/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Fyld i pasta m.m.
Fra : Tulletine
Vist : 779 gange
275 point
Dato : 08-04-05 13:06

Hej,
jeg har købt kæmpe pasta "skåle" Det er nærmest rør hvor hullet er på størrelse med min tommelfinger i den ene ende og klemt sammen så de næsten er lukkede i den anden ende og og cirka 5-8 cm lange.
De skal bruges til en forret hvor hovedretten er en speciel slags lasagne med rodfrugter, oksekød og tomatsovs.
Hvilket fyld kan jeg putte i dem ?
Skal jeg koge dem først og fylde dem bagefter ?

Jeg ser frem til jeres ideer.

Mvh
TulleTine

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-04-05 13:18

Jeg så denne opskrift i Go' Morgen Danmark for et par dage siden

http://opskrifter.tv2.dk/article.php?id=2167035

Du skal ikke koge "rørene" først, så bliver de bløde og du kan ikke komme fyld i.

Hilsen ans og god week-end

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 285 point
Dato : 08-04-05 13:51

Hej Tulletine
Til 250 gram rør:
800 gr spinat
40 gr smør
salt
60 gr finthakket skalotteløg
2 cl. cognac
3 spsk piskefløde
1 æg
8o gram revet Tomme de savoie
70 gr hakkede valnødder
kværnet peber
friskrevet muskatnød

Lav en god bechamelsauce med 30 gr lagret Mimolette og 100 gr tomme de savoie.

Hæld saucen hen over de fyldte rør, der er kogte ,og drys med rasp og dryp med lidt smeltet smør og ind i ovne i ca 20 minutter på 180-200 grader.
mvh mcloud

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 18-04-05 11:20

Er der andre foreslag .............

Kommentar
Fra : dadman

Dato : 19-04-05 11:16

Hej!
Skal du lave det helt enkelt, så er blandingen helbladet spinat, ricottaost ristet bacon og parmesan samt lidt ristet bacon eller skinketern altid en god ide. Det giver en god konsistens og smagen er kanon! Læg dem i et ildfast fad og bag dem med noget tomatsauce over, kan evt. laves helt enkelt af en dåse flåede, et fed hvidløg, et dryp olivenolie, salt, peber og basilikum. Blend det og hæld det over. 15-20 min. ved 200 c. så skulle det være i orden. Salat (kraftig) til.
Dadman

Godkendelse af svar
Fra : Tulletine

Dato : 18-07-05 14:36

Tak for svaret mcloud - det smagte super!