/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med højre musetast
Fra : Soenne
Vist : 581 gange
250 point
Dato : 09-04-05 13:17

Jeg har et lille irriterende problem.
Hvis jeg i startmenuen forsøger at højreklikke med musen, kommer den normale menu ikke frem, den giver kun et blink, som om menuen er der, den forsvinder bare igen med det samme.

Problemet forekommer kun her, alle andre steder fungerer den, skrivebord, i mapper, på selve startlinien osv.

Maskinen kører med XPpro, bundkortet er skiftet, musen er skiftet (ikke pga. dette).

Hjælp

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 09-04-05 20:56

Har du regelmæssigt været inde på WindowsUpdate og hente nye versioner og opgraderinger? Har du opgraderet til SP2?
Hvis ikke, så gør det. Hvis, ja så aner jeg det ikke. Jo forresten, du kunne prøve med en anden mus. Så finder du ihvertfald ud af om det er musen det er galt med, men det tror jeg nu næppe.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 10-04-05 17:07

Windows er opdateret, også med SP2, musen er blevet skiftet, samme resultat...

Accepteret svar
Fra : Tom_Gossip

Modtaget 250 point
Dato : 03-05-05 15:17

Jeg tror det bedste du kan gøre er at installere sp2'eren igen.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-05-05 15:23

Hvornår opstod problemet? I stedet for at geninstallere SP2 kan du jo prøve at lave en Systemgendannelse tilbage til et par dage FØR problemet opstod.

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 03-05-05 17:19

Jeg kunne selvfølgelig geninstallere Windows, jeg vil dog helst undgå det, det er ikke min egen computer, så gæt hvem der skal installere alt andet.

En anden ting der nok ligger i det, er at jeg er en lidt stædig type, jeg vil gerne vide hvad der er gået galt, der går lidt sport i at undgå formatering.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 03-05-05 17:22

Soenne - Læs lige min kommentar igen! Jeg forslår ikke at du skal geninstallere Windows, kun lave en systemgendannelse.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 17-05-05 15:42

Hvorfor lukker du ikke dine spørgsmål når du har fået hjælp og ideer? Dette er ikke det eneste spørgsmål der er besvaret uden at du lukker?

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 17-05-05 19:16

>arne.jakobsen. Hvis du ellers gad kigge på min historik, vil du opdage at jeg normalt ikke efterlader spørgsmål åbnet. Jeg har ikke fået noget tilfredsstillende svar, derfor har jeg ikke lukket. Jeg synes du skal læse mit spørgsmål igen, jeg vil finde ud af at rette problemet, fordi jeg finder det underligt, laver jeg en systemgendannnelse finder jeg aldrig ud af det.

Du er måske typen der geninstallerer, for at løse problemer. Hvis du læste mine tidligere indlæg og svar, vil du nok opdage at jeg absolut ikke er nogen nybegynder.

Jeg har derimod brugt et par timer for at finde ud af hvad du er for én, konklusionen er meget simpel, du må meget gerne undlade at kommentere mine indlæg....

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 17-05-05 19:17

>Tom.gossip Det var også galt inden sp2

Godkendelse af svar
Fra : Soenne

Dato : 25-05-05 23:37

Tak for svaret Tom_Gossip. Mit problem er ikke løst, men tak for indlægget, så kan jeg da få lukket