/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Messenger 7 vil ikke acceptere filer????~
Fra : Tobster
Vist : 490 gange
100 point
Dato : 07-04-05 21:48

Har lige DL og installeret det nye Messenger 7 (ikke beta)

Men nu kan jeg hverken sende eller modtage filer....

Jeg får følgende tekst når jeg forsøger at modtage en fil:

"'Person' forsøgte at sende dig en fil ('filnavn'). Filen er blevet blokeret, da den kan være usikker."

Hvad gør jeg for at få det til at virke....?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-04-05 21:53

Kender ikke 7eren men er der ikke en indstilling under funktioner indstillinger hvor man kan ophæve blokade af usikre filer?

Kommentar
Fra : arcken

Dato : 07-04-05 21:54

Du må ha en zone-alarm eller firewall som har kontrollen, prøv at afbryde den for at prøve om det lykkes at sende filen, eller læs i vejledningen om dine sikkerhedsindstillinger er sat for højt, det er højst sandsynligt kun en bagatel.
mvh

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 07-04-05 22:16

Messenger 7 er vist kommet i dag....

Har en kammerat der har samme problem... han kan heller ikke finde svaret....

Har kigget udner indstillinger, men kan intet finde

Kommentar
Fra : smor20

Dato : 07-04-05 22:42

Jeg havde problemet da jeg havde beta.. der kunne jeg ikke modtage filer eller sende blink.. hele msn gik bare ned...
Nu har jeg hentet den nye og der er ikke problemer mere

Kommentar
Fra : EntrY

Dato : 07-04-05 22:45

Det er helt sikkert fordi du er bag en firewall - Men den skal du passe på med at lukke helt!

Tag et grundigt kik i windows' indstillinger, mht. firewall/sikkerhed, og sørg for at den ikke er indstillet for højt.

Jeg bruger selv Messenger v.7(BETA) og har ingen problemer. (Bruger så også Norton i stedet for den firewall der følger med windows)

Mvh. Tim Spangsberg/EntrY

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 07-04-05 22:48

Havde m7 Beta før og bruger stadig Norton.
Der var ingen problemer før.... Det er først efter jeg har installeret det nye....

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 07-04-05 22:53

Mange har problemer med msn7 lige pT
Se selv her: http://www.tweakup.dk/forumnew/read/75511/

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 09-04-05 11:33

Det er exe og mp3 filer jeg/vi har problemer med.... det går fint med jpg-filer....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 09-04-05 11:38

Tjah! Så omdøb dem eller pak dem med f.eks winzip!

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 11-04-05 07:30

Ja det var selvfølgelig en mulighed... Det irriterer mig bare at det ikke virker, som i de tidligere versioner af Messenger

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-04-05 10:09

Det er jo et sikkerhedsspørgsmål ligesom i Outlook Express hvor man osse skal indstille den til at acceptere exe filer. Det er en eller anden blokade du skal ophæve, men den kan jo godt ligge under andre sikkerhedsindstillinger i windows end lige under MSN!

Kommentar
Fra : Msngeek

Dato : 11-04-05 19:59

Jeg slettede servicepack 2 og så hjalp det... Jeg kunne ikke ændre sikkerhedsinstillingerne derinde, og det ville jeg ikke gå med til, så slettede det, og siden der har det virket:)

Kommentar
Fra : Msngeek

Dato : 11-04-05 20:00

Jeg slettede servicepack 2 og så hjalp det... Jeg kunne ikke ændre sikkerhedsinstillingerne derinde, og det ville jeg ikke gå med til, så slettede det, og siden der har det virket:)

Kommentar
Fra : Tobster

Dato : 06-05-05 14:28

Jeg har fundet svaret... Det er Microsoft der tror de kan blande sig i alt...

Har downloadet en patch der hedder "A-Patch" og nu virker alt som det skal, og jeg kan tilmed fjerne alle reklamer og overflødige knapper og funktioner..... :D