/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
voks på vindusviskeren..shit!
Fra : Svend.Skaaning
Vist : 567 gange
200 point
Dato : 08-04-05 06:58

Hvordan fjerner man voks fra vindusviskeren?..efter bilvask. Jeg har forsøgt med de spritklude, det hjalp men er ikke helt ok.. mvh Svend

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 08-04-05 07:03

Har du prøvet at rense dem med et overskåret æbel???
Det er bare godt at rense vinduesvisker med, annefales fra flere sider. Ruden kan renses med den anden halvdel af æblet.

MVH

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-04-05 07:07

Acetone tar det ..... det må under ingen omstændigheder se bilens lak....
Du skal ikke bade bilen i det, bare tøre ruden af med det, husk lige at give dine viskere en lille tur også..
Da det jo også er på disse...
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-04-05 09:04

Prøv at rense rude og viskerblade med eddikesyre.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ee

Dato : 08-04-05 10:24

Fakta har et produkt som hedder AUTOSOL CENSUR RUDERENS
man kommer ganske lidt i sprinklervæsken og får en helt ren forrude, jeg er lige selv begyndt at bruge det og det er første gang jeg har kunne få ruden helt ren, jeg har også prøvet den med æbler m.m og det hjælper ikke en fis

Accepteret svar
Fra : hjkofoed

Modtaget 200 point
Dato : 08-04-05 16:38

Rens ruder og viskere med en terpentinvædet klud. Rens derefter (som Molo skriver) med edikesyre eller et andet afkalkningsmiddel til kaffemaskiner.

Godkendelse af svar
Fra : Svend.Skaaning

Dato : 10-04-05 13:39

Tak for svaret hjkofoed.
            mvh Svend

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 10-04-05 21:10

Selv tak, og god arbejdslyst

H-J