/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
En efekt
Fra : Trine80
Vist : 418 gange
50 point
Dato : 07-04-05 14:08

Hvor mange efkter kan man lige komme på ?
Jeg kan eks kun komme på en ! Og det er Domino efekten !

men hvad findes der ellers af efkter ?

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 07-04-05 14:12

29 i en dametaske (minimum)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-04-05 14:12

effekter

Coanda-effekt

Køle-effekt

Varme-effekt

Fantom-effekt

Brændsels-effekt

Lys-effekt

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 60 point
Dato : 07-04-05 14:27

placebo-effekt....

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-04-05 14:28
Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 07-04-05 14:30

slibe-effekt
lyd-effekt
isolerings-effekt
strøm-effekt

Kommentar
Fra : cdripper

Dato : 07-04-05 14:33

(et ord)-effekt

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 07-04-05 14:33

3773 og vaxen
de der gælder altså ikke !

Køle-effekt

Varme-effekt

Brændsels-effekt

Lys-effekt

slibe-effekt
lyd-effekt
isolerings-effekt
strøm-effekt

Det skal være sådan nogle speciale nogle.

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 07-04-05 14:35

Og hansen9 hvad skal 29 i en dametaske (minimum) betyde ?

29 kroner ?

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 07-04-05 14:41

effekt uere
effekt iv
effekt tab
effekt fuld

o.s.v.

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 07-04-05 14:42

Fantom og placebo effekten er to fede ord, fordi de kan bruges i andre sammenhæng end hvad de ellers er beregnede til.

placebo effekten må næsten være den bedste

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-04-05 14:54

En effekt er enhver udførelse, virkning eller iværksættelse af en given handling.
Så ligefrem hvor mange effekter der findes, er vist meget svært at sige.

Og derudover er en effekt en måleenhed for arbejdsydelse.
Altså f.eks oplysning om effekten på en motor angivet i Hestekræfter.

mvh dova

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 07-04-05 14:54

Trine80> Der er altid minimum 29 effekter i en dametaske - tæl selv efter

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-04-05 15:00

lakridseffekt .....................nåååå nej - men spiser man rigtig meget så har det i hvertfald en effekt der vil noget

LYDEFFEKT !

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-04-05 15:00

lakridseffekt .....................nåååå nej - men spiser man rigtig meget så har det i hvertfald en effekt der vil noget

LYDEFFEKT !

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-04-05 15:06

Trine, linket til ordbogen indeholder alle de effekt-ord du lyster. Har du gidet at kigge i den? Hvad er det iøvrigt for noget sludder at ordene "ikke gælder". Hvis det er fordi du søger specielle ord med en speciel klang eller lyd, jamen så er det noget andet. De ovenfor nævnte ord gælder skam. Men kig nu lidt i ordbogen.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-04-05 17:05

hmm af uransagelige årsager kan jeg ikke komme ind på dit link 3773 - nå - det finder jeg vel ud af senere (også en eller anden effekt - lol)

nogen der har glemt alle de nyere effekter - for eks effekter der bruges i psp osv

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 07-04-05 18:02

Prøvede lige selv Mirit 0-problemos for mig!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-04-05 19:46

..samt :

effektforstærker og drifteffekt

..men gælder deffekt også ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-04-05 20:04

..nåeh nej, det staves jo forkert lige som efekt ...defekt

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 07-04-05 20:18

Hvad med drivhus-effekt ??

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-04-05 20:30

Doppler effekt
Photoelektrisk effekt

..og den lidt mere spekulative :

Sommerfugle effekten (Den; hvor et vingeslag fra en sommerfugl kan ændre verdens gang) ...og en film : http://www.apple.com/trailers/newline/the_butterfly_effect/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Trine80

Dato : 07-04-05 22:49

Sorry, faldt i søvn
Men ja Molokyle, sommerfugleeffekten Den er også go.

3773 jeg har kigget på det der link, men det er jo mest de normale effekter man finder der.

For at være lidt præsis. Jeg søger effekter der kan bruges i andre sammenhæng.
fesk, ville man kunne sige: sommefugleeffekten trådte i kraft den dag jeg mistede mit jop hos falk fordi jeg blev tage på knallert med en promille på 1,6

Er måske lidt svært at forklare.

Fesk. En spørger: Må jeg smage din sodavand ? Og så svare man, Nej for så vil Martin bare smage den og Lise,,,og så ruller Domino effekten, og pludselig har jeg ike mere sodanvand

Godkendelse af svar
Fra : Trine80

Dato : 07-04-05 22:51

Tak for svaret vaxen.
Jeg må heller acceptere et svar inden jeg bliver stemplet som sindsyg
Men tak til alle for de mange svar