/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
De foreste plader på komfuret virker ikk~
Fra : Bragesvej
Vist : 3304 gange
50 point
Dato : 08-04-05 19:47

Her til aften, var der pludselig ingen varme i de foreste plader, alt andet vir perfekt,
jeg mener det skete efter vi brugte grillen??

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 08-04-05 19:49

En fase er død. Kontrollere sikringer.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-04-05 19:53

Det vil sige en af de 3 sikringer der sider på gruppen ( Der hvor der står komfur)

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 08-04-05 20:00

Som Teil skriver, ja. Keldd.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-04-05 20:10

Det hjalp desvære ikke... alle tre blev skiftet.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-04-05 20:25

Når noget er gået i stykker, og jeg ikke ved hvad der er galt.... så siger jeg det er system regulatoren, der er røget
Det får 24 timer til at gå i orden, så ud og ind med et nyt!

Knappen har måske været over på porylyse, jeg mener at have hørt at dette bruger meget strøm, og man så ikke kan bruge alle plader...?

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 08-04-05 21:25

mangler der andet strøm???
er det hus eller lejelighed??

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-04-05 23:14

Det er hus, nej der mangler ikke andet strøm.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-04-05 23:15

komfuret sidder på en gruppe for sig selv.

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 08-04-05 23:49

Hvad jeg ikke fatter er, at det er to plader ikke én eller alle, men de to foreste??

Ps. Det er et keramisk komfur.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-04-05 09:39

denne fejl lyder som der mangler i fase eller hvis der er ur i er der en funktion tid/time den låser også somregl de 2 foreste plader hvis den stå i denne funktion

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-04-05 09:47

med et multimeter (Voltmeter) er det muligt at måle over de 3 sikringer der skal være ca 400v (i mellem 1 & 2 - 1 & 3 - 2 & 3 ) IKKE 230v så er det nemlig gået en sikring

en polsøger/polit er ikke anbefale på 400v da den kan være misvisne

Kommentar
Fra : Bragesvej

Dato : 09-04-05 10:35

Rotw.. Der er et ur i komfuret...jeg har prøvet at tage alt strøm fra komfuret, uden held, nu er komfuret ret misvilige hold, (Af forige ejere).

Så penge og for meget tid gider jeg ikke ofre,....den eneste der er glad er min kone, hun håber på et nyt komfur

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-04-05 11:17

det er med trykknapper ikke der er sikkert en af knapperne der skal deaktiveres ved et tryk eller drejes

Godkendelse af svar
Fra : Bragesvej

Dato : 13-04-05 11:22

Tak for svaret Teil. komfuret er stået af, en skal jo have pointet, så selv om teil ikke hade ret, var det ham der svaret først!