/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Forstærker til højttalere?
Fra : mango
Vist : 439 gange
50 point
Dato : 15-09-02 22:14

Kan man forstærke lyden fra fjernsynet til udgang, og hvad man evt. skal bruge? Da jeg gerne vil have sat en større udgang på, så jeg kan sætte nogle større højttalere til!!
PS: Jeg har ikke en stand forski påét
Venligst
Mango

Accepteret svar
Fra : theking

Modtaget 60 point
Dato : 15-09-02 22:26

Det kræver at du har en forstærker med en ledig indgang feks Aux. Og så kræver det at dit fjernsyn har en udgang i form af et scart stik som er et stort bredt stik eller phono stik som er 2små hvide og røde stik. Hvis det er scart så kan du købe en ledning som går fra scart til phono og så skal scart i tvét og phono iAux indgangen på forstærkeren. Hvis der er phono påtvét er det ligetil rødt stik til rød på Aux og hvidt stik til hvidt på hvid Aux.
med venlig hilsen TheKing.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-09-02 21:20

mango wrote:
> Kan man forstærke lyden fra fjernsynet til udgang, og hvad man evt.
> skal bruge? Da jeg gerne vil have sat en større udgang på, så jeg kan
> sætte nogle større højttalere til!!
> PS: Jeg har ikke en stand forski påét

Hej Mango

Du vil formentlig kunne få et bedre svar i news:dk.teknik.lyd hvor de netop
beskæftiger sig med den slags. Men hvis du har en scart udgang (eller endnu
bedre: en 3-stik phono udgang) kan du trække lyden ned i en almindelig
indgang på en forstærker og derfra ud til højttalerne. Enhver
elektronikforretning (eller radio/hifi-forretning) med respekt for sig selv
vil kunne hjælpe dig med stik/kabler.

Mvh
Nikolaj

Kommentar
Fra : bruchle

Dato : 22-09-02 01:32

theking har helt ret !