/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Gaveideér ønskes...
Fra : Nuserpigen
Vist : 491 gange
300 point
Dato : 08-04-05 16:42

Hejsa
Vi er inviteret til 20 og 25 år´s fødselsdag´s fest, men har overhovedet ingen ide om, hvad de skal have i gave....
Har spurgt dem, hvad de ønsker sig, men det ved de ikke rigtig...
Ville gerne give dem en fælles gave, men synes det er svært og finde på noget personligt....
Nogle der har nogle gode ideér...??
På forhånd tak

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 08-04-05 16:44

Hvis de har 2 computere, så giv dem 2 licenser til counterstrike eller half-life - alt efter hvor meget du vil ofre på dem.. Det den bedste gave!

/Karl_Smart

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-04-05 16:44

Er de er par ?
Hvad køn har de 2 personer ?

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-04-05 16:46

Fælles...nå så er det nok et par....undskyld

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 08-04-05 16:46

Det er et kærestepar.... De bor ikke sammen.... men stadig hjemme i den trygge rede....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-04-05 16:48

Hvad må gaven koste?

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 08-04-05 16:55

Tror omkring 400 kr. Men det kommer an på gaven....

Kommentar
Fra : 1975

Dato : 08-04-05 16:57

Hvad med gavekort til biografen og en kæmpe pose slik.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 08-04-05 17:01

1975...
Ja, men det er ikke så personligt....
Kunne godt tænke mig et eller andet krativt måske.... noget sjovt eller noget i den retning....
Men fyr endelig løs med ideér....

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 310 point
Dato : 08-04-05 17:01

Hvad så med et gavekort til en god portrætfotograf. Det er ikke noget man får hver dag eller selv tænker på. Om det så kan fåes til ca. 400 kr. ved jeg ikke, men det var vel værd at undersøge. I øvrigt afhænger prisen vel af hvor mange billeder der skal tages og hvilken størrelse der vælges. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-04-05 17:04

Hvis fotografen viser sig at være for dyr for jer, kunne I måske snakke med andre der er lige så meget i tvivl som jer selv og give en delegave.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 08-04-05 17:04

arne...
Det var måske ikke så tosset....
Kender en fotograf, så det kunne måske gøres til rimelige penge...

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-04-05 17:09
Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-04-05 17:16

Er det meningen de skal flytte sammen i nær fremtid, ellers synes jeg nu ikke ideen med en fælles gave er så go', medmindre I giver dem et eller andet gavekort som de så skal bruge sammen.

mvh dova

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 08-04-05 17:24

dova...
Jo det er da meningen at de skal flytte sammen i nær fremtiden....
De siger at de ikke mangler noget til, når de skal flytte sammen.... så det er lidt svært....
Det kan også være en gave til dem begge, i stedet for en fælles gave....
Så bare kom med en masse ideér, så jeg har lidt og tage af....

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-04-05 17:27

Ja så er bentjuul's råd vel en gave der forbruges af dem begge, og min en fællesgave til evig fælles glæde?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-04-05 17:58

Jeg synes du skal bestille forsiden af en avis.

Jeg mener 2 forsider.

En hvor den ene er født og en hvor den anden er født.

Sæt forsiderne i pæne rammer (hver for sig), rammerne kan købes til en rimelig penge.

På forsiden kan de så læse, hvad der var meget aktuelt den dag, de blev født.

Hvis det skulle vise sig at de ikke vil blive boende sammen på længere sigt, så kan de altid tage deres eget "billed" med sig.

Hilsen ans og god week-end

Kommentar
Fra : Rosenduft

Dato : 08-04-05 18:11

Jeg fandt en hjemmeside www.bbqter.dk

Det ser godt ud,og jeg overvejer selv at give en som gave.

Kommentar
Fra : oberwelt

Dato : 08-04-05 19:09

Jeg syntes det med gavekort til fotograf er en rigtig god ide, det vil jeg måske selv bruge engang.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 08-04-05 19:36

arne.... ja det kunne være en god kompination....
Ans... det kunne også være en god ide..... Jeg bor i nordjylland, hvor for jeg fat i forsiden af nogle aviser....? Biblioteket?

Kommentar
Fra : Rosenduft

Dato : 08-04-05 19:36

Hovsa - det kræver måske lige at de har en båd!!!
- eller gør det? Det er lidt svært at se ud fra den ikke færdigbearbejdede hjemmeside.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-04-05 19:40

Nuserpigen - Henviser din seneste bemærkning til min Dato : 08-04-05 17:04 eller til Dato : 08-04-05 17:27

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-04-05 19:49

Nu ved jeg ikke hvilken avis du vil /ønsker bruge.

Du kontakter den pågældende avis og bestiller en forside fra den og den dato. De kan så sende dig en kopi i "naturlig" størrelse.

Herefter køber du så en ramme, der passer til størrelsen.

Nu ved jeg godt, at det er en 20/25 års fødselsdag, der er tale om, men i min familie har det været brugt som dåbsgave.

De unge har stadig "avisen" hængende på væggen.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 08-04-05 19:56

Det kunne også blive til en tegning af de 2 fødselarer.

På "tegnebordet" er der måske nogen, der vil gøre det meget billigt ?

http://www.portraetmaleri.dk/index.htm
http://www.lonelamp.dk/default5.htm
http://www.tegnebordet.dk/index.php?vis=nygalleri.php

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 08-04-05 19:59

God ide ans og det er da en personlig god gave som de hver får.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 08-04-05 20:36

arne... det var din kommentar 08-04-05 17:27 jeg hentydede til....
Synes det er en god ide med de aviser... men de skal vi have en ting mere.... hvad kunne der evt. være?

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 08-04-05 20:37

hov... der gik vist lidt koks i stavningen....
Jeg mener.... de skal nok have en ting mere.....

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-04-05 20:49

Om du vil give dem mere end "aviserne" , hvis det bliver til det, er jo op til dig.

Du skrev tidligere at det måtte koste 400,- kr

Aviserne incl. ramme vil koste ca. 200 kr. pr stk.

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 09-04-05 00:38

ans....
Ja oki, så kan jeg godt se, at det passer med de omkring 400 kr...
I er stadig velkommen til og komme med ideér...

Kommentar
Fra : Nuserpigen

Dato : 09-04-05 23:11

Slet ikke nogen der har flere ideér??

Godkendelse af svar
Fra : Nuserpigen

Dato : 12-04-05 22:58

Hmm... Havde ellers håbet på flere ideér....
Tak for svaret arne.jakobsen....
Hilsner fra Nuserpigen