/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Unødvendig chikane -> våbenhvile?
Fra : kaasgaard
Vist : 638 gange
1 point
Dato : 15-09-02 22:49

Hep,

Jeg er forholdvis ny bruger af kandu, og synes egentlig det er et fedt sted at stille spøgsmål, men især at give svar, der kræver lidt research inden svaret afgives. Lidt sjovt at blive "udfordret".

Jeg synes det er synd, at stedet er ved at blive delt op i "zonker mod resten", især da manden godt kan give (og tit giver) nogle gode og velovervejede svar. Det første svar jeg selv stillede herinde bleve lynhurtigt og godt besvaret af zonker (http://www.kandu.dk/dk/spg/5529) og jeg har set flere svar, der er rigtig gode og præcise.

Det samme med flere af zonkers tips, senest omkring webalizer (http://www.kandu.dk/dk/tip/2061). Webalizer er et fedt program, og relevant for dem, der har egen server. Jeg har selv brugt det i flere år, men ville det til trods have givet tippet 3-4 stjerner, da et tip bør vurderes objektivt og udfra om målgruppen kan bruge det (imho). Det samme med tippet om mod_bandwith. Igen et godt tip (imho), det bliver lavt bedømt.

Det er som om at hvis tippet eller svaret bliver leveret af zonker, bliver det smidt i duer ikke bunken. Det synes jeg er en skam.

Nå, det skal heller ikke kun være "zonkers forsvarstale", for der kommer også nogle grove og ubegribelige svar og selvmodsigelser og selv om manden bliver presset fra alle sider, burde mange af dem ikke forekomme!

Mit forslag er; hvad med at holde våbenhvile (mindst) september ud.
*Begge parter læser lige sin tekst igennem inden, der trykke 'submit'.
*Begge parter lader være med at provokere den anden part.
*Zonker fralægger den til tider grove tone.
*Resten undlader at chikanere zonker.

Der er sikker flere gode ting, der kan gøres. Hvis du kan komme på nogen så post :)

Jeg synes som sagt kandu er et fedt sted og folks foskelligheder gør det til et interessant sted at bruge lidt tid, men jeg synes ikke desiderede flames skal fylde så meget som de gør. Men igen måske er jeg gået glip af noget.

Post din mening, ligegyldig hvilken!

// Martin

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 11 point
Dato : 15-09-02 23:06

Super ide´
Jeg leger nogen gange en leg herhjemme, sammen med mine unger...når det ser ud somom det næsten er umuligt at få våbenhvile, leger vi "facke it until you make it" Det går i sin korthed ud på, at man "lader" somom man er gode venner, og det gælder om at give hinanden så mange søde ord og venlige bemærkninger man kan...og det ender ofte med at tonen faktisk bliver rigtig god igen.
Bare en ide´, for jeg er egentlig også ked af den tone der kører herinde.
Mange VENLIGE hilsner
Mango

Kommentar
Fra : polles

Dato : 15-09-02 23:31

Jeg stemmer for forslagget. :))

Kommentar
Fra : lsf

Dato : 15-09-02 23:34

jeg er selv ny her men bliver nok ikke længe hvis det forsætter på den måde så " kaasgaard du har min fulde opbakning "
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ps. jeg læste lige dit nye tip med vm-ware ( super) ,jeg har enda også playstation med og for at gå helt i baglås har jeg win3.11 endnu , og så er der sg 8 harddiske dog med manuelt

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 15-09-02 23:56

Det er interessant at opdage, når nogen kun vil "krigen" for "krigens" skyld.
Hvordan havde I forestillet jer en "våbenhvle" med nogen, der stinker langt væk af, at fornøje sig med intriger - svine folk til - være så egocentreret og narcissistisk, at de formentlig siger De til sig selv.

Det er personer af den type der, hvis de ikke kunne sidde bag internettets beskyttende anonymitet, ville få en regulær røvfuld ude i det virkelige liv.
Og ved Gud, og hvem der ellers har med det at gøre, den ville være velfortjent og velundt. Alt andet preller af på dem. De ved det godt - det er derfor de gemmer sig.

Og til dig zonker, som sikkert sidder og lurer - du skulle jo nødigt gå glip af noget - dit navn er ikke nævnt i ovenstående afsnit af denne kommentar. Undskyld - men jeg kunne ikke få det til at passe med dig - eller hvad synes du selv??? Hvis du er der??

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 16-09-02 00:52

Kære kaasgaard

Alle gode forslag som det du lægger op er velkomne.....Og jeg syntes det er et rigtigt godt et....

Velkommen til forøvrigt....

Jeg undlader helt og holdent at kommentere spørgsmålet over mig, da I jo selv kan se hvad der står.....

Kommentar
Fra : nocom

Dato : 16-09-02 08:44

En anden mulighed er vel også, at ignorere de indslag, der er under normal IQ. Enten ved ikke at klikke ind på de overskrifter der er provokerende.(Ja, jeg ved godt vi er nysgerrige). Og det gælder både,(eller især), Zonker's, men også andre tåbelige indslag. Hvis der ingen respons kommer, må det vel blive kvalt. På den anden side, når det nu er et dmokratisk forum, må der vel være plads til alle indslag, uanset hvor debilt det er. Man er jo da vel frit stillet, mht, at læse det?!
Nocom

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-09-02 10:05

Hej Kaasgaard
Jeg kan godt lide din overskrift "unødvendig chikane", for det er lige præcis det, det er. Jeg har skrevet et indlæg >>til Zonkers "hadevenner"<< og accepteret Zonkers svar, og det er da helt utroligt så mange der har "købt" svaret, for at se hvad Zonker har svaret ( kompliment til dig Zonker, for du er åbenbart i ret høj kurs herinde Interessen for Zonkers svar tyder helt klart på en desideret forfølgelse af Zonker. Det kan da ikke være rigtigt!!! Vi er vel voksne mennesker, og burde helt klart respekterer og acceptere hinanden, selvom vi sidder gemt bag skærmen. Jeg går helt klart ind for våbenhvile og et "pænere" sprog på kandu.

// Toupie

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 16-09-02 11:16

Tak skal du ellers have Toupie den rammer lige igennem det hele uden at lade noget stå tilbage....
Men nogle mennesker "køber" jo også svaret af nysgerrighed for at følge med, selv om det sikkert er et mindretal ?
Jeg kan kun sige, at de tilkendelser jeg har fået både her og via ICQ varmer, tak for det.
Godt nok er jeg nogle gange lidt grov, hvilket jeg også godt ved, men den drejning, som nogle mennesker desværre har tendens til afstår jeg fra.
I kan jo selv tidligere i indlægget se det drejer sig om, og det skulle være mærkeligt om der ikke kom et eller andet fra den front igen.
Men jeg er da glad for du bliver "rig" på at andre er så nysgerrige, det er jo en god ting ved de indlæg

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 16-09-02 12:08

Til Zonker
Uden at kende dig, regnede jeg med at det var sådan det hang sammen Hvis man bliver provokeret efter et indlæg, er det meget nemt at "komme" til at give igen - også på nogle måske "forkerte" indlæg Jeg håber faktisk jeg har ret i min anskuelse og at alle fremover, tænker sig lidt mere om, inden de begynder at chikanere brugerne i kandu.
Jeg havde faktisk overvejet at offentligøre dit svar, hi hi - for jeg ville ikke lige pludselig stå i den situation hvor andre beskyldte mig for at score point på dig/ i samarbejde med dig. Hvis jeg skal være ærlig så har jeg ikke styr på hvor mange point jeg har, da jeg kun er her for "hyggens" skyld

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 16-09-02 23:01

Hep,

mango: alt for fed en ide, jeg var helt flad af grin. Jeg synes det er et genialt koncept, og den kan helt sikkert bruges her.

ram2: jeg lever i en simpel verden :)
Hvis man beslutter sig for at gøre en ting, så gør man det.

zonker: takker. Og rart at se at du er klar på at prøve en "våbenhvile".

ram2 igen: jamen, så lad os da prøve at forhandle.
Hvad er f.eks dine krav til zonker, før i kan - tjah, hvad skal man kalde det? - "leve i fredelig sameksistens"?
Jeg ved du har formatet til at prøve en våbenhvile!

// Martin

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 17-09-02 11:20

Hej kaasgaard.

Nu er det svært, for ikke at sige umuligt, at foretage en fuldgyldig sammenligning af personer, hvoraf man kun har mødt den ene gruppe. Jeg har ikke mødt zonker, og mangler derfor det indtryk man får ved at iagttage en person "live". Den adfærd han udviser i Kandu, viser mig tydeligt hvilke elementer han rummer, og jeg ville blive meget forbavset, om han ikke til fulde levede op til det billede, jeg har dannet mig af ham, ved at møde ham live.

Hvis dette er tilfældet, hvad jeg altså tror, kan du godt glemme alt om "våbenhvile". Hans adfærd er så dybt inkorporeret, at det vil tage meget lang tid at ændre på den. Det vil ikke kunne lade sig gøre via dette medium. Alene fordi hans adfærd ikke medfører nogle sanktioner, der "smerter" ham. Når jeg skriver smerter, mener jeg ikke fysiske smerter, men de smerter en person føler når et fællseskab udelukker.

Personen der er udsat for sanktioner af den art, vil langsomt men sikkert ændre sin adfærd, så man igen er vellidt i det fællesskab, man faktisk ønsker at være i. Simpel adfærdsregulering.
Der findes så typer, der så vælger at forlade fællesskabet, fordi de ikke mener, at det er dem der skal ændre sig. Der findes også den type, der demagogisk eller ved direkte frygtskabende vold dikterer fællesskabet at acceptere vedkommendes adfærd. De er set op igennem historien, og eksisterer stadig rundt om på kloden.

Udfra ovenstående mener jeg ikke det er muligt at lave en "våbenhvile" med zonker. Det ville samtidig være dybt urimeligt, at tilbyde en person der ypper kiv, en våbenhvile. Jeg mener personligt, at han bør chikaneres (sanktioneres) ud af fællesskabet. Harmløs chikane, men så meget af hans egen skuffe, at han ikke gider spilde sin tid med de personer, som han i et andet indlæg antydede var dummere end gennemsnittet.

Hvis I skulle blive enige om et eller andet tiltag, som I tror på, vil kunne bedre situationen, vil jeg trække mig tilbage som aktiv "chikanør", for at se om jeres projekt virker.

Venlig hilsen
Ram2

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 17-09-02 13:03

Jeg er ikke medlem af anti-zonker gruppen, men finder blot hans manglende evne til at forestille sig at han ikke ved alt meget irriterende.

Jeg kan give ram2 ret i det indtryk han har dannet sig af zonker - og jeg har kun været på i to dage...

Til zonker:

Jeg ville ønske jeg kunne skrive at du sikkert er ganske flink når man lærer dig at kende - men det førstegangsindtryk du efterlader indeholder samme elementer som et bolche i en kokasse. Der er sikkert noget sødt derinde, men hvem fanden gider at æde så meget lort for at finde det!!!

Som ram2 - held og lykke med våbenhvilen, men jeg fortsætter med at skrive min mening i de relevante diskussioner. Hvis I finder på en "traktat" vil jeg forholde mig neutralt...

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 18-09-02 16:25

Det er ALTSÅ ikke kun Zonkers tip der bliver bedømt lavt, det er der mange andre gode tips der gør. Fejlen er efter min mening igen det at der skal gives point, så går ALLE ind på ALLE tip og vurderer noget som overhovedet ikke har ens interresse, eller man har måske ikke engang forstand på hvad tippet drejer sig om, og så giver man lav karakter, det er jo ikke altid det er de rigtigt interesserede der får lov at bedømme fordi det jo foregår tilfældigt.

Er det så nogle af pointjægerne der kommer til at bedømme en af konkurrenternes tip, ja så giver de da nul stjerner, for tænk nu hvis han/hun fik flere point end dem selv.

Som jeg har skrevet før, så væk med alt det pointpjat, så ser man hvem der virkelig gider hjælpe andre med gode svar og tips.

Med venlig hilsen
Bantam

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 18-09-02 21:13

Kære Kaasgaard, mango, polles, lsf, toupie og bantam

Cirkus lever af at folk kommer ind og ser de klovne der optræder i manegen.
Manegen her bringer flere personer i centrum af dette cirkus.
Og kan de ikke få lov at optræde og få opmærksomhed, gør de desværre alt for at få den negative opmærksomhed.
Initiativet er godt, men inden man får set sig om er man svinet til, hvem gider stå model til dherrer ram2 og mlbm's underlige tilbøjligheder ?
Og som jeg skrev tidligere ville der komme mere fra den kant, hvilket jo fremgår af to ovenstående indlæg.
Den ene har rod i sit hjem på en bondegård, siden han kender udseendet af en kokasse.
Og den anden tror han er medlem af en mafia-lignende organisation, hvor man deler tæsk ud til højre og venstre hvis folk ikke makker ret og retter ind efter hans pibe.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 18-09-02 22:09

Til Toupie - hvis du "bladrer" op og kigger øverst til højre - til venstre for hvor dit pseudonym står - der står dine point også. Jeg kender det godt,- jeg ved heller ikke hvor mange penge jeg har - jeg har dem også kun for hyggens skyld.

Til søde zonker. Der er åbenbart noget du har taget til dig. Det er da helt fint, så er der jo håb. Jeg troede blot ikke at du tog dig af, at blive sammenlignet på den udmærkede måde mblm fremstiller dig. At mblm farer i hovedet på dig, kan da ikke undre nogen - og dog. Nu skal jeg ikke begynde at forsvare mblm, det kan han så rigelig selv.

Med hensyn til din reference til mafiaen, så må jeg bedrøve dig - det er ikke lige mig. Det jeg har sagt/skrevet er, at HVIS din adfærd ude i samfundet er ligesom den for tit er på Kandu, så ville du ude i det rigtige samfund få en regulær røvfuld, og i forlængelse deraf, at den ville være fortjent.

Og så lige til slut - hvis tonen på Kandu i forhold til dig ikke føles behagelig, og du godt kunne tænke dig den ændret - jamen så synes jeg DU skulle bede om en "våbenhvile" - tåbeligt ord i denne sammenhæng - Det er så sandelig ikke disse personer, du har trådt over tæerne, der skal tilbyde dig en sådan.

Hvis det har noget på sig, så skriv det ytvetydigt - og jeg skal da være den første der trækker mig ud til sidelinien, og observerer hvad der sker.

Ram2

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 19-09-02 10:28

Åh gud, hvor var jeg flad af grin...

Zonker leverer her til fulde beviserne for sine manglende evner til at læse en tekst og forstå det der står. Ydermere bekundtgør han sine yderst kritisable retoriske evner og argumentationsteknik - der mest af alt minder om et børnehavebarns version af: "Hvis jeg holder mig for øjnene kan DU ikke se mig".

For fanden da: Jeg ved godt du blot forsøgte at skrive noget smart: Men at skrive: "Den ene har rod i sit hjem på en bondegård, siden han kender udseendet af en kokasse." er da den værste gang lort overhovedet. Jeg tror de fleste inkarnerede bymennesker i Danmark ved hvordan en kokasse ser ud - og hvis de ikke gør besidder de, i modsætning til dig zonker, en abstraktionsevne der vil give dem en forestilling som nok ikke vil ramme helt ved siden af når det kommer til stykket.

Og når du nu skriver udsagn om mig (og min virksomhed for den sags skyld) kan du da for helvede så ikke stave ordenligt!!! Hvis du ellers læste de skrevne indlæg ordenligt kunne det være at du ville skrive mblm og ikke mlbm - men på den anden side; det kan jo være at det slet ikke er mig du mener....

Mht. din latterlige sammenligning med et cirkus - vil jeg opfordre dig til at vælge en sammenligning der rent faktisk anskueliggør hvad du mener. Det virker som om du synes at Kandu er et cirkus og at du ikke kan lide det cirkus pga. nogle (bl.a. mig) af artisterne. Til din information zonker er der mange af dine medartister som ikke kan lide dig - så jeg vil anbefale dig at finde et nyt job...

Til sidst lidt ros: Det er en glimrende måde, hvorpå du får vendt problematikken til at det er dig som er "offeret" - den eneste grund til at du bliver tilsvinet er jo at du selv har opført dig på samme måde. Blot har du gjort det i forbindelse med seriøse (nej jeg mener ikke denne diskussion er seriøs!) spørgsmål, hvor du ikke har kunnet acceptere at der var andre løsninger/sandheder end din. Se det var glimrende

Du opfører dig som USA (i udenrigspolitikken) og når man kører dig på klingen finder man hurtigt ud af, at dit potentiale er mindre end Langeland, når det kommer til militære midler. Zonker - du burde måske overveje, at langt størstedelen af de "fredsbevarende styrker" som forsvarer dig også er trætte af dig; men blot forsøger at dæmpe gemytterne og genoprette (har den nogensinde eksisteret her!) en fornuftig tone! Fred være med dem de gør en god gerning og bliver sjældent skudt.

Med hensyn til ram2's omtalte pibe så tror jeg at den vil kunne fungere som fredspibe, når stridsøksen (dig zonker!) er begravet.

Du er ikke blot en kokasse med et bolche indeni - det er et maltbolche og der er papir om...
(Bon appetit)

NB. Zonker > Jeg håber ikke abstraktionsniveauet i denne mail er for højt for dig, hvis det er skal jeg gerne spare på symbolikken i fremtiden.

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 20-09-02 22:18

AK ja MBLM

Du vil en masse og alligevel fortsætter du din deroute.....

Et af dine allerførste træk herinde, fordi jeg formåede at pille din forretning fra hinanden og dine argumenter faldt helt til jorden :

"http://www.kandu.dk/dk/spg/6425

Har I set www.yttepigen.dk??? Zonker har ikke kun hæklefejl i kysen - hans hjemmesider er heller ikke strikket så godt sammen..."

DU skriver spalte og op spalte ned om at du kun har været her i tre dage og når man så ser på ovenstående, ved man jo godt at dine meninger er foruddannede. Og dyrets intelligentsniveau er meget middelmådigt, men det erfarer du jo ikke når du stryger dets pels.

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 21-09-02 11:06

> Zonker

Tjek lige datoen zonker!!! Jeg havde ærligt talt regnet med at dine latterlige udfald ville ophøre. Naivt af undertegnede - og i forbindelse med din påståede indsats der fik mine argumenter til at falde til jorden - kan jeg jo kun opfordre folk der skulle være i tvivl om rigtigheden af dit udsagn til at klikke på dit link og se om mine argumenter faldt til jorden.

Mht. dyrs intelligensniveau tror jeg ikke at DU skal vove dig ud i den slags abstraktioner. Det ville være at servere en hel del verbale udfoldelsesmuligheder for undertegnede som jeg på nuværende tidspukt ikke har lyst til at benytte mig af.

"DU skriver spalte og op spalte ned om at du kun har været her i tre dage og når man så ser på ovenstående, ved man jo godt at dine meninger er foruddannede. Og dyrets intelligentsniveau er meget middelmådigt, men det erfarer du jo ikke når du stryger dets pels."
- sikke en gang vrøvl! Hvad er dog det for en usammenhængende argumentation og misvisende sammenblandingen af forskellige emner???

Hvilke meninger er det som skulle være foruddannede? Min mening om dig håber jeg ikke du tror er foruddannet - den er baseret på den umiddelbare og senere uddybede væmmelige fornemmelse som opstår når du i dine selvretfærdige vendinger forsøger at gøre opmærksom på din egen suverænitet, men istedet blot gør opmærksom på dine latterligt begrænsede verbale evner og din manglende evne til at forstå, tilegne dig og debattere andres holdninger og meninger.

-/- mblm

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 21-09-02 11:13
Kommentar
Fra : mblm

Dato : 21-09-02 11:50

> Zonker

Du skriver: "Et af dine allerførste træk herinde, fordi jeg formåede at pille din forretning fra hinanden og dine argumenter faldt helt til jorden".

En myg stikker, men når den er ved at suge blod til sig er det ingen sag at kvase dens krop med en lillefinger!!! - Jeg synes du giver indtryk af at lide af storhedsvanvid. Tror du virkeligt at du har "formået" noget som helst i ovenstående sammenhæng? Hvis du gør så tror jeg der er et eller andet galt med din virkelighedsopfattelse. Men det kan jo heller ikke komme bag på nogen...

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 21-09-02 14:29

mblm se dig omkring, det var ikke mig som kom anstigende og troede, at alle bare danser efter ens pibe.

Det var dig der dummede dig så det brager og bagefter forsøger du at ransage dig selv og din manglende samvittighed. For det var da helt åbent, at du dummede dig. og det lagde du heller ikke skjul på offentligt. Udfra det kan man jo konkludere at dit intelligensniveau, som du forsøger at prale så meget af, når lige op til ram2's niveau. Og han har absolut ikke opfundet den dybe tallerken, tværtimod.

er "Og dyrets intelligentsniveau er meget middelmådigt, men det erfarer du jo ikke når du stryger dets pels." vrøvl fordi du ikke formår at tyde hvad der står ?? Og du snakker om andres intelligensniveau. rotflmoa.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-09-02 14:52

Hold nu din tåbelige kæft zonker - du er lige så forudsigelig som en solformørkelse - en god sammenligning i øvrigt. Hvis jeg orkede, kunne jeg skrive dit næste indlæg for dig.

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 21-09-02 15:08

> Zonker

Mht. mit intelligensniveau mener jeg ikke noget sted at have pralet med det. Ikke medmindre du opfatter mine udlægninger af DIN intelligens som værende for at hævde min egen, hvilket ville være en misforståelse af dimensioner. JEG behøver ikke rakke ned på andre for at hævde mig selv.

Jeg dummede mig fordi jeg regnede med at www.yttepigen.dk var en hjemmeside som DU havde lavet - og jeg dummede mig fordi DU fremviste www.yttepigen.dk i forbindelse med dit tilbud om at lave en anden hjemmeside. Og til forskel fra dig er jeg ikke bleg for at indrømme når jeg har taget fejl!

Men hvis du var arkitekt og skulle sælge dig selv til en potentiel kunde ville du vise vedkommende Storebæltsbroen og spørge: "Er det noget i den stil du havde tænkt dig???" - fat dog at der er en grund til at folk misforstår dig nogle gange.

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 21-09-02 15:08

> Zonker

Mht. mit intelligensniveau mener jeg ikke noget sted at have pralet med det. Ikke medmindre du opfatter mine udlægninger af DIN intelligens som værende for at hævde min egen, hvilket ville være en misforståelse af dimensioner. JEG behøver ikke rakke ned på andre for at hævde mig selv.

Jeg dummede mig fordi jeg regnede med at www.yttepigen.dk var en hjemmeside som DU havde lavet - og jeg dummede mig fordi DU fremviste www.yttepigen.dk i forbindelse med dit tilbud om at lave en anden hjemmeside. Og til forskel fra dig er jeg ikke bleg for at indrømme når jeg har taget fejl!

Men hvis du var arkitekt og skulle sælge dig selv til en potentiel kunde ville du vise vedkommende Storebæltsbroen og spørge: "Er det noget i den stil du havde tænkt dig???" - fat dog at der er en grund til at folk misforstår dig nogle gange.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 21-09-02 15:14

Til mblm

Det hjælper ikke du giver ham det 2 gange, eller 20 for den sags skyld, han fatter ikke en sk...
Ram2

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 21-09-02 15:37

> Ram2

Overdrivelse fremmer forståelsen, men forståelse kræver erkendelse - erkendelse kræver fornuft, fornuft kræver intellekt og zonker besidder kun intellekt i stærkt reduceret form. For zonker vil klogskab, visdom, fornuft, logik og forståelse altid være een og samme fænomen; nemlig at han besidder alverdens visdom.

Jo flere svar man finder - jo flere spørgsmål dukker der op! Det er dette der har befæstet mennesket med et manisk behov for at kunne forklare alt. Zonkers metode er ligetil; hans underbevidsthed har kendt hans mentale begræsninger og overbevist ham om at han kender alle svarene - for at beskytte ham mod den virkelige verdens hårde erkendelse af menneskets begrænsede fatteevne.

Min påstand understøttes af at han godt kan argumentere, men at han ikke besidder evnen til at erkende egne begrænsninger eller respektere andres evner og lære af dem.

Vi kan blot blive ved med at skrive om zonker, men det ville vi ikke få noget ud af som du jo selv så rigtigt påpeger i den paralelle debat.

o/- mblm

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 21-09-02 22:58

akja mblm

Med jeres behavioristiske adfærd kommer I ingen vegne....

Du fører dig frem, men når det endelig kommer til stykket, kan du ikke slå ovenstående ord op i en ordbog....

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 21-09-02 23:05

Ikke nok med at du er webdesigner, men du er også psykolog !!!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-09-02 02:16

Til mblm og ram2

Jeg kommer så lige med et pædagogisk spørgsmål
Hvorfor dælen bliver I så ved med at skrive om ham???

Det er da vist ligefør at "Zonker" er gået hen og blevet kult.

//Toupie

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 22-09-02 04:45

Toupie, du har ikke rigtig forstået den dybere mening , og kult - det bliver han aldrig, det har han ikke format til!!!!

Ram2

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 22-09-02 12:01

> Zonker

Til din information:
"Tilhængere af behaviorismen afviser 1. persons perspektivet og fordrer i stedet 3. persons perspektivet. Herved hævder de, at de mentale fænomeners natur fremtræder i vore domme om andres bevidsthedstilstande." citeret fra "Hvad er menneskelig bevidsthed, egentlig? Af stud. mag. Line Bräuner - www.filosofi.net"

Bruger du altid fremmedordbogen når du ikke kan give udtryk for dine holdninger med dine egne ord?

Du skriver: "Ikke nok med at du er webdesigner, men du er også psykolog !!!"
Man behøver ikke være psykolog for at stille en præcis diagnose omkring din person - men du kunne måske få gavn af at kontakte en...?

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-09-02 17:40

Til Ram2

Jo, jeg er ret sikker på jeg har forstået den dybere mening, men at tærske langhalm på dene diskution som I ingen vegne kommer med, er for mig total spild af Jeres jeres liv - og så ovenikøbet på en person/personer som I ikke kender og som i sandsynligvis aldrig kommer til at kende!!!
men ok, jeg er jo ikke bedre selv - blander mig jo også - men mens jeg stadig har min humor i behold og kan se det hele lidt fra oven af, vælger jeg at bruge min tid på noget mere konstruktivt......så ikke èt ord mere fra "pædagogen"

// Toupie

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 22-09-02 18:02

> Toupie

Ditto!

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 22-09-02 21:07

Det er bare i orden Toupie. Godt humør har aldrig skadet nogen.

Mvh
Ram2

Kommentar
Fra : kaasgaard

Dato : 22-09-02 21:20

Hep,

Jeg kan se at indlægget har revet nogle sår op og egentligt virket modsat af hvad, der var min hensigt.

Konflikten stikker åbentabrt dybere end jeg egentligt troede og da jeg ikke kender baggrunden vil jeg ikke blande mig i den længere.

Min eneste hensigt med denne tråd var at opnå en "pænere" (og mere saglig) tone. - Det var måske lidt naivt at tro dette kunne opnås forholdsvist nemt (så ville det jo nok også være sket i forvejen).

Jeg lukker tråden om ca 24 timer, så hvis der er nogle slut kommentarer kan de også nå at komme med.

// Martin

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 22-09-02 21:44

Hej kaasgaard - Mr. know.it.all (din profil)

Dit indlæg har måske givet søde zonker flere sår, men ikke os andre. Man kunne håbe, selv om det er naivt, at årsagen til hele denne polemik har fattet, at det er tide at skifte spor. Det kan godt være at "konflikten" stak dybere end du troede, men hvis du vil vide, hvad der ligger til grund for føromtalte konflikt, så gå zonkers generalieblad igennem, og du vil hurtigt indse, at sådan en skal standses.

Hvis dette ikke kan lade sig gøre, og det er muligt når det er ham, så åbne øjnene for alle, så de ignorerer ham totalt

Formålet med denne "konflikt har udelukkende haft det overordnede formål, som du ligeledes ønsker, en sober (ikke zonker) og saglig tone på Kandu.

Det var nok naivt af dig at tro, at dette ville være en nem opgave, for som du siger, så var det nok sket for længe siden. Forskellen fra før og nu er, at der er nogle der gider og tør at tage fat om nældens rod og rive den helt op.

Mvh
ram2

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 22-09-02 23:14

mblm
Sikken en masse energi du bruger...på at finde ud af hvad behaviorismen er, det lykkedes altid for dig kun at finde halve løsninger...denne er en af dem.
I stedet for en halvkvædet vise fra en stud. mag., burde du kigge under undervisningsmetoder.
Dansk Kennelklub bruger faktisk denne metode overfor uregerlige væsener, min kære ven
PS : jeg har det fint med sidde med linen i hånden og dig i den anden ende.
Lidt til tankeboksen : "Semantisches Verständnis geht auf die Bedeutung der Worte, auf die Begriffe. Syntaktisches Verständnis ergibt sich aus der Ordnung, Anordnung, Form. 'Eine Aussage endet mit einem Punkt."
MJ stud.teac.

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 23-09-02 07:27

> Zonker
Jeg synes du gentager dig selv!

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 23-09-02 07:49

> Ram2

Du skriver: "Man kunne håbe, selv om det er naivt, at årsagen til hele denne polemik har fattet, at det er tide at skifte spor."
> Jeg kunne fristes til at skrive at optimisme aldrig har skadet nogen - desværre er det ikke tilfældet...

> Zonker

Du skriver: "I stedet for en halvkvædet vise fra en stud. mag., burde du kigge under undervisningsmetoder. Dansk Kennelklub bruger faktisk denne metode overfor uregerlige væsener, min kære ven "
> Respekten for din latterlige symbolik og mangelfulde argumentation bliver ikke bedre af ovenstående.

Du skriver: "PS : jeg har det fint med sidde med linen i hånden og dig i den anden ende."
> Bortset fra den indirekte insisteren på at du naturligvis har vundet over alle dine modstandere i de sidste par dage - kan jeg ikke lade være med at more mig lidt over sammenligningen. Den var sgu' godt fundet på
At udsagnet, set i en større helhed, endnu engang giver udtryk for at du lever i din egen verden vil jeg blot pointere - og håbe at denne verden giver dig en følelse af velvære. Det ville være en skam at bruge så meget af din, i forvejen begrænsede, mentale kapacitet på at opbygge disse luftkasteller, hvis ikke det bibragte dig noget positivt.

> Kaasgaard

Du skriver: "Jeg kan se at indlægget har revet nogle sår op og egentligt virket modsat af hvad, der var min hensigt."
> Har netop haft samme problem på et lignende indlæg. Jeg tror løsningen på zonkerproblemet er givet med dels din opskrift:

*Begge parter læser lige sin tekst igennem inden, der trykke 'submit'.
*Begge parter lader være med at provokere den anden part.
*Zonker fralægger den til tider grove tone.
*Resten undlader at chikanere zonker.

- og dels med den klausul, at det ikke behøver at blive opfattet som en krigserklæring såfremt man er uenig med zonker eller påpeger dennes mangelfulde eller misvisende argumentation såfremt man bliver et offer for den eller oplever den i forbindelse med et seriøst spørgsmål.

Ignoranter bør ignoreres!

o/- mblm

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 23-09-02 08:07

mblm:
Fordi man ikke er enig med folk, er det absolut ikke ensbetydende med at noget er mangelfuldt og misvisende.
Jeg har op til flere gange påpeget ting overfor dig, som ligger lige for, men du derimod tror at du i din egen selvforheligelse, skal være centrum hele tiden, og kan man ikke det kommer der en endeløs pludren om dit og dat, som rent konkret intet har med indlægget at gøre.
Du forstår ikke at argumentere lige for, men skal væve hele tiden og hvis du ved en smule om pædagogik, som du elsker at citere, vil du vide at det faktisk er pædagoger som væver hele tiden og ikke kommer ud af stedet.
Slut herfra.

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 23-09-02 08:38

> Zonker

Du skriver: "Fordi man ikke er enig med folk, er det absolut ikke ensbetydende med at noget er mangelfuldt og misvisende."
> Hvor er jeg glad for at du har fattet det! Mine forventninger til at din opfattelse af ovenstående sætning også gælder imod dig selv er desværre ikke høje.

Hvis du læste mine indlæg ville du forstå at jeg ikke er ovenud begejstret for pædagogik. Og lad mig gratulere dig for endnu engang at vælte møgdynen tilbage i stedet for at tage kritikken til dig.

Giv mig dog en chance for at ignorere dig. Nu gider jeg ikke spilde mere tid på dig - og hvis du har det ligeledes skulle vi måske bare stoppe her. Hvis du bliver ved som du plejer kommer der nok en anden mulighed for at fortsætte vores skriftlige mundhuggeri ;-(

Ignoranter bør ignoreres!
o/- mblm

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 23-09-02 21:11

mblm det er da et problem at du skal ignorere dig selv. rotflmao.

Godkendelse af svar
Fra : kaasgaard

Dato : 23-09-02 21:18

Tak for svaret mango.

"Fake it until you make it" er nu højt placeret på min liste over yndlingsudtryk :)

Fra nu af blander jeg mig ikke i stridigheder og holder mig til at svare på spørgsmål ;)

Tak for de mange kommentarer.

// Martin

Kommentar
Fra : mblm

Dato : 24-09-02 08:51

Gaab!