/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Far til Andreas von Arendorff?
Fra : 2601
Vist : 1080 gange
200 point
Dato : 09-04-05 10:28

Andreas von Arendorff født født 16. aug 1709 og død 24 jan 1764. Han var Oberst til hest og ejer af Visborggaard, Havnø og Harslevgaard.

Hvem var hans fader og moder?
På forhånd tak

Kommentar
Fra : krizz20

Dato : 09-04-05 10:30

Andreas von Arendor kender ham ikke
men lyder tysk

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 09-04-05 10:33

Til krizz20

Nej han er dansk født.

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 09-04-05 10:44

Mon ikke du tænker på Andreas von Arenstorff født 28.01.1768 død 21.09.1843, begravet i Debkau?. Han var officer i den sachisiske garde, senere preusisk oberstlietenant. Ugift.
Hans far var Frederik von Arenstorff. f 10.10.1745 d 23.04.1829 til Visborggaard. Captain i flåde, kammerherre.
Moder Hedevig Margrethe Lassen f 1740 d 28.10.1812.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 09-04-05 10:52

Til larshau!

Nej ham her:
Hører til den yngre linie.

Kadet i Livgarden til hest 1734. Afsked som Kornet herfra i marts 1735. ( Havde da tjent i garden i 5 fjerdingår) - indtrådte i General Løvendals saksiske Regiment, ved hvilken han gjorde felttoget ved Rhinen i 1735. Da Løvendal forlod saksisk tjeneste, gik Andreas ind i General Sylilskys Regiment Chevaux legion som Kaptajnløjtnant indtil han i 1740 tog afsked fra saksisk tjeneste. Ansat i Dansk Krigstjeneste som Kaptajn i Livregimentet til hest 5/6 1740 - afsked 7/11 1743. Han havde dog i 1742 som volontør gjort kampagnen i Schlesien med på preussisk side, indtil han kort før slaget ved Mollwitz ( Østrigske Avefølgekrig-sct) blev taget til fange. Da hans fader kort derefter døde, vender han hjem til Danmark for at overtage betjeningen af sine godser. Da hans ældre broder er Konferentsråd, den yngre Oberstløjtnant af Infanteriet, ansøger han, som ikke mener at være ringere end brødrene om Oberstkarakter af kavaleriet ( ref. sag 9/12 1761 §16 ) "akkorderet" Hs Maj. håber at han da vil betænke Kadetkassen med 500 Rdl.
Arnstoff skænker 1000 Rdl. til Kadetkassen.

Gift 1 gang med Marie Sophie von Schiebell født 10 september 1711, død 10 august 1761.
1 søn og datteren Maria Elisabeth.

Gift 2 gang med Johanne Auguste Dietrich født 17 juli 1733 i Flensborg, død 25 januar 1796 på Havnø.
Der var ingen børn i dette ægteskab.

Kilder: J.C.W. og K. Hirsch, Danske og Norske Officerer 1648-1814, I,2 side 121.

Med tak for indlæget

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 09-04-05 11:03

OK. Ham har jeg også registreret. Men her kan jeg ikke hjælpe dig. Det eneste jeg har opført er om Maria von Schiebell. Hun er søster til Adam Burchard Christoff von Schiebell. f 1719 i warszawa død 11/12.03.1796 i Dresden. Han var kongelig sachisk kabinets og krigsminister. Han stiftede ved testamente af 29.07.1793 i henhold til plan af 02.09.1785 det von Schiebell - Arenstorffske fideikommis (familiestiftelse) for sin søstersøns 3 børn og sønnernes decendens. Men det ved du vel allerede...

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 09-04-05 11:10

Til larshau!

Ja- men det der det går galt for hvem er Andreas fader og moder?

Kommentar
Fra : larshau

Dato : 09-04-05 11:20

Ja, det har jeg heller ikke noget om. Så jeg vil følge dine besvarelser med interesse.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-04-05 12:18

på denne side finder du lidt om Andreas von Arendorff kan det evt være den du søger ? Arendorff er her stavet med T " Arentorff "
http://www.skislekt.no/adel/Jermiin.htm
senta

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 200 point
Dato : 09-04-05 12:19

Fra FS. er det ham du søger ??
Senta
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

--------------------------------------------------------------------------------

Andreas Von Arenstorff
Male

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth: 16 AUG 1709 Overgaard, Udbyneder, Randers, Denmark

Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Parents:
Father: Frederik Von Arenstorff Family
Mother: Marie Antonette Liliencron

--------------------------------------------------------------------------------
Messages:
Record submitted after 1991 by a member of the LDS Church. No additional information is available. Ancestral File may list the same family and the submitter.

--------------------------------------------------------------------------------
Source Information:
No source information is available.

--------------------------------------------------------------------------------

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 11/24/2004). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 09-04-05 12:39

Tak for svaret senta.

Jeg beklager at jeg har stillet et forkert spørgsmål.

Jeg har nu to gange fået en fejlmelling på Andreas fra Lundin. Der stå at han har modstridende oplysninger om sin fødsel da mans moder ikke kan have en fødsel mindre end 7 måneder efter en anden fødsel.

Det må dreje sig om hans søster Anne Elisabeth von Arendorff dødt 19 marts 1710 og død 19 jun 1757 i Randers.

Men du svarede rigtigt så tak for svaret.

Kommentar
Fra : senta

Dato : 09-04-05 12:41

så lidt skal det være en andengang hjælper jeg hvis jeg kan
senta