/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Folkets pris :)
Fra : kaasgaard
Vist : 471 gange
50 point
Dato : 15-09-02 22:52

Hep,

Måske burde kandu have en mulighed for at brugerne kunne nominere deres "yndling" hver måned. Så kan andre se hvilken "stil" og sprog, der efterspørges.
Jeg vil godt komme med første nominering: strarup; for gode, professionelle og venlige svar i et sprog, der rammer det spørgeren bruger.

Hvis alle kunne svare i samme kvalitet, ville kandu kunne kræve brugerbetaling ;)
(Det var _ikke_ en opfordring)

Synes du det er en god ide, eller ikke? Post.

// Martin

Kommentar
Fra : mango

Dato : 15-09-02 23:08

Rigtig god ide...det handler jo ofte om motivation...og hæder og ære er jo altid godt for vores egoer!!
Mange venlige hilsner
Mango

Accepteret svar
Fra : polles

Modtaget 60 point
Dato : 15-09-02 23:30

Jeg ved ikke lige om jeg for dette forslag, men kan godt se hvad du mener. tænkte bare på om det ikke ville, opnå en stræben efter at blive så prof til at svare , at der er en masse der ikke tør/ eller kan være med. Jeg er meget ening i det du skriver http://www.kandu.dk/dk/spg/6443 " Jeg synes som sagt kandu er et fedt sted og folks foskelligheder gør det til et interessant sted at bruge lidt tid "
Derfor burde man måske ikke fremhæve enkelte "yndling" hver måned. Jeg tænker på, om man måske kunne lave et emne til de herre, hvor de så kunne skælde ud på hianden. man kunne måske kalde det noget med "svinehunden kom frit frem" Så kunne vi andre jo vælge til eller fra om vi ville deltage i et sådan emne. I det mindste var vi andre fri for , eller havde mulighedden for at vælge det fra.
ved godt, det nok ikke kan lade sig gøre , men det var bare min tanke:))

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 15-09-02 23:41

Hep,

polles: god pointe, som jeg ikke havde tænkt over. Det var absolut ikke meningen, at folk skulle blive bange for at svare. Tværtimod. Det var blot ment som en ekstra motivation til at skrive gode indlæg.

Jeg synes det er fedt, at folk svarer på forskellige niveauer.

"Prisen" er ikke helt gennemtænkt, men det kunne da være i orden at vise sin respekt for en person, man synes gør det ekstra godt? Så kan man selv sætte sine kriterier for hvordan man afgør, hvem man stemmer på :)

// Martin

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 16-09-02 10:22

Strarup er helt ok, men jeg ville nu hellere stemme på dig, Martin - og det er mere et spørgsmål om form end om indhold: Jeg bryder mig ikke om, at et svar bliver alt for kært og vævende, men kan meget bedre lide den korte, kontante og præcise stil.

Altså HVIS jeg havde syntes, vi skulle kåre "Månedens yndling".

Men det synes jeg ikke.

Jeg ved godt selv, hvad jeg forstår ved et godt svar. Det behøver jeg ikke noget forbillede til at belyse for mig, og jeg har heller ikke brug for muligheden af selv at blive kåret til et sådant forbillede.

Den slags kan være udmærket til børn - men ikke til voksne.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 16-09-02 11:21

Imponerende...
Et utrolig godt indlæg, med en masse godt i. Og alligevel forstår Rellom at sige nej tak, kort og præcist.
Det er det der gør kandu.dk til en guldgruppe.....hvis i kan se min pointe ?

Kommentar
Fra : oz1jco

Dato : 16-09-02 19:19

Jeg syntes også at "kandu " er smadder godt. Men det du forslår er ikke så godt.
Jeg syntes at netop de forskellige indlæg med stavefejl og det hele gør at det er broget og meneskelig,Vi er alle sammen forskellige og svarer på hver sin måde.
Jeg har selv, ikke for gode Dansk egenskaber. Men svarer så godt jeg kan.
AT der sniger sig en eller tre stavefejl ind er efter min mening helt meneskeligt.
Hurra for det.
Hilsen oz1jco

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 16-09-02 21:06

Hep,

oz1jco: Det var ikke min mening at indlæg skulle bedømmes som danske stile fra folkeskolen :)

Det var meningen som et skulderklap til en man synes gør det godt. Ikke for at rangere folk, men nærmest sådan en slags "månedens medarbejder".

Det kan være ideen er ikke er brugbar, men hey... det er bare en ide :)

Jeg synes derimod, at det er fedt der kommer så mange kommentarer, som der gør.... både for og imod :)

Keep 'em comming.

// Martin

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 18-09-02 13:31

Hej Zonker

HAHAHA...

Jeg indrømmer, at din sans for ironi og sarkasme er en stærkt formildende omstændighed.

Men dog ikke så formildende, at jeg ville stemme på dig.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 18-09-02 16:06

Det er efter min mening dog det værste forslag jeg længe har set.

DETTE ER ET FORUM FOR ALLE, og der er ikke nogle der skal være bange for at komme med et svar fordi en smagsdommer som dig skal til at vurdere om han/hun er værdig som månedens yngling eller hvad du kalder det. Det er rigeligt Kandu har det pointsystem de har.

Med forarget hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 21-09-02 23:17

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 21-09-02 23:30

faldt lige over dette underlige firmanavn :
Ramme Mink A/S
7620 Lemvig
rotflmao

Godkendelse af svar
Fra : kaasgaard

Dato : 22-09-02 21:32

Hep,

Foreslaget bliver ikke forstået som det var min hensigt, men ved nærmere eftertanke er ideen måske ikke så fed alligevel.

polles: tak for svaret, som skrevet før god pointe.

Bantam: smagsdommer... helt klart ikke meningen, men jeg synes nu jeg har set dårligere forslag :)

Jeg synes det er fedt at kunne lufte sine ideer og få både god og dårlig kritik.

// Martin