/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows XP Home
Fra : ppk
Vist : 471 gange
200 point
Dato : 08-04-05 21:49

Hej

En af mine venner ringede, og spurgte om hvordan han får startet sin maskine.

Der sker det når han starter, ser det ud som normalt bortset fra at der ingen ikoner er på skrivebordet. Det ser nærmest ud som om at der kunne ligge det orginale skrivebord bag ved, det er muligt at komme ind på maskinen via joblisten.

Vi har så prøvet at starte i fejlsikret tilsand, det eneste der kom ud af det var en sort skærm hvor der stod fejlsikret tilstand i alle 4 hjørner,

Efterfølgende har vi prøvet at køre STINGER, men den fandt ingen ting !

Så nu kunne vi så godt tænke os at få et godt bud på hvad vi nu skal prøve ?

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : poul_from

Dato : 08-04-05 22:00

det er virus når i er på joblisten tryk på hjæp når hjælpe viduet kommer op trykker i på indstillinge gå ned på
internet instillinger tryk på fanebladet generelt skal i trykke på indstillinger næste vindue der kommer frem trykker i på vis filer vupti så er skrive bordet tilbage som det var så kan i komme til scanne for virus jeg kan ikke huske hvad virsuen hedder men jeg har været udefor det et par gange på de computere jeg servicerer

Accepteret svar
Fra : poul_from

Modtaget 210 point
Dato : 08-04-05 22:05

få fat i avast fra www.avast.com den ryder de fleste af vejen under opstart af windows
men et godt råd er at scanne med forskellige scanner for at være sikker på at computeren er fri for snavs
spybot bør også køres en gang eller to spybot kan i få ved at gå ind på www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : Jerrik

Dato : 09-04-05 08:48

Nu har han vel markeret ved højreklik på skærmen: Arrangere ikoner efter > vis ikoner ?

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 10-04-05 11:53

Tak for svaret poul_from.