/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
lydkort i Linux
Fra : PanicAttack
Vist : 729 gange
100 point
Dato : 15-09-02 18:45

Hejsa

Jeg har to lydkort:
1) Det første sidder på Bundkortet (Kan altså ikke bare fjernes)
2) Det andet er et Soundblaster Live Player 1024

Når jeg kører sndconfig finder den det første lydkort
Da det ikke er så godt kunne jeg godt tænkte mig at den fandt det
andet! Hvordan gøres dette ???

Hilsen
PanicAttack

Accepteret svar
Fra : scz

Modtaget 110 point
Dato : 15-09-02 19:28

Har du prøvet at gå ind i din BIOS og slå det onboard lydkort fra?
Når du gør det, så skulle linux ikke finde det, men i stædet for finde dit SoundBlaster kort.

scz

Kommentar
Fra : Brian_L

Dato : 15-09-02 19:33

Du kan slå dit onboard lydkort (det som sidder på bunkortet) fra i bios.
Du finder dit onboard lydkort i bios.
Ud for lydkortet står der sikkert enable, det ændre du til disable.
Du kan ændre værdien med piletasterne eller ved hjælp ad PageUp/PageDown tasterne.
Det er forskelligt, alt efter hvilken type bios du har.
For at komme ind i bios skal du trykke på Del,F1 eller F10 tasten under opstart, lige så snart den har vist hvilket grafikkort du har.
Når du har laver ændringen, så går du ud til hoved menuen, og vælger "save and exit"

Godkendelse af svar
Fra : PanicAttack

Dato : 15-09-02 19:52

Nej det har ikke prøvet, da jeg ikke havde set det i min BIOS før
Tjaa... Du får ret der var en onChip Sound som stod på AUTO

Tak for hjælpen

PanicAttack

Kommentar
Fra : scz

Dato : 15-09-02 19:54

Det var så lidt, og tak for points :)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-09-02 18:08

"PanicAttack" <PanicAttack.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:dG2h9.76818$ww6.5416357@news010.worldonline.dk...

> Jeg har to lydkort:
> 1) Det første sidder på Bundkortet (Kan altså ikke bare fjernes)
> 2) Det andet er et Soundblaster Live Player 1024
>
> Når jeg kører sndconfig finder den det første lydkort
> Da det ikke er så godt kunne jeg godt tænkte mig at den fandt det
> andet! Hvordan gøres dette ???

Slå onboard lydkortet fra BIOS ??

--
Mvh
Tonni Aagesen
<agent29 AT stofanet DOT dk>

Kommentar
Fra : PanicAttack

Dato : 20-09-02 21:48

Ja Tonni, hvis jeg forstår dig rigtig

PanicAttack