. her.

http://www.skislekt.no/adel/Jermiin.htm
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 09-04-05 16:54

senta

Ja det er den familie og jeg er kikket nu to gange i kirkebogen for Udbyneder sogn i Gjerlev herred, Randers amt. og jeg kan ikke få det til andet. Det er rigtig når jeg tæller på fingerene at der er 7 måneder mellem Andreas og hans søster Elisabeth. FS kan nogle gange snyde med datoerne, men ikke kirkebøgerne.

Det rejser spørgsmålet om et barn i 1710 kunne overleve selv om det var født 7 måneder efter undfangelsen.

Jeg ved det ikke.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 09-04-05 16:58

Til senta

Jeg glemte at sige at Franz Ludvig Von Arenstorff født1718 Overgaard, Udbyneder, Randers, Denmark står i FS som død 1755. Det rigtige årstal er 1775 året efter at han blev generalmajor på Bornholm.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-04-05 17:16

ja, hvorfor skulle et barn ikke kunne overleve dengang , selv om det var født 2 måneder før tiden.
når du har tjekket kirkebøgerne og de siger det samme vil jeg tro på bøgerne og ikke FS. deres data stem´mer ikke altid , men dog en ledetråd.
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-04-05 17:31

har du tjekket kirkebøgerne for Andreas Von Arenstorff Birth: 16 AUG 1709 Overgaard, Udbyneder, Randers, Denmark for at se om det er de rigtige data på ham ??
senta

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 09-04-05 17:58

til senta

Ja to gange, men min svigerdatter siger at barnet kun kan være 6 måneder gammel da det ikke kan lade sig gøre at blive undfanget umindelbart efter en fødsel. Hun er sygeplejerske.

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 200 point
Dato : 09-04-05 18:15

kan præsten ha skrevet forkerte data ved Andreas fødsel eller søsteren hvad med et søskendebarn kan det være på tale ? ellers er der noget helt galt med de 2 x Arentstorff 'er? og kirkebøgernes data
" blive undfanget umindelbart efter en fødsel,"
tiderne var anderledes dengang så hvorfor ikke .
Senta

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 09-04-05 20:33

Tak for svaret senta

Ja man har da hørt at præsten havde tralvt med markarbejde og skrev forkert, men data i kirkebøger er juridiske data og gælder.