/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Åbent brev til Arne Jakobsen
Fra : berpox
Vist : 673 gange
5 point
Dato : 07-04-05 18:39

Fra http://www.kandu.dk/dk/spg/64308
Arne Jakobsen - du skrev:

Citat
En hund skal ikke have børstet tænder. En hund er IKKE et menneske. En hund skal IKKE behandles som om den var et menneske. Hvis en hund får hundemad inkl. ben, hud og beskidt vand, vil alle nødvendige stoffer og bakterier være deri.
Dit spørgsmål fortæller at du behandler din hund som om den var dit barn. Men en hund er en hund og ikke et menneske.
Vil du ha' et barn, så få et barn. Men lad være med at lave et dyr om til et barn. Hilsen Arne

Kære Arne. Hvis du gerne vil undgå at træde folk over tæerne, så svar faktuelt på faktuelle spørgsmål.

Jeg vil her tillade mig at omformulere din besvarelse:

Citat
En hund har ikke behov for tandbørstning. Hvis en hund får hundemad inkl. ben, hud og beskidt vand, vil alle nødvendige stoffer og bakterier være deri, og tænderne holdes rene ad naturlig vej.

Hvis du under alle omstændigheder vil foretage tandbørstning, så ... (og her kunne du så passende bringe et kvalificeret svar på det stillede spørgsmål!)

Ellers, Arne, så synes jeg du skulle læse tråden http://www.kandu.dk/dk/spg/64154 og kommentere denne. Emnet vedkommer i høj grad dig. Du er ofte i skudlinien, men tilsyneladende føler du dig så højt hævet over alle de øvrige kandu-brugere, at du ikke behøver at forsvare dine til tider ret usmagelige meningstilkendegivelser. I den nævnte tråd, tilslutter du dig bl.a. Dova's krav om navne på bordet. Det kom der.

Jeg håber du er indstillet på en fremadrettet kurs på Kandu, og vil opfordre dig til at arbejde på at ændre din holdning til brugerne under et i positiv retning. Uanset hvor naivt du synes et spørgsmål er, så er det jo stillet for at få et svar hvis det er muligt.

Der findes ikke dumme spørgsmål - kun dumme svar.

mvh berpox

Kommentar
Fra : calista

Dato : 07-04-05 18:42

.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 07-04-05 18:47

I den tråd du refererer, er der andre end mig der skriver at en normal hund ikke behøver at få børstet tænder, men typisk nok er det KUN mig der bliver overpisset af flere profiler. Så denne tråd er blot endnu et eksempel på mudderkastning. Noget sådant gider jeg ikke spilde mine kræfter på.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-04-05 18:56

Arne, Arne, Arne. Prøv nu lige at læse indenad. Og prøv at læse den tråd jeg linker til.

Du behøver blot ikke at krydre din holdning til hundetandbørstning, med dine vrangforestilling om, at spørgeren vil børste tænder på sin hund som erstatning for det, at pleje et barn.

Så hvis du vil være så venlig, så er det ikke et spørgsmål om mudderkastning, men om at forsøge at komme i dialog med dig.

I samme øjeblik der stilles spørgsmål ved din tone, eller din besvarelse, føler du dig med dine egne ord "overpisset". Tag nu og kom ud af busken, og lad os finde den gode Kandu-tone frem Arne - og læg så iøvrigt mærke til, at denne tråd på INGEN måde er en anfægtelse af din HOLDNING til hundetandbørstning....en holdning jeg iøvrigt deler med dig.

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 07-04-05 19:00

- og forøvrigt Arne - de øvrige besvarelser gik på dyrlæge anbefalinger og egne erfaringer. Ikke een eneste besvarelse, der måtte dele din mening om tandbørstningen, forsøgte at nedgøre spørgeren til en hundeejer der behandler kæledyret som et barn...

mvh berpox

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-04-05 21:01

-

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-04-05 21:39

Tænkte nok, at du ikke fik meget ud af en konfrontation Berpox.
Du er alt for velformuleret og konkret til, at Aj tør tage udfordringen op!

But... nice try

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-04-05 20:41

berpox - Hvorfor tror du at såvel calista som miritdk lægger et tomt indlæg? Luk denne dybt tåbelige tråd.

Kandu er ikke et sted hvor du og jeg skal blive enige om noget som helst. Men det er et sted hvor man har ret til at give udtryk for sin mening og holdning. Det har jeg gjort og vil givet gøre det igen. Om DU er enig med mig i mine meninger og/eller holdninger, er mig dybt ligegyldigt. At du ikke bifalder mit ordvalg, kan jeg heller ikke gøre noget ved. Og det kan du heller ikke. Vi må blot erkende at folk er forskellige og deres måde at tale/skrive på lige sådan.

Og Creamy - Jeg er ikke Kandu'er for at modtage DEN slags udfordringer. Se min profil og historik og placering i statistikken, så finder du ud af hvad for en slags Kandu'er jeg er.

Hvad så berpox? Én kommentar fra dig. Så lukker jeg. Så tænkt dig godt om. Hilsen Arne.

P.S.: Hvis ham den Klamme Klumme eller Creamy kommer med én eneste kommentar, er aftalen væk.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-04-05 21:09

berpox - Du skal også lige huske én anden ting: Når jeg skriver at jeg konstant bliver forfulgt, er det fordi jeg modtager og læser ALLE indlæg til og imod mig. DU læser kun de, i hvilke du er direkte indvolveret. Du har altså ikke én chance for at udtale dig som du gør. Også derfor syntes jeg fra starten af denne tråd at det ville være spild af tid at snakke med dig.

Hvis du vil snakke mere, så luk tråden. Efter 1 time er vi 2 de eneste der får besked om hinandens kommentarer. DET ville være smart. Jeg kunne også lægge min email-adr. i min profil, men vil helst ikke have den liggende for længe. Hvis du stadig er intereessret så skriv, og vær klar på tasterne.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-04-05 21:09

berpox

arne.jakobsen

Citat
Se min profil og historik og placering i statistikken, så finder du ud af hvad for en slags Kandu'er jeg er.

Det er jo ikke det, det kommer an på og beviser ikke hvordan superpoint er "optjent".

At calista og miritdk ikke er kommet med en kommentar kan jo også skyldes at de ikke ved hvordan man "usynligt" kan følge med

Citat
Hvad så berpox? Én kommentar fra dig. Så lukker jeg. Så tænkt dig godt om. Hilsen Arne.

Hvad er det du vil lukke ?

Citat
P.S.: Hvis ham den Klamme Klumme eller Creamy kommer med én eneste kommentar, er aftalen væk.

det kan berpox jo ikke garanterer.

Hilsen ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-04-05 21:15

Hvis berpox lukker spørgsmålet, så køber jeg det bare og sætter fluebenet til, så får jeg også mails til denne tråd ;.)

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-04-05 21:15

ans - for pokker KANDU nu heller ikke holde din kæft og blande dig uden om?

Men OK så er det slut. Ikke flere kommentarer fra mig. Luk tråden berpox.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-04-05 21:21

Hold da kæft en typisk overvurderet tiltro til sig selv, at tilbyde nogen at prívatmaile sammen med lillearne, efter han har truet mango og creamy med at offentliggøre deres mail mv. på Kandu.

LOOOL Hvor åndsvage tror du lige brugerne er ???? LOOOL

Og så bare lige en reminder lillearne. Du kommer ALDRIG læs ALDRIG til at styre, eller true nogen til at holde sig væk fra nogen tråde.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-04-05 21:21

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-04-05 21:24

Som bruger på kandu blander jeg mig ikke udenom, da jeg håber på at brugerne vil leve op til kandus regler

Accepteret svar
Fra : Klumme

Modtaget 5 point
Dato : 08-04-05 21:24

Hvis du lukker bertox, må jeg så ikke godt få dine point LOOOL

Og dig lillearne.. Så er det på værelset... afgang. Du må lære at te dig ordentligt.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-04-05 21:39

Hej igen lille Klamme Klumme. Har du stadig ikke lært at der ikke er noget der hedder LOOOL?
LOL betyder Laughing Out Loud.

Hvorfor TØR du ikke være Superbruger? Er du bange for at Kandu'erne så kan læse din latterlige profil? Og have nemmere ved at spore dine svinske kommentarer?

Idag fik du 140 point (som du ikke kan bruge til en skid fordi du IKKE er superbruger), på trods af at du selv i tråden havde indrømmet at dit svar var forkert. Du fik dem kun p.g.a. din overpisning af mig.

Du stillede selv et spørgsmål, og indrømmede at mit svar burde have point. Men har du givet dem?

ans siger at man IKKE skal lukke et spørgsmål hvis man ikke har fået et svar. OK - Men du har fået svar og har selv indrømmet det. Så hvad er DIN forklaring? NEJ Klamme Klumme. DU stinker.

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-04-05 21:40

berpox - Kan du NU se at jeg havde ret? Mudderkastning. ???????

Så lær det dog, hvor svært kan det være?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 08-04-05 21:44

ans siger, at det ikke står skrevet nogen steder, at man skal lukke et spørgsmål.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-04-05 21:49

LOOOOOL

Det var hurtigt du ombestemte dig lillearne LOOOOL Hvor er du dog nem LOOOOL

Citat
Men OK så er det slut. Ikke flere kommentarer fra mig. Luk tråden

Det var ikke 140 point lillearne... det var 170 point WHAUUU og dem gik du glip af.

Jamen lillearne. Den kommentar som Palle belønnede var da helt korrekt.

Meld dig ind her LOOOOOL http://fil.xixx.dk/

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 08-04-05 21:57

ans - Det ved jeg godt, men derfor kan det alligevel godt være en god ide. Og i øvrigt er det ikke det eneste ans siger. Læs dine egne tråde.

De seneste mange kommentarer har stadig intet med berpox's spørgsmål at gøre.

Farvel og ingen TAK

Specielt til dig berpox. For som jeg sagde blev det KUN til mere mudderkastning. Men du ER JO SÅ HELVEDES KLOG.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 08-04-05 22:00

Farvel og ingen tak LOOOOOOOL - Nu igen?? Yoyoarne LOOL

http://fil.xixx.dk/

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 09-04-05 02:51

Da Aj har frabedt sig, at jeg kommenterer yderligere afstår jeg da gerne fra dette.

Blot skal du vide Berpox, at mailer du til AJ, risikerer du at han gemmer det i hans meddelelsesoversigt til senere brug.

BEVIS!

Citat
Hvis ikke du straks begynder at opføre dig ordentligt, vil jeg afsløre dig 100%. Forstod du den?

Alle vore MSN-samtaler er gemt. De var hemmelige og en sag imellem dig og mig. Men når du på Kandu begynder at overbeskide mig, så er venskab og aftaler slut.
Så nu ER tiden kommet hvor du enten siger undskyld, eller ta'r konsekvensen!

Dette er en kommentar skrevet til mig her på kandu i en tråd, hvor han følte sig "overpisset".. hvilket han jo desværre gør, så snart man ikke lige deler hans mening.

Ps. Der var intet fordækt eller hemmeligt i Arnes og min meget korte tid på MSN. Alligevel er hans trussel nu ganske usmageligt - og derfor denne advarsel til Berpox!

God weekend

Kommentar
Fra : calista

Dato : 09-04-05 11:08

Hov hov og liiige et øjeblik!!

Jeg har lagt et tomt indlæg i denne tråd, for at kunne følge med og for at vise Berpox, at jeg er med på sidelinjen. På daværende tidspunkt havde jeg ingen kommentarer, og det har jeg for så vidt stadig ikke.

Jeg kan kun gentage mig selv, mht at andre grove grænseoverskridende kandu'er er blevet smidt på porten og AJ stadig sidder bag sin skærm og tror han er king of the world.. Der er noget der slet ikke stemmer!!

Calista

Kommentar
Fra : ans

Dato : 09-04-05 11:19

Citat
Hvis du vil snakke mere, så luk tråden. Efter 1 time er vi 2 de eneste der får besked om hinandens kommentarer. DET ville være smart.

Det kommer da an på hvilken kommentar, der evt. vil blive accepteret

Andre brugere kan købe spørgsmålet og følge med, hvis der så bliver en fortsættelse det er bare så smart

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 09-04-05 14:45

Kære Arne. Til din oplysning, så læser jeg utroligt mange indlæg - bl.a. for at udvide min horisont. I de mange indlæg, støder jeg på både gode besvarelser, forslag osv. og langt de fleste, er holdt i en pæn og ordentlig tone, herunder indlæg fra din side.

Jeg har ikke noget imod dig, Arne Jakobsen, jeg har derimod noget imod, at du ofte benytter en nedladende og bedrevidende indgangsvinkel til dine besvarelser, og jeg synes det er beklageligt, at du ikke selv kan se det.

Jeg vil ikke bruge kræfter på at samle yderligere eksempler sammen, en søgning er i princippet nok. Jeg kan sagtens acceptere, at vi har forskellige måder at udtrykke os på Arne, men jf. ovenstående, så er der ingen plausibel grund til at udtrykke dine meninger i sårende vendinger.

Samtidigt udtrykker du jævnligt en "mopset" holdning til de øvrige deltagere, hvis de skulle komme til at lægge en besvarelse der kunne minde om din. Et svar kan formidles på et utal af måder, og nogle gange er din ellers korrekte besvarelse, måske bare ikke klar nok for spørgeren. Hvis du så har optrådt usympatisk, så kan dette jo hurtigt være nok til at du ikke er i kridthuset.

Hvorvidt du har den ene eller den anden placering på top 50 er ganske underordnet, det gør dig ikke til en bedre eller værre kandu'er, det er kun et udtryk for, hvor meget du sidder foran pc'en, og hvor mange spørgsmål du går ind i. At du så er ofte hurtig på aftrækkeren med et korrekt/brugbart svar, er i sidste ende bare dejligt for den der spurgte.

Arne, som det burde fremgå med al tydelighed i http://www.kandu.dk/dk/spg/64154 , så bifalder jeg på ingen måde, når der er mudderkastning på programmet, og det uanset hvem der startede, og hvem der fulgte op. Og det gælder såmænd også denne tråd.

Ydermere, så prøv at forstå, at INGEN er interesseret i en "overpisning", en nedladende bemærkning, eller en direkte vanartet anskuelse af tingenes sammenhæng, som den tråd jeg startede med at referere til.
Mange problemer kan undgås, hvis vi alle under et, tænker os lidt mere om, inden vi farer i blækhuset. Og Arne, tro mig, jeg har tænkt mig mange gang om, inden jeg begyndte at delagtiggøre andre i min opfattelse af hvad der foregår her på Kandu! Og det var den sidste med hundetandbørtningen der triggede mig 110%.

Arne, jeg kan ikke se hvorfor jeg skulle lukke denne tråd - det er et ÅBENT "brev", og derfor en åben dialog, og derfor heller ikke nogen "hemmelig" korrespondance. Iøvrigt har jeg heller ikke, indtil videre, opnået en tilfredsstillende forklaring.

Arne, jeg regner med, at du kan nikke genkendende til nedenstående:

Citat
Den, der er med i spejdernes fællesskab, gør sit bedste for:
- at finde sin egen tro og have respekt for andres, (1)
- at værne om naturen, (2)
- at være en god kammerat, (3)
- at være hensynsfuld og hjælpe andre, (4)
- at være til at stole på, (5)
- at høre andres meninger og danne sine egne, og (6)
- at tage medansvar i familie og samfund. (7)

Synes du selv, at du i alle dine besvarelser efterlever specielt punkterne 3,4 og 6? Med de kompetencer du opremser i din profil, burde det ellers være let, at kommunikere på et lødigt plan, og få løst nogle konflikter. Jeg synes simplethen det er ødelæggende for den gode ånd, når "man" febrilsk prøver at retfærddiggøre sin opførsel. Og Arne, der var vitterligt ikke mange af denne her slags problemer på Kandu, før du loggede ind første gang.

At du opfatter mig som helvedes klog, vil jeg tage som en kompliment - så er der da håb forude for mig

Til sidst en bemærkning til alle om, at benytte en velovervejet og sober udtryksform i denne tråd.
For nogle vil det være en lidelse, for andre en lise.

mvh berpox

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 10-04-05 00:56

Arne - nu igen!
Citat
Fra : mahir Send til en ven Dato : 09-04-05 01:42
Spørgsmål : "Vareparti"

Hej der ude.
Er der nogle der kan hjælpe hvor jeg kan fylde en forretning op med ting til 10-20kr
Alt fra A-Z har interesse.
Evt. Leverandør

Citat
Fra : arne.jakobsen Dato : 09-04-05 01:46

Prøv Tigeren. Det er jo netop deres forretnings-ide. M.v.h. Arne

Citat
Fra : arne.jakobsen Dato : 09-04-05 01:50

Eller Søstrene Greene.

- indtil nu gik det fint...hvad skete der så? Altså bortset fra, at du ikke svarede kvalificeret på spørgsmålet?

Citat
Fra : arne.jakobsen Dato : 09-04-05 02:19

Du glemmer at fortælle om 10-20 kr er inkl. moms eller ej. Og om prisen er DIN salgspris eller den pris din kunde kan sælge den til. Det fortæller at du har lyst til at sælge varer, men ikke har en skid forstand på at drive forretning.

Okay - lidt usikkerhed KUNNE der med en del god vilje være ved spørgsmålsformuleringen, men burde du så ikke have gennemtænkt dit svar inden du skrev det første gang? Og hvorfor nu den brovtende facon? Du starter op med at være flink og rar, og øjeblikket efter vender du på en tallerken, og tillægger endnu en kandu'er dine værste vrangforestillinger.

Citat
Fra : arne.jakobsen Dato : 09-04-05 02:23

mahir - dette er IKKE Persien, Tyrkiet o.s.v. Det er Europa. Og her er der regler. Og dem må du lære at leve med.

Hvad er det egentlig du insinuerer? Hvis jeg forstår det der står (og det er jeg sikker på jeg gør!), så er det nogle rimeligt grove og grundløse beskyldninger du rejser.
Så Arne, hvem var det lige der blev "overpisset" dér? Det var vist ikke dig, men mahir! Heldigvis kan mahir svare for sig selv, og gav på ganske udmærket vis udtryk for det:

Citat
Tag det lige med ro.
I virkeligheden viser det hvor overfladisk du er arne.jakobsen,
at du kommer med sådan en bemærkning og arogantisk udtalelese.
Hvem har spurgt dig om regler,love og den europæske norm inden for forretning.
Tiger er ikke en leverandør og heller ikke Søsterne Greene. Hvad jeg ved køber de, og sælger de kun deres egne forretninger.
Forresten jeg er ikke overfladisk og ved godt hvordan man driver en forretning, jeg skrev ind til dette forum fordi der er folk der er objektive og hjæpsommelige herinde og har fået meget hjælp fra dette forum før.
Til din orientering yderligere så har jeg også lavet mine research, bla. er der www.handelskartellet.dk
ph-hedegaard.dk
plus der er den Den Blå Avis
Der er aviser man kan sætte annoncer i osv.. af måder mand kan prøve at finde det mand vil.
Så tag den med ro og lad vær med at blive personlig

Eksemplet her (http://www.kandu.dk/dk/spg/64445) taler vist for sig selv Arne. Din opførsel kan selv med den mest positive indstilling dårligt kaldes nobel, pæn, sober, eller gentleman agtig.

Hvad ER det dog der får dig til at skrive alt det vås Arne? Tiden er vist inde til en tænkepause, hvor du passende kan revurdere dit syn på din egen væremåde.

mvh berpox

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-04-05 02:43

Jamen Berpox, hvad er det egentlig du vil opnå?!

Du kan ligeså godt opgive dit forehavende. MANGE MANGE andre har forsøgt før dig, men bevares - hvis du virkelig tror du kan nå nogen vegne med oraklet....så fortsætter du blot!

Vil dog anbefale dig, at gøre som jeg. Skriv til kandu og bed indtrængende om en ignorerknap. Andet tror jeg ikke der er at gøre...desværre!

Men hvor har du ret ang Arnes svar til Mahir. Det er da noget der vil noget, når vi taler om at overpisse folk, hvis ikke det ligefrem kan kategoriseres som et svinsk og halvdårligt racistisk svar

Se nu der?! Jeg kan ikke lade være at blande mig, fordi jeg får mails fra tråden og det berettiger mig sikkert til en skalle, så jeg fjerner lige fluebenet nederst *S*

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 10-04-05 09:29

creamygirl - det jeg gerne vil opnå er:

- En pæn og ordentlig tone på Kandu.
- Flytte fokus fra mudderkastning og de grænsende til injurierende udtalelser, til det Kandu drejer sig om.
- at få >især< Arne Jakobsen til at indse, at Arne skaber problemerne for Arne.
- at få alle til at indse, at det slet ikke hjælper noget (i Arne-terminologien) at "overpisse" eller "overbeskide" Arne, når han går over stregen for almindelig sund fornuft; det gør kun Arne mere ond i sulet, og ballade-intensiteten øges.

Og til Arne:
Jeg venter i spænding på, om du vil tage til genmæle i et forsvar for dit angreb på mahir.

Ydermere mangler du stadig at forsvare dit angreb i forbindelse med hundetandbørstningen.

Hvad har du at have det i, andet end dine egen forestillinger?

mvh berpox

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 10-04-05 16:43

Well Good Luck Berpox!

Kan du skabe en pæn og ordentlig tone på Kandu.
Flytte fokus fra mudderkastning og de grænsende til injurierende udtalelser, til det Kandu drejer sig om - og få Arne Jakobsen til at indse, at Arne skaber problemerne for Arne, så tager jeg simpelthen hatten af for dig.

Du har trods alt vanskelige odds, når jeg tænker på du, at vi taler om:

1. En mand der er stridslysten - og reagerer aggressivt, ikke mindst hvis han bliver forhindret i at følge sine impulser.

2. En mand der tror, at han er speciel og unik

3. En mand med en arrogant og hånlig attitude

4. En mand der så tydeligt har brug for ubegrænset beundring

5. En mand med et så ustabilt og lunefuldt humør

6. En mand med urealistiske forventninger om, at han har krav på at blive behandlet bedre end andre

7. En mand der reagerer let stærkt følelsesmæssigt og eksplosivt, dvs. at han let går amok

8. En mand der udviser grov ligegyldighed overfor andres følelser

9. En mand der mangler ansvarsfølelse og respekt for sociale normer eller forpligtelser

10. En mand der mangler evner til at fastholde positive forbindelser med andre mennesker

11. En mand der er ude af stand til at føle skyld, eller til at lære af sine fejl

12. En mand med tendens til at komme med bortforklaringer og til at være udadprojicerende, dvs. til at give andre skylden for sine egne negative sider
________________________________________________________

Og alt dette er ikke ment som mudderkast. Blot en opremsning af, hvad det er du giver dig i kast med..

Jeg krydser fingre og tæer -
og håber inderligt, at DU kommer til at gøre en forskel

Kommentar
Fra : dova

Dato : 12-04-05 22:35

Jamen det er jo så godt som en fuldkommen definitionen på en psykopat

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-04-05 22:38

Det må man sige ja til

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 12-04-05 22:54

~ Arne har jo også en fortid i "søvæsenet" som professionel...

Mediernes dækning, samt udsagn fra en sergeant-kammerat der har sejlet en del år, lader i alle tilfælde det indtryk tilbage, at man skal have et rigtig godt bagland hvis ikke man skal blive lidt sær af det.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-04-05 22:58

Tja, det kan da godt være at min beskrivelse lyder hen ad i retning af en "utilpasset særling", men ikke et eneste af punkterne kan pilles fra. Gør man det vil udsagnet jo ikke være fyldestgørende nok!

Hepper stadig på dig Berpox!

Bærer din ihærdighed frugt, kan det være at jeg sender dig en buket

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 12-04-05 23:01

Ja Ja Bertox. Professionel i søværnet. Det kan lige så godr være konstabel på en marinestation, som fungerer som messegast, eller galionsrenser.

En eller anden skal vel osse fodre kølsvin og vande kompasroser, og det er da opgaver jeg sagtens kunne forestille mig at AJ kunne klare.

Læg nu ikke for meget i det der professionel Betyder reelt bare fastansat, og behøver ikke engang være sandt i dette tilfælde LOOL

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 13-04-05 00:36

Citat
Og så bare lige en reminder lillearne. Du kommer ALDRIG læs ALDRIG til at styre, eller true nogen til at holde sig væk fra nogen tråde.

Nej men lillearne kan få folk til at holde sig væk i væmmelse. Det er klart det må være Marinen han har tjenestegjort i.
I Flyvevåbnet var han blevet hældt ud.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-04-05 18:04

Hej Berpox.

Din nye tråd ang. emnet AJ, skal jeg nok holde mig fra, for uanset hvad der kommenteres fra min side, vil AJ jo tage det som en "overbeskidning". Han reagerer agressivt og urealistisk, så snart han ser Creamygirl, Ans og Klummes profilnavne. Alle tre er nemlig profiler, der ikke altid lader ham slippe for påtale af dårlig opførsel, og blot vælger at ae hans kind og fortælle ham, hvor dygtig han er - i den tro, at så går det nok!!. I stedet skulle han tage sig tid til at læse, hvad der rent faktisk skrives - for alt andet lige, så beder vi ham jo om præcis det samme som du gør..

Men kære Berpox, jeg har endnu en sørgelig meddelelse til dig! For snart 6 måneder siden, lovede Aj faktisk, at han nok skulle tage kritikken til efterretning - og forsøge at lægge hans Bad Behavior fra sig - på hylden - til side!!!

Dengang tænkte jeg, at det var rigtig fedt han selv kunne se, at han trods alt besidder en uheldig adfærd - og glædede mig til, at kandu i det nye år så ville have en chance for at blive som det var - inden Aj dukkede op med hans "skolelærer adfærd" (Arnes eget udtryk )

Et spørgsmål (juleønske) fra profilen Guild lyder således!

Citat
Fra : Guild Send til en ven Dato : 01-11-04 14:36
I en anden tråd var jeg så letsindig, at spørge til Molokyle's julegave ønske. Efter en masse "snik snak" er her hans "simple" ønske:

"...så hvad med fred på Kandu.dk ?"

Kære Kandu-venner, vi har præcis 53 dage til at bevise Molo, at vi kan skabe fred på Kandu ... og ikke kun julefred ! Den profil, som ændrer en negativ adfærd til den mest positive, vil få de 500 point !

Tråden lukkes den 1. december, men fortæl mig hvorfor det NETOP er dig der fortjener "Molo´s Julegave" ? (Mole skal selvfølgelig også være medbestemmende !)
/PG

Arne svarer tolv minutter efter.

Citat
Fra : arne.jakobsen Dato : 01-11-04 14:48
Hej Guild. Ih hvor er det en god ide.

Det der har skabt mest røre i de seneste måneder, har vel været SA's krig imod mig og mine svar/responser.
Jeg har også af og til skældt folk ud for ikke at kunne stave, (det irriterer mig stadigt).
Men hvis jeg kan styre mine "skolelærer-tendenser" og undlade at reagere på SA's provokationer, vil det forhåbentligt få julefreden til at sænke sig over Kandu.

Jeg vil i hvertfald prøve. Kærlige hilsener fra Arne JAkobsen

Min gæde kan jeg fortælle blev MEGET kort. Kun ni dage senere har AJ nemlig allerede glemt, hvad han skrev den. 1/11 04

http://www.kandu.dk/dk/spg/53561

Citat
fra : arne.jakobsen Dato : 11-11-04 20:29
Hvis du ikke, ud fra titlen ka' gætte dig til til det, så glem det. Så vil du aldrig få noget ud af det. Så er du simpelthen 500% for dum i roen. Stykket hedder Jesus Kristus. Hvor svært kan det så være at regne ud????

Superstar???? Ved du ikke hvad DET er???? Tænk for helvede. Det er det du har fået en hjerne til.

Helt ærligt, din mor er her ikke, så du må squ lige mande dig op til at bruge en lille smule hjerne selv.

Gu ved hvad der i dette tilfælde "AFSTEDKOM" for Arnes modbydelig svar?!
Ja jeg spørger bare!!!

Sådan fremturer han fortsat, når noget går galt (slår klik om du vil), så min konklusion må være, at Aj ikke magter opgaven - og set i bakspejlet kan jeg nu se, at det sikkert bare var de 500 point, som Guild udlovede, der fik ham til at love noget han alligevel ikke kunne holde

Til Rfou: Vil jeg gerne have lov til at sige, at jeg godt forstår dig, når du ytrer du ikke længere nyder kandu. Du kom vist til en gang, at fortælle AJ, at hans stil virker anstødelig. Du er senere blevet revset - og for lige at bruge et arnetryk "overpisset" hvad angår din formåen som kandusvarer, hvilket blot illustrerer, at Aj er hamrende ligeglad med, hvorledes han tiltaler de profiler, der ikke sympatiserer med hans fremgangsmåde, så hvorfor egentlig gøre sig den ulejlighed, at tilsmile ham?! Jeg har dog lært, at man skal gøre sig fortjent til venlighed - og tænker ofte på, om AJ kender ordsproget " Vær mod andre, som du ønsker de skal være mod dig"

Nahhhh, det gør han nok ikke! - og det er da også okay, at falde i vandet en gang imellem.
Dog mener jeg, at det sker alt for ofte - og at sprogbruget sagtens kunne tilpasses, så hans utilfredshed stadig kan ses, men ikke nødvendigvis behøver være så tydelig som tilfældet er.

Det blev til en rigtig lang smøre - og nu er det sådan, at jeg tilfældigvis ved Arne ikke bryder sig om lange indlæg, så jeg forventer ikke at han læser og forstår budskabet - et budskab, som er hvad Berpox?!?!

----> At selvom du skulle være heldig, at få Arnes ord for, at han vil forsøge at bedre sin adfærd, så er det præcis ligeså meget værd, som en kontrakt underskrevet i en spand vand!!!

Det ser således ud til, at jeg sparer den føromtalte buket!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-04-05 18:20

Og lad nu være med at forøge point - i et desperat forsøg på at opnå en tilkendegivelse af, at oraklet vil forbedre sig

Sorry, men kunne ikke lade være *S*

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-04-05 22:35

Måske arne bare skal lokkes med point, fra tid til anden? ..

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 13-04-05 23:39

creamygirl skrev
Citat
Til Rfou: Vil jeg gerne have lov til at sige, at jeg godt forstår dig, når du ytrer du ikke længere nyder kandu. Du kom vist til en gang, at fortælle AJ, at hans stil virker anstødelig. Du er senere blevet revset - og for lige at bruge et arnetryk "overpisset" hvad angår din formåen som kandusvarer, hvilket blot illustrerer, at Aj er hamrende ligeglad med, hvorledes han tiltaler de profiler, der ikke sympatiserer med hans fremgangsmåde, så hvorfor egentlig gøre sig den ulejlighed, at tilsmile ham?! Jeg har dog lært, at man skal gøre sig fortjent til venlighed - og tænker ofte på, om AJ kender ordsproget " Vær mod andre, som du ønsker de skal være mod dig"

Nu er kandu jo meget meget mere end aj - han fylder bare for meget i smalltalk. Det forhindrer dog ikke at der i den øvrige del af kandu findes meget læseværdigt, og det sker at der af og til findes spørgsmål, hvor jeg kan være behjælpelig.
Dog ikke så tit, for i modsætning til aj, er jeg fuldt bevidst om, at jeg ikke er alvidende.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 13-04-05 23:52

Jamen Rfou, jeg ville nu ønske du ville vise dit søde ansigt noget mere

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-04-05 00:06

Kære Creamy......sørens også - jeg havde ellers lige glædet mig til en prydelig buket på det opretstående

Du kender da mit budskab, og ved hvilken retning jeg meget gerne forsøger at trække de trælse kandu'er der ikke kan undlade at genere hverken hinanden, eller uskyldige. Hvis det så blot var hinanden det gik ud over i udvalgte tråde, så fred med det. Sådan er det jo blot ikke. Der skal være plads til alle, blot man ikke direkte generer andre.

mvh berpox

Nå, godnat, og sov godt

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 14-04-05 00:19

Citat
Hvis det så blot var hinanden det gik ud over i udvalgte tråde, så fred med det. Sådan er det jo blot ikke.

jooo Berpox, faktisk er det OGSÅ sådan

http://www.kandu.dk/dk/spg/64771

Er par stykker gik lidt amok her *G*

Sov godt søde Berpox

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 15-04-05 00:40

mangorossa skrev
Citat
Jamen Rfou, jeg ville nu ønske du ville vise dit søde ansigt noget mere

Jeg rødmer endnu; men prøv at kig under min profil, så vil du finde ud af hvor jeg boltrer mig, når jeg ikke er på kandu. Der tæller vi ikke point, og mudderkastning medfører banning.

Rudolf

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 19-04-05 00:03

Ja Rudolf, det er en sørgelig omgang...
Jeg gider heller ikke være med i den gang snask og mudderbadning...

..men super at du hygger dig andet steds

Godkendelse af svar
Fra : berpox

Dato : 02-01-06 22:25

Du få sq poængerne Klumme - selvom du ikke kan bruge dem til noget fornuftigt....måske du kan få byttet dem til noget mundskyllevand - det må være hårdt tiltrængt efter alle de grimme ord du har fundet frem gennem tiden ..

Godt nytår Klumme