/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Hjælp mht. Puch Maxi (K)
Fra : KevinS
Vist : 1266 gange
20 point
Dato : 15-09-02 23:18

Jeg kørte galt for godt og vel 3 uger siden.Inden jeg kørte galk kunne jeg præsse min maxi op på ca 50km/t uden den er tunet.Efter uheldet så når jeg kører kan kaburatoren blive oversmømmet af benz, så jeg skal køre og åbne og lukke for tanken hele tiden det er sq lidt pisse iriterende.Jeg har været inde i kaburatoren og stille nålen helt i top så den ik får særlig meget benz, men alligevel svømmer den over også bare når jeg holder stille!Hvad kan problemet være?

På forhånd tak.

Mvh. Kevin

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-09-02 23:04

"KevinS" <KevinS.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:mG6h9.77064$ww6.5454351@news010.worldonline.dk...
> Jeg kørte galt for godt og vel 3 uger siden.Inden jeg kørte galk kunne
> jeg præsse min maxi op på ca 50km/t uden den er tunet.Efter uheldet så
> når jeg kører kan kaburatoren blive oversmømmet af benz, så jeg skal
> køre og åbne og lukke for tanken hele tiden det er sq lidt pisse
> iriterende.Jeg har været inde i kaburatoren og stille nålen helt i top
> så den ik får særlig meget benz, men alligevel svømmer den over også
> bare når jeg holder stille!Hvad kan problemet være?

Nålen???? der er to nåle i en sådan fætter.... en der regulerer hvor meget
benzin dyr ryger videre til cylinderet. den kan du komme til hvis du piller
toppen af karburatoren og den sidder så i gasspjældet! den har INTET med dit
problem at øgre!

Men der sidder også en nål i bundan af karburatoren som du kommer til ved at
pille karburatoren af og skrue bundkaret af! den sidder fast i svømmeren
eller hviler på den kommer lidt an på om det er en rund eller firkantet
karburator du har! svømmeren er forresten den hvis svampe lignende rind
eller firkant der er bundkaret men som skal sidde fast i selve karburatoren!
den fungerer på den her måde : når der ikke er noget eller der er forsvundet
noget benzin fra dit bundkar så sænker svømeren sig da den flyder på den
benzin der ligger der..... når den så er faldet lidt så gør det at den nål
som den presser på også falder lidt og dermed lukker mere benzin ind i
bundkaret! men hvis nålen sidder fast eller svømmeren gør det så bliver der
bare ved med at vælte benzin ned og derfor fylder din karburator over!!!! så
derfor skil det hele af og gør den ren det burde hjælpe! ellers hvis du har
en mulighed for at tage et billede af karburatoren uden bundkar så gør det
og jeg kan sikkert fortælle dig hvad der er galt! men split den ad og gør
den ren og se om det hele ser ok ud!

Mvh.

Nikolai R. Jensen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-09-02 04:16

"KevinS" <KevinS.news@kandu.dk> skrev i en news:mG6h9.77064$ww6.5454351@news010.worldonline.dk
> Jeg kørte galt for godt og vel 3 uger siden.Inden jeg kørte galk kunne
> jeg præsse min maxi op på ca 50km/t uden den er tunet.Efter uheldet så
> når jeg kører kan kaburatoren blive oversmømmet af benz, så jeg skal
> køre og åbne og lukke for tanken hele tiden det er sq lidt pisse
> iriterende.Jeg har været inde i kaburatoren og stille nålen helt i top
> så den ik får særlig meget benz, men alligevel svømmer den over også
> bare når jeg holder stille!Hvad kan problemet være?
>

Din svømmerventil lukker ikke, som den skal.
Tjek for skidt, tjek om svømmeren er punkteret,
og tjek om ventilnålen eller ophænget er bøjet.

J

Accepteret svar
Fra : Japse

Modtaget 20 point
Dato : 16-09-02 18:09

Der kan være gået hul i svømmeren så den fylder sig med Benzin eller det kan være at svømmehuset har fået et slag så svømmeren ikke kan bevæge sig, hvis det er en rund karburator vil jeg mene at det er stråledysen det er galt med( det er den der lukker for benzinen i svømmehuset) den har garanteret en lille rille der hvor den skal lukke, og så skalm den skiftes.
Hilsen Japse.

Kommentar
Fra : jonas12345

Dato : 26-06-03 00:15

tjek og svømmeren lukker for benzinen når svømmerhuset er fyldt op