/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Unlock Mobiltelefon / Spørgsmål
10  Squanto 646
Unlock Siemens C45
Fra : theking20000
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 15-09-02 23:54

Er det muligt at unlocke C45 med normalt datakabel? Jeg har forsøgt med div. programmer fundet på nettet uden held. Jeg har dog fået forbindelse med anden type software. Så porte + kabel skulle ikke fejle noget...

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 100 point
Dato : 16-09-02 10:34

Her er en software der kan, godtnok er det spansk software, men så vidt jeg kan se er der kun en knap i softwaren så mon ikke det går
http://www.unlockeasy.com/siemens/liberar_c45.htm
Dette firma kan tilbyde at fjerne den for 100 kr
http://www.simlock.dk/siemens/

Håber det kan løse dit problem

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : theking20000

Dato : 16-09-02 10:45

ker vist ikke under Win2000, men under Win98 har jeg fået det til at "starte". Softwaret skriver "scanning" og kommer ikke videre. Det er som om, at der ikke skabes forbindelse til tlf. ???

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-09-02 11:11

Hej igen

Du behøver ikke give mig points, hvis mit svar ikke har hjulpet dig. Nu hvor du har givet mig point vil jeg selvfølgelig hjælpe dig så godt jeg kan. Du skriver selv at programmet skriver "scanning" og ikke kommer videre.
Hvordan ser dit kabel ud ?
Hvilke stik er der på ?
Er det købt eller hjemmelavet ?

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 16-09-02 11:13

Det er et originalt Siemens datakabel. Skulle det ikke kunne bruges?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-09-02 11:30

Det vil jeg tro. Det lyder godt nok underligt, hvilket stik sidder der til computeren ? seriel eller USB ?

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 16-09-02 11:32

seriel RS232

Kommentar
Fra : Telemobil

Dato : 16-09-02 11:40

Hej du kan også sende en mail til mig så vil jeg sende et prg som virker hos mig ihvert tilfald.
Korelerer@mail.tele.dk

Kommentar
Fra : Telemobil

Dato : 16-09-02 11:41

Hej du kan også sende en mail til mig så vil jeg sende et prg som virker hos mig ihvert tilfald.
Korelerer@mail.tele.dk

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-09-02 11:45

Er det lykkedes dig at benytte dit kabel til andre formål telefonbog eller lignende ?

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 16-09-02 11:48

Ja det er..... Jeg har skabt kontakt til mobil tlf. vha. phoneeditor2000 "pep2000"

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-09-02 11:50

Jeg har fundet et link på et kabel, det er ikke sikkert du får brug for det, men jeg skriver det lige mens jeg har det kopieret http://www.thansen.dk/product.asp?c=89373118&n=602760930&pn=602775840

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-09-02 12:05

Hvis vi ikke finder en løsning på dit software/kabel problem, kan du her se hvilken unlocker service der bor tættest på dig : http://www.unlockservices.dk/

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-09-02 12:44

Jeg har nu været på usenenet dk.marked.privat.telefon.mobil.unlock
Det ser ud til at der ermange der tilbyder at unlocke din telefon, men ingen vil tale om hvilket kabel de benytter.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-09-02 12:44

"theking20000" <theking20000.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:kc7h9.77077$ww6.5459322@news010.worldonline.dk...
> Er det muligt at unlocke C45 med normalt datakabel?

Ja hvis det er et uoriginalt fra feks t. hansen

Og du bruger et lille program der hedder C45UNLOCK det ligger flere steder
på nettet
MVH
RUDE100

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 16-09-02 14:22

Hvorfor kan det originale ikke benyttes???

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 16-09-02 15:17

Ja det lyder underligt, men det kan være at det er fordi Siemens netop ikke ønsker folk skal unlocke deres telefoner.
Det er muligt at der benyttes en form for Hardware handshake i de originale kabler. Kablerne fra t. hansen, er så vidt jeg kan se USB kabler (se link længere oppe), men til 349 kr. bør du overveje at få nogle andre til at gøre det.

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 16-09-02 15:21

Har lige bestilt ved T. Hansen 1 stk. serielt datakabel. Nu håber jeg at det løser mine problemer???

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-09-02 17:14

hvad så hvis man bruger det kabel der lev med en me45, dur det?

mvh
Lars R. Kristensen

"rude100" <rude_100@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:3d85c3f5$0$66848$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "theking20000" <theking20000.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:kc7h9.77077$ww6.5459322@news010.worldonline.dk...
> > Er det muligt at unlocke C45 med normalt datakabel?
>
> Ja hvis det er et uoriginalt fra feks t. hansen
>
> Og du bruger et lille program der hedder C45UNLOCK det ligger flere steder
> på nettet
> MVH
> RUDE100
>

Kommentar
Fra : theking20000

Dato : 16-09-02 19:43

Det er faktisk fra kabel fra me45 jeg har prøvet med.... desværre uden held

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-09-02 18:53

"Lars Ringgaard Kristensen" <LRK@POST.COM> skrev i en meddelelse
news:Bqnh9.77459$ww6.5563368@news010.worldonline.dk...
> hvad så hvis man bruger det kabel der lev med en me45, dur det?

Av det ved jeg ikke det kommer an på hvormange ben forbindelser der er i
kablet du skal nemlig kun bruge 4 efter min beste overbevisning . når du
holder kablet foran dig med forbindelserne vendende opad og tæller fra
venstre mod højre ben 1,ben 5, ben 6 og ben 8. så skulle det virke.

mvh

rude 100

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-09-02 19:27

"Lars Ringgaard Kristensen" <LRK@POST.COM> wrote in message
news:Bqnh9.77459$ww6.5563368@news010.worldonline.dk...
> hvad så hvis man bruger det kabel der lev med en me45, dur det?
>
> mvh
> Lars R. Kristensen
>

Nej, det tror jeg ikke, men du kan da prøve.
Ellers kan jeg godt låse den op for dig.

--
mvh Kasper Grevsen / Århus
PS: Fjern store bogstaver fra emailadressen.

Unlock af Nokia 3310/3330/3410 og Siemens C45 m.fl.
Jeg yder naturligvis garanti på telefonerne.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 10:11

jamen så skulle den virke

der går 6 forbindelser fra com porten frem til stikket

ben 1+4+5+6+7+8

er der ikke nogen der har et link til et diagram?

mvh
Lars

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 16:10

"Lars Ringgaard Kristensen" <LRK@POST.COM> wrote in message
news:mkCh9.87$n25.26033@news010.worldonline.dk...
> jamen så skulle den virke
>
> der går 6 forbindelser fra com porten frem til stikket
>

Hej Lars,

du kan ikke bare måle direkte igennem kablet, fordi der sidder noget
elektronik inden i det også.
De fleste anbefaler at man bruger uoriginale kabler og nogen skriver endda
at originalkablerne ikke virker, så de er sikkert beskyttet. Måske lidt i
stil med F vs. M-bus kablerne til visse andre telefoner.

Du kan selvfølgelig altid klippe kablet over og lodde et nyt interface
sammen...

--
mvh Kasper Grevsen / Unlock Århus

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 18:42

> Hej Lars,
>
> du kan ikke bare måle direkte igennem kablet, fordi der sidder noget
> elektronik inden i det også.
> De fleste anbefaler at man bruger uoriginale kabler og nogen skriver endda
> at originalkablerne ikke virker, så de er sikkert beskyttet. Måske lidt i
> stil med F vs. M-bus kablerne til visse andre telefoner.

Jeg målte ikke kablet, jeg tog kappen af omkring stikket der skal sættes
i telefonen, og der er ingen elektronik.

Der kan dog sidde et stykke elektronik i den anden ende, bygget ind i
RS232 stikket.

Er der nogen der ved om der er elektronik i et Siemens original kabel?

> Du kan selvfølgelig altid klippe kablet over og lodde et nyt interface
> sammen...

Jeg savner stadig et diagram så jeg kan se om de rigtige ben i det hele
taget er i brug, eller hvis jeg skal sætte et nyt rs-232 stik på original
kabelet.

mvh
Lars R. Kristensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 17-09-02 19:15

> > Hej Lars,
> >
> > du kan ikke bare måle direkte igennem kablet, fordi der sidder noget
> > elektronik inden i det også.
>
> Der kan dog sidde et stykke elektronik i den anden ende, bygget ind i
> RS232 stikket.
>
Ja, elektronikken sidder i RS232-stikket for de fleste uoriginale kablers
vedkommende.

> Er der nogen der ved om der er elektronik i et Siemens original kabel?
>
Det vej jeg ikke.

--
mvh Kasper Grevsen / Unlock Århus