/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvilken browser
Fra : calista
Vist : 371 gange
15 point
Dato : 08-04-05 11:36

bruger du til at besøge kandu med? Eller andre sites på nettet for den sags skyld*S*

Jeg er blevet overtalt til at skifte fra IE til Firefox og jeg ved sgutte helt hvad jeg skal synes om det. Jo, der er nogle rare ting, indbygget pop- up blocker fex.. Men det er da også noget af det eneste gode jeg kan få øje på.

Men nu til mit spørgsmål. Hvilken browser bruger DU og hvorfor?

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 25 point
Dato : 08-04-05 11:57

IE5+ (IE6) Da majorteten af browsere der bruges på nettet er af dette fabrikat, er det nemt at teste om et stykke html-/javascriptkode fungerer som tænkt for hovedparten af klienterne.

At skrive total browser-indifferent (cross browser) kode er et helvede. Det orker jeg kun, hvis det forlanges og da bliver jeg selvfølgelig også nødt til at teste op mod Firefox.

Ved at overholde standarden for HTML 4.01 og CSS2 er man et langt stykke ad vejen og 98% af koden vises korrekt i alle browsere.

Har du forresten selv prøvet den nye Netscape 8 ??? http://www.kandu.dk/dk/tip/10762

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : calista

Dato : 08-04-05 12:23

Jeg troede netskab var død og borte!
Det er ihvertfald MANGE år siden, jeg sidst har set lige den browser!

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 08-04-05 16:53

Jeg bruger enten mozilla, safari eller firefox, alt efter hvilken comp. jeg sidder ved

Kommentar
Fra : nebis

Dato : 08-04-05 16:55

... glemte lige at sige, at grunden er primært, at jeg stort set aldrig sidder ved en windows maskine + de andre browsere har alle tabs, så man kan have flere sider åbne samtidig uden at skulle fedte rundt mellem flere vinduer

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-05 17:07

Jeg synes nu at tab'ed browser's er lidt overvuderede. Jeg mindes den gamle Word til Win3.1 der så vidt jeg husker var implementeret som et MDI (Multible Document Interface) objekt (..same story). Om man skal søbe rundt i flere vinduer eller i ; flere vinduer i ét vindue, er for mig at se ét fedt.

Den nye Explorer 7 bliver, så vidt jeg har hørt, også en tab'ed browser

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-04-05 23:22

Man kan skam lave sin egen calista : http://www.udvikleren.dk/article.php?techid=4&aid=243

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 12-04-05 16:21

Molokyle - du glemte at fortælle om VB6 hjælpefilen som fylder 2 CD-rom + at VB6 jo ikke er gratis.

Jeg bruger IE5.0 / IE6 / Firefox / Mozilla (under Linux)
En af mine venner bruger netcape, for som han siger............der er ikke så mange der gider at hacke en netcape.
Vil man køre med flere browsere på en gang, så kan løsningen være to skærme.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 01-05-05 19:29

Firefox tab'ed browser er lidt smart, da man kan gemme alle de adresser man laver med tabs.
Men Calista - jeg har lavet en browser til dig.
Den er kun på udviklingsstadiet og har ikke nogen form for sikkerhed. Til gengæld tror jeg ikke der er skrevet nogen virus til den.
Den er her: ftp://hirsenet.dk

Godkendelse af svar
Fra : calista

Dato : 29-09-05 13:05

Tak for svaret molokyle.