|
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 08-04-05 12:06 |
|
Når varmen forsvinder, skyldes det enten vandmangel eller at der kommer luftlommer i anlægget.
Luftlommer kommer af, at der et eller andet sted slipper luft ind i anlægget, og selv om jeg ved du ikke bryder dig om tanken, skyldes det desværre oftest en lille utæthed i en toppakning.
Men så burde den ventil i dækslet, lukke overskydende vand ud.
Den er der for at beholderen ikke skal springe i sådan et tilfælde, og så for at lukke luft ud når vandet udvider sig når motoren bliver varm.
Men okay,prøv da i første omgang at skifte det dæksel.
I teorien er der da en lille mulighed for, at det er den der er skyld i problemet.
Hvordan reagerer væsken når du piller dækslet af med motoren i gang.
Hvis der kommer væske ovenud eller hvis væsken ligesom "arbejder" op og ned, så er det ikke godt.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 08-04-05 12:18 |
|
Valde
Det går sgu ikke på den model der.
det er et lukket trykanlæg med overtryksventil.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : Bragesvej |
Dato : 08-04-05 12:45 |
|
"Hvordan reagerer væsken når du piller dækslet af med motoren i gang."
Ja når motoren er drift varm, så syder det jo der nede fra, det er vel meget normalt...
Der er fyldt vand til max, der sider et lille hul lidt over manx, når motoren er varm, kommer der vand tilbage til beholderen....
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 08-04-05 13:13 |
|
Hvad mener du med "vand tilbage til beholderen"
Der skulle da gerne være vand i beholderen hele tiden, og endda højere vandstand med varm motor end kold, netop fordi vandet ved varme udvider sig.
Det med en ventil i motoren har jeg alligevel aldrig hørt om
Den eneste "ventil" i motoren er da termostaten.
| |
| Kommentar Fra : CCjunior |
Dato : 08-04-05 13:27 |
|
Jeg har haft en Passat hvor den lavede samme nr.. der var det " sikringen " som var gået i udu... der sidder en slags ventil som gør at der ikke kan komme kogende vand ind i bilen i tilfælde af at varmeappearatet går. hvis den ventil går i stykker så blokerer den for al cirkulation ind i bilen og så skal den skiftes...
Junior
| |
| Kommentar Fra : sipelip |
Dato : 08-04-05 13:39 |
|
jeps, den ventil sidder også i min golf2, og den kalkede også til. Du kan god fjerne den eller bore igennem den for at slippe for problemet, eller du kan montere en ny - det er ganske enkelt. Mit problem var dengang at der aldrig blev ordentligt varmt i kabinen, så når dit problem er periodisk, ved jeg ikke om det er den - men prøv at startet med at afmontere den, og så se om det hjælper og det er der fejlen ligger. Den sidder helt oppe ved torpedoen, ved de to vendslanger der går ind til kabineradiatoren.
Når bilen er kold, er der altså fint vand i ekspansionsbeholderen. Men hvad når den er kørt godt varm? Hvis derr er en luftlomme, så vil trykket presse lommen sammen, og der vil derved forsvinde en masse vand fra ekspansionsbeholderen. Hvis systemet er som det skal være, så skal der løbe kogende vand ud af beholderen når du letter på dækslet.
Men prøv først uden ventilen, og se om ikke det hjælper. Det lyder meget plausibelt.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 08-04-05 13:41 |
|
CCjunior.
Jamen, det må være den ventil der på nogen modeller sidder oppe på slangen lige før varmeapparatet??
Men det tror jeg ikke det gør på Golfen, for på min søns Golf gik varmeapparatet, og der fossede vandet ind i bilen.
Og det var/er et svagt punkt på Golferne, at varmeelementet går i stykker, og mange af dem blev indkaldt dengang og fik det skiftet, netop fordi det var farligt med det varme vand i kabinen.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 08-04-05 13:46 |
|
Det er forresten en "hane" der regulerer hvor meget vand der lukkes gennem varmeapparatet.
Men det lyder ulogisk, at den skulle have noget at gøre med at varmen (og måske cirkulation i anlægget) kommer igen når dækslet på ekspansionsbeholderen løsnes.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : CCjunior |
Dato : 08-04-05 13:46 |
|
jeg ved ikke så meget om de andre modeller, kun hvordan det var på vores..
jeg mener den sad meget tæt op af topstykket på vores, at slangen faktiks var hæftet fast held der oppe..
men vi fik vores pillet af og kort tid efter gik varmeapearatet...jeg tror ikke det kunne holde til at få så varmt vand ind, så hvis det er den ventil det er galt med så skift den, det bliver dyrer at lade være...
| |
| Kommentar Fra : Bragesvej |
Dato : 08-04-05 14:42 |
|
vand tilbage til beholderen...
Ja i toppen ef beholder sider der en slange, så der kan løbe vand ind i beholderen...og der kommer vandet retur fra motoren??
Vandet synker ikke.
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 08-04-05 16:15 |
|
Jamen sådan skal det jo være.
Det er jo fordi vandet hele tiden cirkulerer gennem anlægget.
Jeg synes du skal snakke med ham der har solgt dig den motor, er det ikke også ham der lagde den i?
En anden ting, hvad med temperaturmåleren på instrumenterne.
Hvordan opfører det sig.
Hvor meget viser den normalt, og ændrer det sig når varmen forsvinder?
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 08-04-05 17:42 |
|
Jamen så prøv da at skifte det dæksel i første omgang.
og hvis det ikke hjælper, så tager du fat i ham der har solgt motoren, for hvis ikke du havde problemet med den anden motor der var i, er der noget galt med den her.
mvh dova
| |
| Kommentar Fra : dova |
Dato : 08-04-05 19:38 |
|
Efterspændes
Hvad dælen er det nu for noget, og hvad vil han efterspænde????
Der skulle da helst ikke være noget der skal efterspændes.
Forhåbentligt ved den mekaniker da hvad han har med at gøre
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|