Hijackthis log
Fra : Toupie
Vist : 334 gange
300 point
Dato : 08-04-05 10:52

Nu er der en ny computer der trænget til en omgang, så er der en venlig sjæl der har lyst til at tjekke denne log?

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\ibmpmsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\System32\atievxx.exe
C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\PROGRA~1\IBM\CLIENT~1\cwbbs.exe
C:\PROGRA~1\IBM\CLIENT~1\cwbntred.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\IBM\Client Access\CWBPROVD.EXE
C:\WINDOWS\System32\tp4mon.exe
C:\Programmer\IBM\Client Access\cwbuitsk.exe
C:\Programmer\IBM\Client Access\CWBSVD.EXE
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\WLAN Utility\WlanMon.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\Programmer\IEEE 802.11g Wireless LAN Utility\WLANUTL.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\xxxxx\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\2DGNIPU5\hjt[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\PROGRA~1\IBM\CLIENT~1\cwbbs.exe,C:\PROGRA~1\IBM\CLIENT~1\cwbntred.exe,C:\PROGRA~1\IBM\CLIENT~1\cwbprovd.exe,C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,
O4 - HKLM\..\Run: [TrackPointSrv] tp4mon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access Service] "C:\Programmer\IBM\Client Access\CwbSvStr.Exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access Taskbar] "C:\Programmer\IBM\Client Access\cwbuitsk.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access API Daemon] "C:\Programmer\IBM\Client Access\cwbappcd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access Help Update] "C:\Programmer\IBM\Client Access\cwbinhlp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access Check Version] "C:\Programmer\IBM\Client Access\cwbckver.exe" LOGIN
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [THGuard] "C:\Programmer\TrojanHunter 4.2\THGuard.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EN WLAN Utility] C:\Programmer\WLAN Utility\WlanMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ANIWZCS2Service] C:\Programmer\ANI\ANIWZCS2 Service\WZCSLDR2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?
O4 - Global Startup: IEEE 802.11g Wireless LAN Utility.lnk = ?
O4 - Global Startup: VPN Client.lnk = ?
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: Ekstern Client Access-kommando (Cwbrxd) - IBM Corporation - C:\WINDOWS\CWBRXD.EXE
O23 - Service: IBM PM Service (IBMPMSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

Der er tjekket med stinger, ad-aware, microsoft spy, panda og aboutbuster.
Desværre så er det en pc der står langt fra mig, så enten skal jeg guide ejeren over telefonen eller også kan jeg først komme til pc´en igen på tirsdag.

// Toupie

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 08-04-05 20:12

Bliver computeren brugt som server??

Hvis den IKKE gør skal disse fixes:
F2 - REG:system.ini: UserInit=C:\PROGRA~1\IBM\CLIENT~1\cwbbs.exe,C:\PROGRA~1\IBM\CLIENT~1\cwbnt red.exe,C:\PROGRA~1\IBM\CLIENT~1\cwbprovd.exe,C:\WINDOWS\system32\userinit .exe,

O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?

Hvis den gør, så er den kun denne her:
O4 - Global Startup: GStartup.lnk = ?

Sådan gør du:
Kør Hijackthis, scan, sæt flueben ved linierne listet her, luk alle vinduer undtaget Hijackthis, klik på fix checked, luk hijackthis igen.

Når det er klaret, skal jeg se en ny log

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 08-04-05 20:36

Hej Arlet

Computeren bliver ikke brugt som server, men det kunne godt se ud som om der er en i nærheden der også bruger trådløs forbindelse, for når jeg kigger på forbindelsen står der 2 hvoraf den anden står som "default" og selvom den er deaktiveret bruger den 57 % af forbindelsen - kan det være "ham den anden" der har koblet sig på denne computer??

Jeg har taget computeren med mig, så jeg tjekker når jeg kommer hjem i aften og sender en ny log

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 10-04-05 10:14

Arlet jeg håber du har lidt tålmodighed, fo jeg bliver nød til at vente med at sende en ny log ind, indtil jeg får computeren retur til ejeren og koblet på nettet At overføre fra dén computer til min er totalt umuligt da den hverken vil tage disketter eller har office indlagt....Det bliver for dyrt i skiver hvis jeg skal brænde hver gang.

// Toupie

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 10-04-05 12:44

Helt i orden.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 15-04-05 11:50

Hej Arlet så er jeg klar igen

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\ibmpmsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\atievxx.exe
C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\IBM\Client Access\cwbuitsk.exe
C:\Programmer\IBM\Client Access\CWBSVD.EXE
C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\Programmer\WLAN Utility\WlanMon.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Programmer\IEEE 802.11g Wireless LAN Utility\WLANUTL.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\WINDOWS\PCHealth\HelpCtr\Binaries\MSConfig.exe
C:\WINDOWS\System32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\xxxx\Lokale indstillinger\Temporary Internet Files\Content.IE5\2DGNIPU5\hjt[1].exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://signon.stofanet.dk/
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access Service] "C:\Programmer\IBM\Client Access\CwbSvStr.Exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access Taskbar] "C:\Programmer\IBM\Client Access\cwbuitsk.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access API Daemon] "C:\Programmer\IBM\Client Access\cwbappcd.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access Help Update] "C:\Programmer\IBM\Client Access\cwbinhlp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access Check Version] "C:\Programmer\IBM\Client Access\cwbckver.exe" LOGIN
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Programmer\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [EN WLAN Utility] C:\Programmer\WLAN Utility\WlanMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ANIWZCS2Service] C:\Programmer\ANI\ANIWZCS2 Service\WZCSLDR2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: IEEE 802.11g Wireless LAN Utility.lnk = ?
O4 - Global Startup: VPN Client.lnk = ?
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O23 - Service: Cisco Systems, Inc. VPN Service (CVPND) - Cisco Systems, Inc. - C:\Programmer\Cisco Systems\VPN Client\cvpnd.exe
O23 - Service: Ekstern Client Access-kommando (Cwbrxd) - IBM Corporation - C:\WINDOWS\CWBRXD.EXE
O23 - Service: IBM PM Service (IBMPMSVC) - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\ibmpmsvc.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

Måske du også kan hjælpe mig med fgl.

Når jeg går i msconfig -->>tjenester - så står "netlogon" som stoppet, hvordan får jeg den aktiveret?

// Toupie

Accepteret svar
Fra : arlet

Modtaget 300 point
Dato : 16-04-05 08:30

Loggen er ren nu..

Ang. dit andet problem.

Det fixer du således:
Klik start | kør, skriv services.msc og tryk enter.

Find tjenesten netlogon, højreklik på den og vælg egenskaber.

Godkendelse af svar
Fra : Toupie

Dato : 16-04-05 22:34

Tusind tak for svaret Arlet