/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Puds på gamle fliser
Fra : ulrik1976
Vist : 1706 gange
200 point
Dato : 07-04-05 20:15

hej er der nogen af jer der har erfaring med puds på gamle fliser i et bade værelse...

det jeg gerne vil er at væggen kommer til at ligne en pudset væg.
Man må ikke kunne se fliserne igennem pudset eller hvad man nu gør.

mvh ulrik

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-04-05 20:55

Det bedste vil helt klart være at fjerne de gamle fliser.
Det er ikke sikkert det er let at få puds til at hæfte ordentligt på fliserne, og ofte er gamle fliser ikke så svære at fjerne.

mvh dova

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-04-05 21:30

For ikke så længe siden så jeg en udsendelse på Dk4 om byggeri og nye materialer. Der løste man problemet ved at påklæbe en slags netstof uden på fliserne og så pudse ovenpå. Fordelen skulle netop være at man sparer udgiften til nedtagning af fliserne og undgår svineriet hermed. Jeg husker ikke produktets navn, men mon ikke de kender det i byggemarkedet. Hilsen Arne

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-04-05 21:39

Programmet hed "D'bedre - Byg med omtanke" og du kan læse om det her:
http://www.dk4.dk/?p=plug-side-item;id=811

Måske du også kan søge efter Fliser og finde det rigtige program.

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 07-04-05 22:57

Jeg brugte en Borehammer til 268 kr fra Dr. Nyborg til formålet i weekenden, og det tog ca. 3 timer incl. bort kørsel af gl. fliser. For gulv til loft fliser i et 2,5 * 3 meter rum....

Det sjoveste kom dog bagefter da vi tog gulvet op (6 kg banehammer købt samme sted, hurtigt og effiktivt)

Michael

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 200 point
Dato : 07-04-05 22:59

Pil dog de gamle ned det er absolut det bedste resultat der opnåes du ricikerer også at der er luftlommer under nogle af fliserne og dermed et dårligt grundlag at pudse på Derfor af med fliserne det tager en halv time og så meget sviner det heller ikke
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 07-04-05 23:02

Og når du så skal pudse så skal det kastes ud i stedet for at trække på så fåes det stærkeste puds uden luftlommer
Mvh Sune

Kommentar
Fra : slemmert

Dato : 08-04-05 00:48

DON`T do it.... du har jo ingen garanti for at de ikke er løse, det tager så lidt tid at fjerne de gamle fliser...

Kommentar
Fra : ulrik1976

Dato : 08-04-05 09:21

Ok, men nu har de siddet på væggen i 20 år vil jeg tro... Og ingen af dem er løse endnu....

kan ikke finde det net som nogen af jer snakkede, har gennem set alle d-bedre programmer nu uden held og søgt på google også uden held....

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-04-05 11:11

Hvis du vil opnå det bedste resultat så pil dem ned et net skal jo også til at sidde og pudses så udover at det er noget fusk at plastrer noget nyt udover er det også stort set det samme arbejde
Hav en god dag Mvh Sune

Godkendelse af svar
Fra : ulrik1976

Dato : 09-04-05 23:22

Tak for svaret Sunowich.