/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
LAN koblet til stofanet
Fra : northernform
Vist : 331 gange
200 point
Dato : 08-04-05 15:29

Jeg kører Windows XP på begge maskiner. Jeg har et netværk koblet sammen med et krydskabel PC1 har to netkort et til stofanet og et til LAN. LAN PC1 IP 192.168.9.11 Undernetmask 255.255.255.0. LAN PC2 IP 192.168.9.12 Undernetmask 255.255.255.0. De to maskiner kører fint sammen. Mit Stofanet gør brug af DHCP. Problemet er at få PC2 på internettet, hvordan kobler jeg de to netkort i PC1 sammen?

Kommentar
Fra : o_k

Dato : 08-04-05 16:26

Hey Jeg kører winxp pro på 2 maskiner med stofanet, her er lidt hvordan jeg fik det til at kører. Pc 1 har 2 netkort det 1 er sat til stofanet (modem) det skal du tillad andre bruger på netværket at oprette forbindelse gennem computers internetforbindelse. Nr 2 netkort er sat ip-192.168.0.1 undernetmaske 255.255.255.0. På pc 2 netkort er sat til, Hent automatisk en ip adresse. Så tror jeg det vil virke.

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 08-04-05 16:34

Microsoft har skrevet en god gennemgang i denne artikel: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;314066

/Karl_Smart

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 08-04-05 16:42

Jeg har lige læst den lidt mere grundigt igenne, og måske er den ikke så god alligevel...

Den nemmeste måde er at køre "Guiden Netværksinstallation" (også kaldet "Konfigurer et Hjemmenetværk..."), som du finder en genvej til i kontrolpanelet eller i Netværksforbindelser..

Når du kommer til "vælg en forbindelsesmetode" skal du på PC1 vælge alternativ nr. 1 (Denne computer opretter direkte forbindelse til internettet osv..) og derefter vælge det netkort, som er forbundet til internettet.
På PC2 vælger du alternativ nr. 2 (Denne Computer opretter forbindelse til internettet gennem en lokal gateway osv..).

Herefter kører du resten af guiden igennem, og vupti - PC2 skulle gerne kunne komme på nettet vie PC1 (Forudsætter selvfølgelig at begge computere er tændt..)

/Karl_Smart

Kommentar
Fra : northernform

Dato : 08-04-05 16:51

Ja det er nemt at få det til at virke på den måde, men jeg skal bruge to statiske ip adresser da jeg senere skal bruge dem til mit Linux netværk. Så DHCP i mit LAN er udelukket. Er der ikke andre muligheder?

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 08-04-05 22:34

er du sikker på at STOFA automatisk giver dig 2 statiske IP'er? mener jeg nemlig ikke de gør..

Kommentar
Fra : northernform

Dato : 09-04-05 12:20

Nej, IP adresserne er til mit LAN jeg har sev tastet de ind.