/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
forsikringsselskabs auktioner
Fra : mark9181
Vist : 3927 gange
200 point
Dato : 07-04-05 12:50

jeg har hørt at forsikringsselskaberne holder auktioner over ting som cykler/knallerter og hittegoods
er der nogle der kan sige mig hvor de bliver afholdt og hvor og om der er en hjemme side man kan gå ind på

helst i storkøbenhavn

Kommentar
Fra : ans

Dato : 07-04-05 12:53

Det er politiet, der afholder auktioner af cykler/knallerter og hittegods.

http://www.topauktioner.dk/

Hilsen ans

Kommentar
Fra : mark9181

Dato : 07-04-05 12:56

ja de holder os auktioner men det gør forsikringselskaberne os og de er langt billigere at handle hos har jeg hørt

topauktioner kender jeg godt der har jeg købe for over 15000 kr. det var ikke lige det svar jeg ledte efter

Kommentar
Fra : dova

Dato : 07-04-05 15:02

Hvorfor skulle forsikringsselskaberne være i besiddelse af hittegods, cykler og knallerter.
Det har de normalt intet at gøre med.

mvh dova

Kommentar
Fra : alka

Dato : 07-04-05 15:07

Skadeseffekter som forsikringsselskaberne får ind fx brandskadede ting, ting der er kommet tilbage efter tyveri, er ofte behæftede med små fejl som ridser o.l. Disse effekter sælges normalt til personalet i selskabet. Hej fra Alka

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 07-04-05 15:11

Det har de da i høj grad Dova! Hvis din cykel fks. bliver stjålet og du efter 3 uger får udbetalt forsikringspræmien og din cykel bliver fundet 2 uger senere, så står forsikringsselskabet med en cykel som de i realiteten har købt af dig. Det er sådanne ting der bliver bortauktioneret.

-Ole

Kommentar
Fra : golfhouse

Dato : 08-04-05 15:23

Hej,

Forsikringsselskaberne ligger deres vare tilsalg på de gængse auktioner, "brunn jackobsen og lign." her er et link til de fleste auktioner http://firma.eniro.dk/query?&header_code=30056&search_word=Auktioner&what=cs&ax=&hpp=50

Peter

Håber du kan bruge det, ringede til en ven der er ansat i Nykredit som ejer østifterne de gør det sådan.