/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
blokering af sms
Fra : RuneBadune
Vist : 2471 gange
50 point
Dato : 09-04-05 13:14

Min kæreste bliver chikaneret af sms'er fra et bestemt nummer (fra udlandet - Norge...).

Hendes mobil selskab er telmore, men de siger, de ikke kan blokere sms'er.

Er den eneste mulighed at skifte nummer?

Er der nogle mobiler der har muligheden for at spærre for sms fra et bestemt nummer?

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 09-04-05 13:48

Her er der noget der kan stoppe uønskede sms beskeder...skriver de.

http://www.telegeil.dk/?artikelid=3381

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-04-05 14:41

chikane er jo mange ting er det nået med trusler???

Kommentar
Fra : Labtec

Dato : 09-04-05 14:54

Sjovt min kæreste også blev chikaneret at en idiot. Også fra Norge.
Det var desværre på en hjemme tlf. men klovnen glemte at man kunne se hans nr. Så fluks blev han mødt med instant karma fra min vrede. Og fjolset har ikke givet lyd fra sig siden.

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 09-04-05 17:39

tja. Tag dog og ring til ham, og lyd meget vred...

Ellers kan sms'er jo dokumenteres, hvis det selvfølgelig er trusler eller lign... Hvis dette er tilfældet, så ring til politiet, så kan de evt. kontakte vedkommende.. Det burde vel sætte en stopper for sagen..

VH
Lyhne1

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 09-04-05 18:00

Det kommer sådan set ikke sagen ved hvad slags chikane det er, men det er ikke "trusler". Altså langt fra så alvorligt at politiet skal indblandes. Derfor kan det godt gå hende meget på.

Det er en lidt kompliceret sag... Kort fortalt er det eneste der kan hjælpe at få blokeret sms'erne... Og derfor spørger jeg om det kan gøres på andre måder end at skifte nummer, for det er ret besværligt og koster desuden 100 kr ved telmore.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 09-04-05 18:35

Syntes egentlig du skulle ofre de kr. 100,- på hende så hun/i kunne få fred.
Havde det havde været min kæreste havde det ikke været prisen der forhindrede mig i at hun/i kunne få lidt fred.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 09-04-05 18:41

Selvfølgelig er det ikke noget problem. Hun vil gerne beholde sit nummer. Derfor spørger jeg herinde fordi jeg vil høre om der er en anden løsning. Jeg ønsker svar på mit spørgsmål, ikke opfordringer om, hvad andre ville have gjort i mit sted.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-04-05 18:46

det var ikke ment på den måde men
men så blev det delt op
ville derfor også anbefale at oprette et nyt telefon nummer
ellers skriv en besked tilbage om at hvis personen ikke stopper vil det blive meldt til politiet det kan jo være det hjælper

Kommentar
Fra : dogmadk

Dato : 10-04-05 13:52

hej jeg kender 2 mobiltelefoner der kan blokere for sms ved at du sætter folk/nummeret på en liste det vil sige ingen sms eller opkald fra de nummer du sætter ind og det er nokia 2300 og 2600 de kan vi har dem selv.
fin lille ting

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 12-04-05 11:50

Er der andre der kender mobil telefoner med mulighed for blokering udover nokia 2300 og 2600?