/ Forside/ Teknologi / Hardware / Modem / Spørgsmål
10  bredker 320
Kan ikke komme på internettet
Fra : cas2cas
Vist : 958 gange
100 point
Dato : 09-04-05 15:11

Hejsa
Jeg har lige købt et Creative Modem Blaster USB hos Medieterminalen.dk og har installeret det på min acer computer(XP) min internet udbyder er tiscali, men
første gang jeg forsøgte at oprette forbindelse, fik jeg fejlkode 575 (linien er optaget) Jeg tog derefter telefonen fra og prøvede igen (samme fejl)
Jeg kontaktede tiscali og fik at vide at modemet muligvis ikke var installeret korrekt, jeg afinstallerede/installerede så modem igen og prøvede at oprette forbindelse til nettet igen med en ny fejlkode der sagde at noget på min computer ikke er installeret korrekt, kontakt din udbyder.
Nogen der kan hjælpe med, hva dælen der er galt??

Detajler om modem: http://medieterminalen.dk/product_info.php?cPath=446_407&products_id=937

VH

BO

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-04-05 15:35

Jamen de fleste computere har da indbygget et netkort og modem på bundkortet, og så kan der jo komme en konflikt.
Hvis din komputer har begge dele, skal du jo bruge stikket bagi, og afinstallere dit nye modem, eller slå funktionen fra i enhedshåndtering, hvis du vil bruge det nye modem.
Du skal prøve at højrklikke på denne computer, gå til egenskaber/hardware/enhedshåndtering
Der skal du se om der ikke er sat nogle gule/røde mærker ud for modem eller andet.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : cas2cas

Dato : 09-04-05 16:46

Hej Palle

Jeg har kun internt netkort i min PC, intet modem!

Bo

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-04-05 18:28

Derfor skal du alligevel se efter derinde.
Desuden ville det hjælpe hvis du skrev lidt om hvilken windows, og om du har fulgt tiscalis vejledning og skrevet både det telefonnummer kode osv ind i "ny" forbindelse som du har fra tiscali-brevet, og fjernet evnt. andre forbindelser.
http://www.tiscali.dk/help/modem-isdn/
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-04-05 18:35

hvad sige enhedhåndteringen ???

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 09-04-05 18:36

Men ellers er det samme fremgangsmåde som ved andre modemmer der bruger USB:
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=P54005&_nfls=false
http://tdckabeltv.dk/appmanager/ktv/privat?_nfpb=true&_pageLabel=P56010
VH Palle Hansen
NB: Har du en rigtig windows CD?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 09-04-05 23:46
Kommentar
Fra : cas2cas

Dato : 10-04-05 08:50

jeg har som skrevet XP, og jeg er blevet guidet igennem opsætningen fra kundeservice (tiscali), min oplysninger fra enhedshånteringen siger ok,har det måske noget at gøre med at modemet er V.92 (alm. modem er jo V.90)Det er et dial-up modem!

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 10-04-05 17:38

følger der ikke et test program med på cd'en???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 10-04-05 17:45

hov havde da overset du bruger modem - og i oplysningerne står der jo :
Understøtter V.90 ved 56 Kbps og opgraderes til V92 via web
Hurtig og let at installere, software, drivere og installationsmanual er inkluderet

er de mere end et kort i enhedhåndtering ???? Hvis du ikke er adsl opkoblet skal du jo kun bruge opkaldskort !