/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Trådløst netværk - ip telefon
Fra : anders_bak
Vist : 447 gange
100 point
Dato : 08-04-05 21:32

Jeg har et lidt blandet spørgsmål, og kunne ikke finde ud af hvilket emne jeg skulle ligge det under, så nu er det lagt her af den ene grund at det er her der er flest der kigger.

I vores ejendom er vi ved at få oprettet et trådløst netværk hvilket vil sige at jeg for en meget billig penge får en opkobling der sparker r..
Når nu jeg får den forbindelse gider jeg ikke betale til teleselskaberne mere, og har derfor tænkt mig at skifte min stationære tlf ud med en ip.
Og nu kommer problemet: Så vidt jeg ved kan man købe en boks når man opretter sig hos en udbyder, og man smider så bare sin alm. tlf. i boksen, og forbinder denne til dit netværksstik. Det er jo bare så forbandet svært når der er tale om et trådløst netværk, så jeg skal bruge noget hardware af en slags.

Min Pc er stationær, uden trådløst netværkskort, så jeg havde egentlig forestillet noget i stil med at få fat i en modtager af en slags so jeg kunne koble både pc og tlf. på, men aner ikke hvad sådan en fætter hedder, eller hvor jeg får fingre i den.
Ellers er det jo ikke det store problem bare at smide et trådløst netværkskort i den, men så er der jo stadig tlf. problemet

Er der ellers nogen der har et godt tip til hvilket selskab man skal vælge ?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 08-04-05 21:45

http://www.fonet.dk/
her har jeg igår købt en adapter hos fonet, den skulle kunne tilsluttes min egen gl telefon
jeg ved ellers ikke rigtig hvad den
hvis du vil vide hvordan det kører om nogle dage, kan du gå til min hjemmeside www.erikogco.dk og lægge din mail adresse så skal jeg skrive til dig
der ud over taler jeg sammen med flere af mine venner over SKYPE gennem et par gamle høretelefoner med mikrofon, hel gratis

Accepteret svar
Fra : Den_Roede_Baronesse

Modtaget 110 point
Dato : 08-04-05 21:53

Jeg har lige fået IP-telefoni hos Redspot.
http://www.redspot.dk/
Det var den eneste udbyder med er "ren" adapter jeg kunne finde.
Så jeg kan skifte udbyder når det passer mig.
Adapterne kan du også få hos http://www.estation.dk/
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : anders_bak

Dato : 16-04-05 21:44

Tak for svaret Den_Roede_Baronesse.